Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 384 ggr
klarsferrets
0

kastrering mm

har tycker jag att ni kan ta upp om div opperatiner;

med varfor, funderingar, hur vidare det kan ga,

vad man kan gora for att minimera dessa olycker;

Tank dok pa en sak att med en iller sa hander sa hander det blixt snabbt i bland kan man inte ens hinna med att vanda sig;

Jag haller med Sara e dar att satta en tratt pa en liten iller kan bli jatte farligt om man inte kan over vaka den varje secund,

Jag har inte skalv haft en iller men jag har vardat en iller med tratt och det var jatte jobbigt man var livredd for att den skulle fastna nagon stans;

en kastrering kan aven satta en iller ur spel totalt den kan oxo tappa livs gnistan det har jag varit med om,  Angel tappade livs gnistan totalt efter en kastrering, Han var pa vag att tyna bort pga av kastreringen han fick en psykos vi fick sitta o matta han ; vi fick se till att han skotte sin mage ja allt fick vi se till under de 6 mander han fick aven uppgiggande medecin , hadde vi inget gjort sa hadde han gatt bort efter ett tag;

Loveferrets
0

Intressant tråd,  jag som har dåliga erfarenheter utan tratt får höra att det är väldigt ovanligt, det har ändå hänt 2 ggr och det är "bara" för min egen del , vet andra som tyvärr oxå råkat ut för tråkigheter, så antingen om man väljer med eller utan tratt så kan allt hända..

Jag föredrar personligen med tratt för anser att risken e större utan.