Kissar mycket.
Hej jag skrev innan ett inlägg om att min iller har börjat tappa pälsen. Jag fick många svar om att det kunde vara binjuretumör. Jag har beställt tid hos vetrinären och ska dit i morgon med honom.
Jag läste lite om binjuretumör och det står att deras prostata kan ha "svullnat" vilket gör väldigt ont på dem och att de får ont/svårt att kissa.
Pucco kissar inte heller så ofta länge och när han väl kissar så är det JÄTTE mycket! Han kissar nästa aldrig i sin låda längre, utan på vägen innan han har hunnit dit. När han kissar så ser det ut att han då har gått samtidigt, precis som om det gör väldigt ont att kissa. Kan det ha någon koppling eller börjar han bara bli gammal? Han är 4 år. Och kommer väl inte från de bästa generna heller.
4 år ju ingen ålder på en iller.. egentligen.. låter inte som det borde bero på ålder när han är så pass ung.
Det känns som att många problem kommer hand i hand. Har själv inte upplevt problem med att kissa när de har binjuresjukdom men det låter mycket troligt att så skulle kunna vara fallet.
Även urinvägsinfektion kan ge problem med att kissa och göra ont..
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag tänkte just på urinvägsinfektion men det är svårt o säga, hoppas du får en diagnos imorron o lycka till.