Stolt!
Nu har jag varit hos veterinären med mina små! Jag blir alltid lika stolt, jag fick så mycket beröm för att dom var så fina i pälsen och i hullet och att dom verkar vara så friska och krya. Nästan så man får en tår i ögat. Hur som helst så såg han inga levande öronskabb men han såg en och annan död, jag fick välja mellans hans eget "hopkok" med recept ifrån USA eller få stronghold, jag valde stronghold. Det han hade kokat ihop var i en genomskinlig flaska utan etikett, kändes lite mysko, även om veterinären verkade vettig i övrigt.
Men som sagt, jag blir så stolt över både mig själv och illrarna när jag får beröm av en veterinär så där =)
Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.
Vad kul! Alltid lika roligt när man får beröm för sina älsklingar! :)
(p.s. Den undre illern på bilden, kommer den från härryda måntro?)
Paulina
Den unde illern är Rufus. Jag vet inte vart ifrån han kommer ifrån start, jag är hans 5e hem och han har inte haft ett lätt liv, han har blandannat ett självläkt brott i högra bakbenet. Så jag har inte hundra koll på vart ifrån han kommer från som valp.. =/
Aha, stackars liten! Med tanke på huvudformen så skulle jag vilja våga påstå att om han inte kommer från härryda så har han släkt därifrån iaf. Ser identisk ut som min Camaro och har samma drag som en del andra som jag har sett därifrån :)
Paulina
Hehe ja, då gör han kanske det =)
Vilken härlig bild btw! Inte ofta illrar bli sådär snygga på bild. Tycker de oftast vill göra miner eller mystiskt nog försvinna när kameran kommer fram…
#5 Hehe ja, det är faktist en i min familj som jobbar på en tidning i eskilstuna och tar en massa bilder innom jobbet och har en riktig lyxkamera, det är han som tagit kortet =)
Just det, något jag reagerade på var att han rensade deras öron med paraffin olja, renar det verkligen?

Ooo, vad trevligt! Man läser om så mycket jobbigheter som tussarna drabbas av. Skönt att höra något positivt! :D
Vad är receptet bakom så hälsosamma illrar är jag nyfiken på? Jag kommer förhoppningsvis att få mina första illervänner i år, så jag försöker samla ihop så mycket fakta och erfarenheter som möjligt för att de ska få ett så bra liv som möjligt!
#7 Därom tvistar de lärde :)
Bra gener är en grundförutsättning men visst kan man få både bra och dåliga "exemplar" hos både bra och mindre bra uppfödare.
Miljön spelar ju stor roll och i den ingår; hållning, kost, skötsel och sen en hel del tur skulle jag vilja säga.
Paulina

#7 Jo, delade meningar verkar råda, särskilt vad gäller foder!
Försöker ändå, nej, just därför att klämma ut så mycket info som möjligt och leta runt för att hitta värdefulla tips. :3
#9 Det bland annat :) Men när det gäller foder så är de flesta enade kring ca. 3 torrfodermärken som anses bland de bättre, sen har du ju BARF och halvvarianten när du ger bra torrfoder och ex kycklingvingar, möss och annat kul då och då.
Ju mer du läser desto mer grund får du ju att bilda din egen uppfattning på och jag tycker att det är jättekul att se att det kommer in nytt folk som läser, funderar och frågar!
Speciellt när man redan ser hur omplaceringarna börjar hagla pga. ogenomtänkta köp..
Paulina

#hehu, hoppas bara jag lyckas övertala mor min! Hon sa att hon hade tid att lyssna på torsdag, men då åker ju jag iväg! (attans!!)
Blire illrar så ska jag iaf göra mitt bästa för dem!
#7 Mina illrar är båda två "räddningsobjekt", båda har haft ett tufft liv och var riktiga monster när jag fick dom, dom var rädda för människor eftersom dom hade dåliga erfarenheter ifrån oss, men nu är dom båda små änglar, eller ja, det är att ta i. Rufus är en ängel, Maya är en busig ängel om man säger så. 
Det jag vill komma till är väl att i dom flesta fall spelar det nog inte så stor roll vad dom har för mamma och pappa eller liknande, ger man dom tillräckligt med kärlek och uppmärksamhet så kan man nästan rädda dom flesta. 
Sen ska jag också tillägga att man inte ska supporta dåliga uppfödare trots detta. Kanske såg ut så i mitt inlägg.