Det är inget jag har testat iallafall, vet inte ens var jag ska hitta det.
Är det Versele lagas ferret complete som du menar? Bild på förpackningen I så fall är det inget foder att rekommendera.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

JAPP DET ÄR DET
köpte inte det köpte Orjien, dom sa det va bra

Vad har illern ätit i förra hemmet? Är aldrig bra att byta foder tvärt utan ha en övergång. Vitalin och Totally Ferret är två bra illerfoder annars.

nä det vet jag också , jag blandar nu så sa killen på zoo han har själv haft iller så det ligger blandat nu
orijen är ett bra foder :) Du kan alltid blanda med något högkvalitets illerfoder- men det kan du läsa om i din andra fodertråd :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Du har ju ett lager i gävle som har Vitalin till försäljning.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
#8 faktum är at tdet numera kostar precis lika mycket oavsett om du köper från amhs eller hungryferrets .. såvida inte frakten sklijer ;)
Nej ahms e en krona billigare he he. i alla fall för 2 kilos.
#10 hahahaha shit… tänk att spara en hel krona ;)
haha javisst.. en krona här o en krona där blir pengar till sist.

jag kör alltid på en hel låda, har aldrig riktigt förstått varför man köpa per påse.. men det är jag det, lägger hellre pengar på en låda o inte behöver tänka på mat ett tag än att köpa en påse i månaden. Då blir det ju till och med billigare med frakten med, en låda är billigare än en påse.
#13, jag vet men jag har inte råd att köpa en hel låda. Har man t.e.x. bara 200 kr så har man bara 200 kr och då kan man inte köpa nått för 400 t.e.x.

sant sant =) bara min tanke, det blir juh som sagt billigare i längden med =)
Jo jag vet Hayley, en fin tanke annars. Har funderat på att köpa en låda när jag få lön men de får jag se om de går. Hur många påsar är det i en låda ?

hmm tror det ska vara 5, men i vissa är det bara 4 då är vissa påsar på 2.5kg. har det varit ibland.. =)
ah oki, vad kostar en hel låda ?
#18 465 har jag för mig. Och det är 10 kg i en kartong… så det räckerlääänge (om man inte har mina monster hehe)
#19, oj är det med eller utan frakt ? , nu har jag ju bara en iller så de lär ju nog räcka väldigt länge haha.
Men bor man på en ort så är det ju billigare att hämta på ett lager än att beställa och betala frakt. Så känner jag i alla fall.
Man får alltså ge 93 kr per påse istället för 99 o de e inte mycke som skiljer då ju. tycker nog inte de e lönt då he he.
#21, Ja men gör man inte de så måste man ju beställa via nätet Madde.

Det är klart du måste beställa via nätet om du inte bor i närheten av ett lager. Men för att förtydliga för nenne78 så har HungryFerrets ett lager i Gävle så slipper iaf hon frakten =)
#24: Det var precis det jag ville ha fram, just till denna personen. Inte till alla andra som inte bor i gävle. =)
hehe… 
Här är det blandning av Vitalin och Totally Ferret som gäller. Just nu även lite RC Kitten bara för att vi hade slut på Vitalin och det tog nån vecka innan jag kom till Gävle för lite inhandling av Vitalin från ElinN.
#22 Visst kan det vara lönt. Det du sparar in på är frakten. Det är dyrare att skicka påse för påse, än vad det blir att skicka en hel kartong skulle jag gissa på.
"28, skickas det 2 påsar kostar det 175 i frakt, beställde man bara en påse blev de mindre i frakt och beställde du 10 kilo blev frakten rätt mycke.
#29 frakten för 10 kg är ca 275 kr :) 2 x 175 kr = 350 kr + sedan frakten för den 5 e påsen. så visst tjänar man en del på att köpa en kartong :)
Tja som sagt det är mycket pengar på en gång om man inte har det.
#31 helt klart! Ville bara få fram att det blir billigare i längden att köpa kartongvis. ;) själv hade jag inte vågat köpa lösa påsar, då jag med mitt taskiga minne skulle vara rädd att glömma beställa ny innan den andra var uppäten ;)
#32, Visst har du rätt iofs, jag har oxå ett krasst minne men just därför skriver jag en lapp så fort det närmar sig slutet hehe.

Var på djurmagasinet idag, de hade ett illerfoder och det var just VL ferret complete.
Det verkar som att folk o-rekomenderar det fodret rätt hårt. Ska man kanske gå dit och be de sluta sälja det och köpa in Vitalin och Totaly ferret istället?
Fast det kanske är dumt att be de sluta sälja det om det kan finnas illrar här i falun som är helt insnöade på det och inte kommer vilja ha något annat.. Man kan ju iaf be de köpa in de andra fodrena. :3
Lyckas jag övertala de så slipper jag krånglet med internetbeställanden! 
#34 De kommer nog inte sluta ta in det förän kunderna inte köper det av dem och det inte lönar sig. Vitalin måste man ta in en hel pall av (500kg) och det är de nog inte så sugna på. Vet inte hur det är med Totally Ferret, men det finns ju i svensk butik, dock bara en som jag vet av.
När det gäller hund är det nog enklare att be dem ta in nytt, illrar är däremot inte är stor marknad, de riskerar mer än de tjänar antar jag. Men testa och se :)
Paulina

#35 Jo, det kunde ju vara värt ett försök iaf. :3 Orijen ska vara bra också har jag hört. Glömde kolla om de hade det, men annars kan man ju be de ta in det eftersom det riktar sig till katter också?
Jag är ännu bara i påläsningsstadiet ang. Illrar..

Jag var för några månader in för skoj skull (skulle köpa kattsand) och frågade då om bra illerfoder och blev rekomenderad VL, vilket jag backade ur och sa att jag har hört en massa som säger att det foder inte är alls bra för iller. Exprditen tittade väldigt på mej (hon är jätte bra och snäll och trevlig på alla vis) och svarade att det är många som köper det till iller. Men jag stod på mej att det fortfarande inte är ett bra foder så jag avstår och köpter foder på annat ställe istället (vad jag vet finns det inte många illrar här omkring Karlstad, men det är ju bara vad jag hört och så) så jag vet ej exakt vart hon fått det ifrån att många köper det till iller, men men det är ju något enbart expediten kan svara på.

#37 Många köper ju det till iller för det säljs i zoo-affärer och det är en iller på paketet. Då måste det ju vara bra?
Det säljs chinchilla-foder på zooaffären också som skyldiga till att många chinchillor dör alldeles för tidigt. Och då pratar vi många år för tidigt då en chilla kan leva i 18 år. Det innehåller saker som en chilla överhuvudtaget aldrig ska behöva peta i sig.
Zoo-affärer vill tjäna pengar, de säljer vad som helst. Skit samma om det är bra.
De säljer ju olagliga burar, hamstervadd som gör att hamstrar dör osv…de har inte så stor koll direkt.
Det är som vanligt alltid djurägarens ansvar att ta reda på vad som är bra eller dåligt och sen även lagligt för ens eget husdjur. Det kan man aldrig lita på att någon annan ska kunna.

#38 Jo visst, det förstår jag, men så många illrar finns det inte här där jag bor vad jag vet så att vad hon just fått det ifrån att många här köper det till sina illar vet jag ej vart hon fått det ifrån, men som sagt det är något jag heller inte kan svara på.
Nej att djuraffärer inte har någon koll på saker har jag fått lära mej. Det har jag hört av flera stycken så den biten kan jag. Men det är tragiskt att det ska vara så.

#39 Verkligen!
#39 Haha, fick höra samma sak i Östersund. "många köper Menü illerfoder till sina illrar och de tycker om det". Sägas bör att jag vet om 4 illrar i östersund och jag antar att det inte finns många fler alls, ens i länet ;) Kanske är det så att de tar sin "info" från grossisten och därifrån vet att många djuraffärer säljer ett visst foder?
Paulina

#40 Tyvärr är det så att de som inte kan något om djur naturligt litar på djuraffärer för man vill ju tro att de kan sin sak när det gäller djur och djurskötsel så det borde verkligen ställas högre krav på de som jobbar i djuraffärer.