Valpar söker hem :-)
En hona från någon av de tre kullarna är bokad, av den anledningen blir det kölista på Pearls och Pyrets enda lediga valpar. Av vebjörgs valpar är en hane bokad för avel, det är inte bestämt vilken det blir.
Vid leverans är valparna försäkrade (vetvård och liv). Vaccinerade med Febrivac (Nobivac för valpar till utlandet, om så önskas) och veterinärbesiktigade (intyg). Stamtavla, foder och lite annat medföljer. Försäkringen skrivs över på köparen vid leverans.
Valparna vaccineras vid 10 veckors ålder, för att köparen inte ska behöva ge en extra vaccination. Ges Febrivac före 10 veckors ålder krävs en ny vaccination 4 veckor efter den första sprutan.
Pappa till samtliga valpar är Genuine Ferrets Delsin, en viltfärgad kelig hane från Holland. Bild på respektive hona ligger före respektive kull.
Valpar som ska ha rabies får denna vid 12 veckors ålder och kan därefter levereras enligt gällande införselsregler.
Samtliga valpar är sociala och har inte testat varken mig eller okända som har hanterat dom. Men illervalpar kräver uppfostran och toaträning, hur snälla och duktiga dom än varit hos uppfödaren. Att testa nya ägare för att se vad dom kan "komma undan" med är ett naturligt beteende, för att skaffa sig en plats i "flocken". Även ägaren ingår i illerns flock.
För mer information, kontakta mig via mail ammi.gottfridsson@gmail.com
Bild: Genuine Ferrets Delsin.
Naw så söta ha ha ha
Det var de valpar som är kvar. Av dessa kommer från en avelshane att väljas från Vebjörgs kull och en köpare som bokat valp, kommer att välja en hona från någon av kullarna.
#13 Tackar :-)
*putt*
*putt*
putt putt putt 
hehe…möjligtvis så att ni önskar uppdatering?
Dags att börja leverera valpar till helgen. Alla valpar är helt avvanda, så nu har Pearl och Vebjörg flyttat till gänget och en mycket belåten mormor (Pyret) fick ta hand om sina egna och Vebjörgs valpar, för att frigöra plats åt illervaktens egna illrar.
Där ska jag ligga…
#18, YES , uppdatering sitter aldrig fel he he
hur känns de att en del ska få egna hem nu ?
#20 jobbigt :-( speciellt när första och sista valpen reser sin väg. Av någon konstig anledning så märker man att en saknas, spelar ingen roll hur många valpar det är.
#21, Det är inte alls konstigt, var och en har ju sin egen personlighet när dom flyttar o alla är dom lika älskvärda.
Förstår inte hur ni uppfödare klarar att skiljas från dom för jag hade då rakt inte gjort de. Även om man vet att dom får kanonhem så känns det ändå för j*ligt, man måste nog vara känslomässigt starkt för att hantera de tror jag..
#21 Eftersom jag fått såååå många fina bilder från dig, så ska jag allt försöka ta bilder på honom o skicka till dig så det inte känns aaalldelles för tomt :)
#22 helt rätt :-) det är det där med de små personligheterna som skiljer valparna åt och som man inte tänker på innan dom rest.
#23 Det ska bli jätteroligt att få följa Milo, när han flyttat till er. Ser fram emot många bilder. Ses på fredag, men hörs innan dess :-)
#24, Lovar att jag ska bombadera dig oxå 

#24 Japp. Känns ju nästan som en evighet nu det sista när man går o väntar på honom..
Har alltid varit dålig på & ta bilder, men jag ska absolut försöka ta så många fina bilder på honom som möjligt :-)
Alltid roligt att få följa deras utveckling och se hur dom förändras med åren :-)
Har flera underbara valpköpare sen tidigare år, som håller mig uppdaterad. Stort tack till er alla :-)
Ammi
I eftermiddag bär det av till veterinären med Pearls valpar, som ska få sina Febrivac vaccinationer och Jordbruksverkets Pass.
För Lassor Milo är dagen lite extra speciell, då han samtidigt kommer att besiktigas.
Med till veterinären kommer även Vebjörgs kille, som tappa de sitt chip, för att få ett nytt chip insatt.
Även pappa Delsin kommer att följa med. Visste han om det skulle han kanske ta till rymmen…grabben ska kastreras.
bild: Lassor Milo

#27 Det är bara roligt att hålla dej uppdaterad då du är en underbar person att ha kontakt med! :)
#28,Oh, hoppas allt ska gå bra idag och lycka till, hmhm tror nog Delsin hade rymt om han förstod vad som skulle ske..
#29, Jag kan bara intyga att det är sant som det är sagt.. 
#29 & 30 Får jag också hålla med? 
:-)

#31 Självklart får du det. :)
Allt gick bra hos veterinären idag, ni hittar en kort uppdatering i tråden "Pearl och valparna". Ska upp tidigt för att hinna ta hand om illrarna innan det bär av till färjan.
/Ammi
Lycka till imorron Ammi kramen..
Ohhh bilder… äntligen
#41, Kanske hög tid o klippa klor en kväll så dom kan fortsätta klättra 
#44, Sitter på tronen ha ha
Jo men det är bara i början, kanske ska ta med sig en klosax när det är dags he he
#45 Dom kommer att bli klippta innan dom reser, men tills dess får det vara, så länge det inte är nödvändigt. Då klarar jag mig, förhoppningsvis, från nyklippta klor
#46, Jaha men de gör du säkert, det känns bara lite grann sådär lagom :-)
#48, ha ha ha,
Hm undrar vilken av dom det e 

Fy vad tiden går, de har ju blivit stooora =))
Ja, den rusar iväg…första kullen har redan hunnit bli 11 veckor nu och de har växt mycket de senaste två veckorna.
Då har Vebjörgs valpar fått namn:
Hanarna:
82568 Snoder/Ajke
78970 Boge (namnet reserverat)
75147 Hangvar (såld, avel)
80068 Mulde
Honorna:
79170 Alvena
79521 Eksta
80285 Friggars
78076 Muramaris Mascot (stannar som maskot :-)
Om det inte kommer ett välbehövligt regn imorgon, så ska jag passa på att fotografera valparna en och en. Av bara farten kommer nog de andra valparna att följa med isf. :-)

Dina valpar kommer att få fina hem, hos folk som vet att uppskatta just dina valpar :)
Du gör ett fantastiskt jobb, jag vet;) Jag försöker göra det samma=))
Kanske inte på samma sätt, men med lika stor kärlek!:) Önskar att jag hade den möjligheten till naturlig miljö, som du har… Det ser så härligt ut där du bor:)
#55 Tackar :-) Jo, det är underbart här, illrarna verkar uppskatta sitt hus och jag trivs väldigt bra. Vi har ju alla olika möjligheter som styr hur vi kan göra, även när vi känner lika starkt för djuren :-)
Om du vill se lite bilder från Gotland, kan du kika i Gotlands albumen du hittar i denna länk http://picasaweb.google.com/ammi.gottfridsson
Borde "ta mig i kragen" och fotografera lite av vad som finns hemomkring.
sen har vi Boge, sist av de tre killarna och den som kanske kommer att "röra om" bland namnen. Eftersom hans namn är reserverat.
(Vebjörg - Delsin)
Har du nån valp kvar?
Vad ska du ha för en valp?
jag och min sambo vill ha en hane till våran hona (ej till avel) utan sällskap.
<3 ferrets is the life <3
Vilka pärlor, jisses så sötaaaaaaaaaaaaaaa
#62 Valparna i denna tråd är kvar.
Du kan maila mig, ammi.gottfridsson@gmail.com , för mer info om valparna. Passa på att berätta lite om dig själv och dina (du och killens) framtidsplaner i livet.
"68, Jag blev lite smått fundersam där ett tag om du skulle behålla henne ändå he he.
#69 Det får räcka med att jag spar en hona från Pyrets kull (Kyllaj) och lilla Mascot :-)
#70, De gör du rätt i. 
Det har blivit lite förändringar bland valparna som letar hem.
Isome söker ett hem. Vilket även övriga valpar i denna tråd gör, förutom Lansa som har fått klart med ett hem.
Lansa kommer att följa med Hellvi till det nya hemmet, istället för Isome. Lansa har tidigare varit reserverad och därför inte möjlig att välja tidigare.
bild: Isome Josefine (Pearl-Delsin)
Avelshanen blev Hangvar (Vebjörg - Delsin) och hans fullständiga namn blir Hangvar Hummer Gutlandensis. 
#73, Oh,ingen bild på Hangvar ? 

#74 Gulligt namn 
#76 Det tycker jag också :-) "Hummer" anspelar på bilmärket.
Ha ha ha va coolt namn han har sötgossen
Dags för bilresa igen, vaccinationer och några besiktningar "står på tapeten" i eftermiddag :-) Lite svalare väder hade varit trevligt, både för illrarna och mig.
Laban Lau, Hellvi Vanessa, Lansa Josefine, Tofta och Hangvar Hummer har en date med veterinären.
#79, Lycka till idag 
Dagens veterinärbesök gick utmärkt och imorgon bär det av med några av valparna.
Resan går utanför Sverige och jag kommer av den anledningen inte vara anträffbar via mobil eller mail, innan måndag eftermiddag.
Får illerbesök från fastlandet på måndag förmiddag, så mailen kommer att kollas så snart tid finns på måndagen.
Sov gott!
Har haft dålig tillgång till internet under veckan och har fortfarande. Kom hem natten till måndag och "vände i dörren", åkte till fastlandet med en av Karmas valpar på tisdags morgonen.
4 svalpar har rest till sina nya hem, under veckan som gått. Hangvar Hummer och Tofta flyttade utomlands i fredags, samt Hellvi och Lansa som reste till södra Sverige under helgen som var.
Uppdatering av mina kvarvarande valpar kommer, när jag hunnit hem och pussat lite på dom :-)