OT Sov gott Charlie
Idag var vi tvungna att avliva familjens kanin Charlie.. Han tappade aptiten och på bara någon dag märkte min mamma viktnedgång på honom och att han inte ville röra sig runt i buren (utebur med hus på flera våningar) utan satt bara högst upp vid maten och vattnet men utan att äta. Jag trodde att han kanske kunde ha skadat sig och därför inte ville äta så mycket. Han tog dock gurkan som erbjöds så han fick i sig vätska i värmen.
När dom lyfte ned honom för att kolla såg dom larver på honom. De ringde veterinären igår och fick tips på hur dom skulle försöka hjälpa honom. Idag fanns ingen annan utväg än att avliva.. Han hade fått ett sår under svansen som blivit infekterat av fluglarver..
Det känns så fruktansvärt hemskt :( Någon har ätit på vår kanin, inifrån!
Jag får glädjas åt att vi fick ha Charlan i hela 5 år. Och hade han inte kommit till oss hade han inte levt mer än max 1 år pga att han blev ganska aggressiv vid könsmognad och alla runt omkring oss tyckte han skulle avlivas.
Alla faller inte in under våra normer och våra "rätt och fel". Charlie var en sådan individ. Han lugnade sig mycket under åren och blev mångas favorit. Han var alltid hetsig men inte alls lika aggressiv.
Ett hetsigt temperament men otroligt social, vi kommer sakna dig mycket lilla gubben. Din bror hälsar att det är tomt på andra sidan gallret…
Sov gott Charlie
Sajtvärd på Iller.ifokus
Beklagar sorgen efter sötnosen!
Paulina

Ouch! Beklagar! :(
Jag ar lite nojjig over flugor i illrarnas utebur ocksa.. :S
// Amanda
Beklagar!
Sara