Tips i värmen?
Jag vet att de flesta djur vet vad som är bäst för dem själva, detta gäller säkert iller också även om dom är dåliga på att reglera sin kroppstemperatur.
Men här hemma ligger maken, jag och våra två katter helt utslagna och lyfter inte ett finger mer än nödvändigt (detta har vart dom varmare dagarna :)
Men inte Ozzy… Han hoppar & skuttar på som vanligt. Har lagt fram kylklamp som han struntar i totalt. Stor låg låda på balkongen med vatten och leksaker som vi hoppades att han skulle spendera tid i - men icke… Han vill inte bli blöt om fötterna :)
Visst han dricker mer än vanligt. Men vad tror ni? Är dom någorlunda bra på att veta vad som är bra för dem? Vill inte att han ska få värmeslag eller så… lite orolig är man allt
Häll lite vatten på honom då och då, men så länge han dricker mycket vatten så är det nog inga problem =)

Jag tror att när han väl blir trött så går han till kylklampen och lägger sig där. Min iller älskar sin kylklamp och om man bara har visat vart den är så tror jag att han går dit när han behöver den.