skillnad på kön?
Hej, jag funderar på att skaffa en iller och jag undrar är det någon absolut stor skillnad på kön? Endel säger att hanar är lugnare och lite latare, stämmer det?
Och jag skulle uppskatta bild skillnader på hanar och honor då jag inte hittat speciellt många.:)

Det är nog lite upp till var och en vad man tycker om. Men om du inte träffat illrar tidigare så tycker jag du ska börja i den ändan istället.
Det är inte säkert att du ens gillar illrar "live" oavsett kön.
Träffa så många som möjligt och bilda dig din egen uppfattning helt enkelt.
haha jag har svårt att tro att jag inte kommer tycka om illrar men ska hälsa på en uppfödare här i västerås :)
Du är jättevälkommen på illerträffen vi ska ha här i Enköping nu på lördag, då får du chans att träffa ännu fler illrar :)
Du kan läsa mer på den här tråden..

#2 Det är inte svårt att tycka om dom, men att tycka om jobbet som är med illrar är det inte alla som gör. Men att tycka om själva djuret iller är som sagt inte svårt. :)
#4 Men jag skulle egentligen skaffa en hund, så jag är beredd på hårt arbete!
#5 Men hund har du antaglien träffat förr.. du kan ju inte köpa en iller utan att träffat någon förr!
Om du inte kan skillnaden mellan hona & hane så borde du nog träffa mer illrar och märka skillnaden själv.
Du kanske är beredd på hårt arbete men du får ju även vara beredd på att lära dig saker om djuret du skaffar..

#5 Det var inte egentligen direkt riktat till dej utan helt allmänt att inte alla klarar av det arbete som en iller kräver och framför allt står ut med att de hittar saker de inte ska ha eller hittar på saker som de inte får göra. Så det var inte riktat mot dej som person utan bara allmänt. :)
#6 Det är inte som att jag inte vet någonting om en iller, har läst på i flera månader, kollar videor och bilder. Jag undrar ju bara om hanar är lugnare och om alla har större skillnader på ansiktsformen (som jag sett att dom flesta har). Jag ska ju gå och träffa illrar som sagt. Jag har lätt att vänja mig vid djur, så jag tror inte det kommer vara några större problem med iller, vet att dom gärna snor saker, sover i sängen, biter i tårna o.s.v.
#7 okej, jag förstår men jag menar bara att jag är beredd. :)