Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 93 ggr
kitty
0

Bottcamp milton dag 4

ja vad ska man säga opm den här dagen..Milton lät killen klappa honom för att senare anfalla hans hand..han högg som om han var ute efter hans liv.

Killen fick endast bort honom genom att bita honom över ryggen.

Milton bet så hans hand knakade och i dagsläget kan han inte röra handen.

Detta resulterade i att vi hade en hetsig diskussion mitt i natten ang. Milton

Försökte förklara att han inte har många chanser kvar på sej.

Det har gått lite över en vecka sedan den förra attacken osv..

ja detta slutade i att hemma e vi nu så osamas så värmen är som under kalla kriget…

sarae
0

OJ då det var ju inte bra! Men det var ju inte ditt fel att milton bet! Milton har ju lite problem med killar sen innan…kanske vore bra om din kille höll sig lite på avstånd tills vidare..alltså inte klappa honom så mycket…först måste nog milton vänja sig vid att ha din kille i samma rum…så om din kille bara ignorerar milton så kommer han snart förstå att din kille e där för att stanna och att det inte är någon fara. Föst då kan han börja närma sig honom. Lycka till! och du vet var jag finns!

kitty
0

japp jag vet det sarae :)

grejjen är den att hittils har han ignorerat honom..igår klappade hahn honom för första gången…

så ja, det kan väl ha varit det med kilalr osv. eller något annat?

poängen är ju att det var oprovocerat

sarae
0

mmm…men det där med killar kan vara känsligt…stitch var ju likadan! helt mordisk så fort en kille kom in i mitt hem…å detta e ju stitch vi snackar om! Han gillar fortfarande inte min bror och biter honom helt oprovocerat i armvecken när de träffas…och fortfarande så e detta fjolliga stitch ;)

Milton så det nog inte som oprovocerat. tänk på att djur har ett annat språk än vi. Vad vi ser som en oskylidg gest, eller ett försök att klappa å vara snäl, kan en iller, som redan innnan har svårt för killar se som en provocation. han kan helt enkelt ha blivit rädd eller arg när han blev klappad av en kille

kitty
0

ja jag tor det med och msåte ju ärligt säga att det inte var ett plus för Milton att han bet, men han valde ju rätt person att bita..det är svårare att se det som totalt oprovocerat om han biter en kille..

mycket möjligt att jag ringer ikväll..

ska på kalas idag

sarae
0

haha ja, stackars din kille. Det e ett helvete med illrar som inte gillar killar…det var inte kul när stitch var sån vill jag lova! Men han skärpte sig så fort han var hemifrån, då var han snäll mot killar. Så det har nmed reviret att göra helt enkelt. Men låt din kille vara med när ni aktiverar milton etc så att milton ser att han e rätt kul, men låt honom ändå hålla sig på avstånd, tills milton frivilligt söker kontakt utan att bitas.

kitty
0

jag tänkte att jag nog måste göra något sånt så han var med när Milton plaskade i baljan..

det gick bra..

som sagt..jag kommer hålla hela hans tid uppdaterad :)

gwen
0

Ge din kille tjocka handskar. Kanske kan han fortsätta umgås med Milton med handskarna på, så att han vänjer sg vid honom, därefter kan han ta av handskarna… kanske funkar?

gwen
0

Och då pratar jag inte vänja sig på en dag…utan vänja sig vid honom på någtra veckor/månad?

Tina-A
0

Hej :)

Milton var inte speciellt förtjust i killar här hemma heller. Precis som du beskriver bet han även min pojkvän så det knakade riktigt högt och han kunde inte röra 2 av fingrarna på någon dag. Och känseln mellan knogarna kom tillbaka efter kanske en vecka, så han måste väl träffat någon nerv.

Vet inte varför han gör så.. Måste vara fruktansvärt jobbigt för alla, om inte minst för din kille.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]