Svalkande i värmen
Jag la in kylklamp i frysen för att ha till Maja när min mor kontrade med en stor klamp på 40x35 cm! Perfekt! Och med en grop i mitten - det blir som en sval puff! Jag visade den för Maja…
_No way! Yes way!
…som snabbt bredde ut sig på den och svalkade magen.
_No way! Yes way!
Och man kunde ju gå in och lägga sig under filt och fortfarande få det svalt! Perfekt!
_No way! Yes way!
Ha ha ha klockren Saga, säker på att hon älskade sin "nya" säng.
Mysigt! :)
Hälsningar Malin
Jag kan tänka mig att använda samma knep i min egen säng för det där så väldigt skönt ut.
Sara
Antingen tyckte Maja inte att det var särskilt varmt trots allt eller så har hon dålig koll - hon skippade den svala "puffen" efter en stund.
Jag funderar på att sno den istället och lägga i fotändan av sängen. En sval fot är en glad fot ;P
_No way! Yes way!
#6, Ha ha ha ha,
Jag snodde idén, varmt som fan, solen ligger på deras utebur idag, har den inte gjort förut, jag och min svägerksa hängde upp skynken, la tre kylklampar i en tröja, bytte vatten och la i några isbitar och spolade alla ytor så dom kyldes ned och blötte illrarna lite.

Finns ju kylfiltar för hundar. Det är som ett täcke i ett speciellt material som det är fickor i för kylklampar. Sen är det ett fodral till själva täcket så att kylklamparna inte ramlar ut.
Hade ett sådant till min Leonberger för att han skulle överleva somrarna. Måste ju vara perfekt till iller med. Finns i olika storlekar.
Min iller har ngn fetish av värmen eller något, hon vägrar ligga på mjölkkartongen som jag frysit in. (Har växlat med handuk lager om det var för kallt men det hjälper inte.)
Hon vill bara ligga i katttransportburen hela dagen, men på natten då är hon överallt. Isbitarna i vattnet är roliga när hon väl är vaken, bada tassarna är inget populärt här heller. Sen släpper jag henne i trädgården på kvällen och då springer hon bara in i igen :s
Kan det bero på åskan? Mina förra råttor blev som zombies förra sommaren när det åskade.
#9 sånna här har sävergskan dom äger och håller sig kalla länge, slipper man springa med kylklampar, bara att blöta ned duken, tråkla in den i behållaren och kasta in den i kylen innan användning - http://www.dixis.se/product.html/kylduk?category_id=68
#11 Sånna kyldukar säljs förfullt på alla hundtävlingar nu och dom går ut snabbt som bara den :
Själv har man några stycken ^^
Man behöver inte lägga duken i kylen, bara blöt den och sedan använd.
Hälsningar Malin
#12 nej jag vet att man ej behöver ha dom i kylen men är man på utställning och det är 30 grader ute och det finns inte tillgång till iskallt vatten så är det rätt bra att kunna ha dom i tex kylväskan så dom håller sig kalla tills det är dags att använda dom.
#13 Dom blir kalla av vanligt vatten, behöver inte vara iskallt :)
Hälsningar Malin
#14 nu används dom på afghaner som har hull som heter duga så det tar en stund innan dom hjälper (märkte jag när vi var på LC häromdagen).. Men ska testa nästa gång jag är med och kolla på mig själv och på våran hund som ej är så långhårig och se vad som krävs för verkan.