Vilka trix kan din iller!
Hej, är det någon som tränar sin iller/illrar till olika trix tex, hopp, gå i cirkel, tass, spela död, ligg, sitt och rulla runt mm. Och vilken belöning ger ni när dom klarar det?
Berätta gärna, just nu håller vi på lära Mollie lite smått hopp och gå i cirkel=) Och hon tar små framsteg och tycker det är riktigt skojigt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bogey kan rulla runt, snurra, stå/sitta fint, hoppa över hinder och räcka vacker tass.
Lite bevis i denna film där han gör 3 av tricken.
#1 aaw så duktig han är =) Vad ger du han för belöning?
#2 Små bitar torkad kyckling eller små bitar skalfri gurka. På videon är det gurka tror jag.
Vår lilla veganiller är en sucker när det gäller gurka, vattenmelon eller söta röda äpplen.
#3 Mollie provade en bit vatten melon när vi var ute och fiska en ganska varm dag, och då tyckte hon det var gott men annars så äter hon inte det =)

Birdie kan stå fint (inte direkt något speciellt då de flesta illar gör det), men sen har vi börjat lite med att hon ska gå zick zack mellan mina ben. det går så där, är hon på humör så är det inga problem, men när hon inte är på humör tycker hon bara att matte kunde gå zick zack själv och se hur kul det är på en skala. Hon får små bitar av katternas mat (vilket inte är direkt nyttig, men jag bryter kattmaten i små bitar).

#5 Hmm.. zick zack man mina också, men det är i samband med matservering och det ser inte så graciöst ut då jag ständigt snubblar på dem eller råkar skicka iväg dem på en flygtur längs med golvet.. tror ni man får några poäng på agilityn för såna trix? ;p
#1 Så duktig han är 
Rulla runt är Maja duktig på, men det är väl det. Har försökt mig på att få henne att gå i en åtta mellan benen, har kommit knappt halvvägs. Jag vill inte ge henne gott för ofta, så det hindrar ju träningen (blir kanske någon gång i veckan). Då blir det ½-1 bit DentaPaw-godis - den är lätt att flisa sönder, så för varje bit kan man få till 20-30 bitar/flisor.
_No way! Yes way!
Hobbe nosar rätt på vilken hand det finns godis i när man knyter båda händerna och håller dem framför honom sen när han tror att han hittat rätt så kraffsar han tre gånger på den handen för att vi skall öppna handen så får han sin godis 

#6 Jag tror inte du får några poäng för det. ;P
Sen har jag glömt att Birdie kan pussas på komando (nästa för det mesta om man är inne, ute är det svårt, men det kan gå). Är väl inte den som trixar så med Birdie, men häner någon gång in i mellan. :)
Springa genom tunnel, sitta fint, rulla runt. xD

Rymma och hoppa upp där de inte ska. ;)
Räknas fina bajskringlor? 
Paulina

#12 Det borde det väl göra?! så länge de hamnar i lådan! ;)
Emi kan snurra runt och sitta fint på "kommando".
Sen har vi ett kalastrick med henne och en blomvas. Så fort man ställer ner den på golvet så MÅSTE hon ner och vända i den. Fastän hålet är typ 7 cm i diameter och ca 20 cm hög. :P Perfekt gå-borts-present, iller-i-vas!! :D
Första gången vi kom på henne med att krypa ner i den trodde jag inte mina ögon. Jag var helt övertygad om att vi skulle behöva slå sönder vasen för att få ur henne igen! :S
#13 Damit! De snyggaste är inte de som ligger i lådan kan jag lungt meddela. Idag fann jag ex en väldigt naturtrogen kopia av lutande tornet i Pisa bredvid lådan :P
Paulina
Helt fantastiskt vad många illrar lär sig
Men hur ofta övar ni med dom? Och hur lång tid brukar det ta innan dom lärt sig?
Katter går ju inte lära så snabbt, och hundar lär sig riktigt fort för det mesta.
Ni får gärna lägga upp lite video filmer, så man får se och kan få lite tips hur ni lär ut 
Jag övar med Maggie kanske två tre gånger i veckan, när vi har tråkigt :) Det går väldigt snabbt för henne att fatta vad hon ska göra men hon är väldigt "lat", ex hon springer helt förbi min fot än hoppar/klättrar över. Och när hon ska rulla runt lägger hon sig på rygg och bara ligger där och väntar på att jag ska putta på henne eller ge henne godis xD
Hennes "godis" är kattmat :)

Birdie kan vissa fall gå fot (med det är mycket på hennes vilkor och inte mina kommando ;P)
Sen har jag märkt att Birdie kan backa (säger jag att hon ska backa för att jag ex vill vara ensam i badrummet och jag vill stänga dörren så förstår hon vad jag menar- oftast lyssnar hon också på det och backar ut så jag kan stänga dörren. Men hon får inte hinna för långt in för då lyssnar hon inte). :)