Omplacering sökes !!
Har bestämt mig för att öppna dörren för en omplacering! Prio 1 är dock valp från en trevlig uppfödare nästa år, som gett mig mycket råd (TACK).. men om RÄTT iller dyker upp innan dess så tar jag gärna emot den! 
Dessa är mina krav:
* Helst en valp
* Hane, färg inte viktig men gärna en pastell
* FRISK, vet besiktigad, vacc, chippad
* Jag vill få info om dess uppfödare (som jag kommer kontakta), ingen bur/farm iller!! Var illern finns, Föräldra djuren, gärna stamtavla. Grov inavel o sjukdomar/tidiga dödsfall i släkten vill jag inte ha!
* Van vid hund! Har den aldrig sett hund vill jag den o min hund ska träffas, om besök inte går så vill jag att DU låter din iller träffa hund o meddelar mig hur det gått..!!
Detta blir hans nya hem/familj:
Många promenader, minst 1½ timme/dag. Långa utflykter då o då. Helt enkelt vara med mycket såsom min älskade hund!
Bo i Landskrona, med mig 21år, mina föräldrar, deras 2 chihuahuor och min Akita. Hundarna är väl uppfostrade o snälla. Vi har alltid koll på våra djur när de är tillsammans och skiljer dem när vi inte är hemma!
I kiruna, där jag studerar naturguide tills 2011, mycket utevistelse med klassen där djur får följa med! Bor i en 1a, men iller ska vara i sin trygga bur när jag inte är hemma eller när han behöver vila/vara ifred.
Jag väljer mitt liv så gott jag kan efter min hund (ev. iller) och lägger min lediga tid på dem. Är i princip aldrig ute eller festar..
Vad jag erbjuder:
* Kvalitets torrfoder för iller (ex. Vitalin), o lite BARF
* Vaccin & försäkring
* Vård.. kloklippning, öron-, tandstens rensning etc..
* Kastrering (ska inte ha i avel!!)
* Uppdateringar om illern på min hemsida o fortsatt kontakt!
PS!! Jag och min hund ska nu för första gången träffa illrar hos ägare/uppfödare o förhoppningsvis en illerträff! MIN HUND MÅSTE "ACCEPTERA" ILLER annars blir den INGEN!! Jag meddelar hur det går här sen, om några dagar-vecka :)
Skriv här eller kontakta mig genom PM, om du har en iller för mig som kan passa 
HÄR är min hemsida om ni vill läsa mer om mig o min hund: www.filippa.dinstudio.se
MVH / Filippa
Då kanske lille Sid (Kentucky) skulle kunna vara nått för dig, men han har ev. hunnit hitta ett nytt hem redan.
#2 tack ska du ha för tipset! Har redan läst o skickat ett PM. Först var jag velig för avståndet… men efter svaret jag fick så har jag inga tvivel!! Han verkar perfect! På måndag ska jag träffa snälla iller ägare o deras fina illrar
ska försöka filma o ta bilder.. HOPPAS det funkar med hunden!! HOOOOPPAS!!
Iller besöket gick JÄTTE bra! o det gick också bra med hunden, hon var inte alls intressad av dem .. lite rädd dock.. men sket i dem så länge de inte var på henne då varnade hon såklart! 
Här står mer utförligt om vårat besök!
#5 Vad tror du hunden gör om illrarna inte backar när hon varnar?
Sara
#6 Det står lite mer i länken (#3)! Det är lite svårt o förklara för någon som inte träffat mig eller Yume.. de jag hälsade på tyckte iaf att hon var jätte duktig o lugn o den ena sa att det säkert kommer gå bra om jag skaffar iller. Själv tyckte jag också att det gick bra!
Vi har ju alltid koll på våra hundar när de är tillsammans, o får vi in någon ny så har vi extra koll o lär dem hur de ska uppföra sig mot varann (o hoppas att så mkt som möjligt går in, det kan ta lååång tid). Så fort den lille kommer in i flocken kommer Yume bli mer tålig med honom o hellre gå undan eller morra tills jag hjälper henne (vilket hon brukar med chihuahuorna), kanske till o med leka lite med honom försiktigt som hon lärt.
Här vet hon ju att vi hjälper henne om hon vill vara ifred o hon har alltid någonstanns att fly (gäller för alla våra djur).. då blir hon inte lika rädd o irriterad som när vi hälsade på, inte lika defensiv. Besöket specielt i lägenhet var ju det mest "extrema", där hon satt inträngd i okänt revir o kunde inte röra sig fritt, inte veta var skydd fanns, få en iller vid nosen hon inte vet vad d är eller om den är snäll, en pudel i närheten som hon precis bråkat med osv. o ändå skötte hon sig bra (ett nyttigt besök!).
Men visst, det kan funka redan efter några dagar, eller så tar det lång tid… men på ett eller annat sätt så lär det gå bra.
Ok 
Sara
Hej! Jag har en illerhane på 3 år, Han Heter Tjalle, är både chipmärkt, vaccinerad och kastrerad, han uppfyller alla dina krav och om du vill kan du få min hotmail där jag kan skicka bilder på honom, han är det snällaste som finns på 4 ben och är helt frisk och älskar allt o alla. Han är van vid både hund och katt. Hoppas du hör av dig, för JAG tror att han är illern för dig. :) Finns dessutom vid sjöbo så inte helt långt ifrån LA. :)
Snälla hör av dig, du blir inte besviken. Har även papper på hans föräldrar ovh några av hans syskon. Uppfödaren är Lillan Daun i Malmö
Annars har Ammi några kvar , en toppen uppfödare i allra högsta grad och kan varmt rekommendera henne.

#9 Lite OT, men har du kontaktat uppfödaren att han ska omplaceras. Hon kanske kan hjälpa till?
Tack ska ni ha, men jag väntar redan valp ifrån Norrskenets som hämtas hem den 13e aug :)
Tack annars! Hoppas Tjalle o Ammis kvarblivande valpar får sina hem!
(Kan man stänga denhär tråden?)
#12,Ja men de skulle du ju, ach jag skyller på värmesting ha ha…har du bestämt vilken av dom du skulle ta än ? kramis.
Jag låser tråden.
Sara