Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 202 ggr
Abstinens
0

AAH!

Har lite över 300 glosar att lära mig tills imorgon (jag väntar alltid tills sista sekunden ). Någon som har något bra knep?

sarae
0

oooh mitt område ;)

Gör flash card! alltså klipp ut eller ta små kort… på ena sidan skriver du ordet, på den andra skriver du vad ordet betyder…sen lägger du alla i en hög och läser ordet, försöker svara, läser svaret..kan du svaret utan problem lägger du bort kortet, kan du det inte lägger du det underst i högen, håll på tills alla kort är bortlagda….efter det sitter orden garanterat!!

lärde mig 475 italienska termer på olika kläder och accesoarer från världens olika kulterer på knappt 2 timmar med denna metod..å de satt som berget till tentan ;)

Abstinens
0

Oj, Tack. Nu blir det klippande (tror jag använder färgat papper, annars kommer jag säkert se igenom och fuska). Sitter och gör en gloslista på Glosboken.se just nu, ska se om det funkar bra. Hoppas!

Men 475? Det var ganska många det…

sarae
0

glosboken.se? nu blev jag nyfiken ;)

e det engelska glosor eller?

yup 475…fy sjutton vad det inte var kul….hekt meningslöst

Abstinens
0

det är en sida där man skriver in alla sina gloser (kan vara vilka som helst svenska till engelska, tyska till svenska, spanska till tyska osv.). Så långt har jag kommit hittils, men antar att det seda blir som ett program så man kan träna på dem och sen tar de bort de man kan, ungefär som ditt lappsystem. Jag tror det är något sådant. Hade ett sånt "PC-spel" när jag var liten men hittar det verkligen ingenstans, så får hoppas att detta funkar ungefär likadant

sarae
0

aha..då förstår jag ;) smart!

Ferret.YinniZ
0

det jag alltid brukar kö med nä ja ghar glosor är bra, iaf för mig men det tar en del papper:p jag brukar skriva det sveska ordet och sen det engelska ordet efter varandra flera gånger å göra det om och om igen . ungefär som Hej-Hello, Hej.-Hello. Hej-Hello….osv:p effektivt men kramp i handen och dyrt me papper;)