Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 606 ggr
the-crow
0

katt och iller ihop?

hej hej har varit ine på Att skaffa iller i några år nu men aldrig blivit av heller.

men nu undrar jag ifall man kan ha katt och iller ihop?

och om man kan det så vill jag gärna veta ifall det fins någon BRA uppfödare i närheten av kalmar?

mvh john

duholm
0

Jag har två katter och just nu 10 illrar, det funkar jätte bra! Den ena katten hatar illrarna, men det har de lärt sig (det räckte med en smäll från katten, konstigt att vi människor får hålla på med bitträning jätte länge innan de fattar! Kanske ska göra som katten och sopa iväg den istället!) att inte gå nära. Den andra katten lekte jätte bra ihop med min hane, men efter bebisarna kom så kollade hon på dem, tittade på mig, gnuggade sig i ögonen och tittade tillbaks på illrarna, sen har hon mest undvikit dem! Tror hon tycker det är för många, men hon brukar sitta på Tv-bänken och titta på dem ialla fall!

"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida

www.optimusferrets.se

www.classicferret.se

the-crow
0

hehehehe okey, är det jätte svårt att få dem att sluta bitas?

eeeeeee
0

har också katt och iller, i början var katten inte särskilt förtjust av att ha dem som familjemedlemar, men hon kom från ett hem utan djur. men nu går det toppen =).

Zandra---83
0

Jag har både och här hemma, en katt är verkligen bästa kompis med min iller, men jag har också en katt som inte är direkt glad åt att en iller kom in i denna lägenhet, men blir illern för jobbig så blir det ett fräs och en tass och sen springer katten (vilket är ett misstag från kattens sida då illerna blir jätte glad och tror att katten leker). Men hon accepterar läget i alla fall och har sina platser där iller inte kommer upp på.

JossanH
0

Jag har haft både bra och dåliga erfarenheter med katt och iller. Det hela har iaf slutat med att 2 katter (som varit hittekatter) har fått flytta till mina föräldrar pga att illrarna antingen har varit för på och jagat katten eller så har illrarna levt i skräck för katten…
Det beror väldigt mycket på illerns och kattens personlighet.

Sajtvärd på Iller.ifokus

duholm
0

Jag kan säga att just nu bits inte mina valpar mer än vid lek, vi säger då ifrån om det blir för hårt genom att ta upp dem och blåsa hårt på dem. Det fungerar väldigt bra, men försöker man det med en vuxen iller har man i värsta fall ett par oönskade piercingar i läppen! Man kan aldrig säga att en valp är bitfri vid t.ex leverans för den kommer med största sannolikhet att prova de flesta nya människor den träffar tills den tröttnar på det. När jag tog hem min hane var han ca 12 veckor och han har bara bitit oss här hemma ett par gånger. Han tyckte helt enkelt inte det var särskilt roligt. Men sen tog vi en tjej som var över året och hon bits fortfarande så fort man inte passar sig.

"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida

www.optimusferrets.se

www.classicferret.se

the-crow
0

#6 okey så de gäller att vara på hugget hela tiden då  hehehehe