Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 1574 ggr
Sara
0

Norpans olycka

Vid 22,30 igår ramlade Norpan ner från balkongen på tredje våningen.

Jag hade fest och någon av killarna hade med sig henne ut på balkongen (vilket jag inte visste, då hade jag sagt till naturligtvis) och eftersom Norpan inte sitter still när man håller henne så hände något och hon föll ut.

Vi sprang ut och jag hittade henne i buskarna precis bredvid. Vi åkte naturligtvis till veterinären, min dejt var nykter så han körde. (Jag undrar vad veterinären egentligen tänkte än vi kom instormande, jag, en tjejkompis och 6 killar…)

Norpan blev röntgad och de såg lungblödningar. Så hon stannade kvar och fick ligga i syrgasbur hela natten. Hon hade inte brutit nått men fick säkert en hjärnskakning.

Så nu ska jag snart ner till Göteborg och hämta henne.

Hon har strikt burvila pga lungorna och jag funderar på vilket som är bäst, att hon sitter själv i buren och är ledsen för det och Bus är ensam och ledsen utanför eller om jag har båda i buren och de är tillsammans men är ledsna för att sitta i bur. I buren lär de inte busa iaf, så jag tror inte det skadar Norpan att Bus är där med henne. Vad hade ni gjort?

Sara

Anothername
0

Usch va läskigt :(

Hoppas det blir bra med lillen

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

Saga85
0

Förvånad Skönt att det ändå inte verkar värre än att hon kan komma hem och få vila upp sig!

Hur länge är det burvila som gäller? För hennes hälsas skull kanske det är bäst att få vara själv, trots att det blir lite tråkigt och ensamt för bägge.

Hoppas det går snabbt med återhämtar sig! Tycker inte att du och illrarna ska behöva råka ut för mer dumheter nu Kyss

Trollmusen
0

Jag hade nog satt båda i buren, varför ha 2 ledsna illrar var för sig när dom kan ha sällskap av varandra även om dom inte får busa. Men det är jag som jag är.

[MissCaandy]
0

Det beror på hur länge?
Jag hade nog haft henne ensam :/

Vilken dum olycka, verkligen. Tur att allt gick så bra. Krya på dig nu, Norpan!

Gottfridsson
0

Otäckt, hoppas hon återhämtar sig.

Ang burvila…det jag gör är att sätta dom ensamma i en större trpt.bur, på ett tyst mörkt ställe (här hemma är det toa som gäller).

När dom sedan får börja röra på sig öppnar jag buren och låter dom ha tillgång till hela toan någon/några dagar, innan dom flyttas tillbaka till gänget.

Aldrig två illrar i samma bur, eftersom dom alltid kan stressa upp varandra, även om dom inte kan leka.

UlrikaD
0

Stackars lilla Norpis då. Vilken otrolig tur att hon klarade sig.

Jag hade inte vågat chansa med att ha dem tillsammans. Hellre två lite ledsna illrar ett tag, som resulterar i att båda två kan få vara glada tillsammans sen.

Än att de stressar upp varandra och Bus blir ensam kvar för någonting händer.

Kram till tjejen från oss.

Loveferrets
0

Fy så hemskt, vilken tur att hon klarade fallet !!

Jag säger som de flesta, hade låtit henne vara ensam i buren, en större sådan, tror de blir mer stressande för henne om Bus är i samma bur .

Hoppas hon snart blir frisk igen.

JossanH
0

Men gud vilken fruktansvärd upplevelse det måste varit! Ibland är det lite jobbigt att vara bland folk som inte har "iller-sinnet" som vi illerägare har..
Skönt att det ändå gick så bra som det varkar gått!

Jag hade nog låtit henne sitta själv. Tycker Gottfridsson gör på ett bra sätt. Låt henne sitta själv och "ha tråkigt" så hon stressar upp sig. Det känns som att 2 illrar kan få igång varandra om en av dom får för sig att vilja ut.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sara
0

Norpan är sitt vanliga otåliga jag = skitsur över att få sitta i buren.

Dock är jag överlycklig över att hon lever och inte verkar må alltför dåligt.

1702:- i självrisk + bensinpengar ner för att hämta henne, gick gårdagens fest på..

Veterinären sa ett dygn i bur och så ska vi talas vid i morgon. Sen kan hon vara lös i ett rum i några dygn men ensam, så Bus får vara i resten av lägenheten.

Nästa eventuella fest är illerrummet låst.

Sara

Denna kommentar har tagits bort.
duholm
0

Vilken tur att hon klarade sig!

"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida

www.optimusferrets.se

www.classicferret.se

Gottfridsson
0

#9 det blev en dyrbar fest…men Norpan lever och det är viktigast :-) Förstår mycket väl att du låser nästa gång.

Hoppas veterinären ger henne klartecken att slippa buren imorgon. Det skulle vara skönt, både för dig och henne :-)

Sara
0

# 12 Ja, jag är jättelycklig även om det svider i plånboken. Glad

Det som retar mig är att personen som gjorde det inte träder fram och ber om ursäkt.

Igår förstår jag att han inte gjorde det, jag var vansinnig och hade antagligen gjort mig olycklig om jag vetat vem det var då. Men idag kunde han ha bett om ursäkt och kanske erbjudit sig att betala.

Nu vet jag ju vem det var men jag lovade personen som talade om det att inte säga nått, för i så fall får han problem för att ha sagt det. Jag lär ändå inte få någon ersättning så jag skiter i det.

Men det är vid sådan här tillfällen man lär känna folk för vilka de egentligen är. Honom har jag ingen respekt för längre iaf. Inte pga att han gjorde ett misstag och orsakade en olycka (det kan hända vem som helst att man gör nått dumt på fyllan som man inte hade gjort i nyktert tillstånd), utan för att han inte har modet att visa mig respekt genom att erkänna och be om ursäkt.

Sara

JossanH
0

#13 Som sagt, ALLA kan vi göra misstag, men fruktansvärt fegt att inget säga nu….

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sara
0

# 14 Precis.

Sara

[MissCaandy]
0

Den personen har nog ont i magen just nu

Sarah
0

Men FY!!! håller tummar att hon frisknar till snart!!

Sara
0

Norpan verkar må bra men hon har fortfarande burvila. Det var en annan veterinär där idag och hon tyckte inte ett dygn räckte så det blir minst ett till.

# 16 Jag hoppas verkligen det! Riktigt magknip!

# 17 Tack.

Sara

UlrikaD
0

Fortsätter hålla massa tassar för tösen ett tag till!

eeeeeee
0

Håller tummar och tassar här hemma för tösen att hon snart mår mycket bättre. =) men dåligt av den där personen att inte träda fram och be om ursäkt, det är ju det minst man kan göra.

Aviendha
0

Oj stackars norp!! Håller tassarna här hemma för att hon blir helt återställd fort!

tortoise
0

Tur i oturen att det gick ganska bra, stackars lilla Norpan!

Sara
0

Nu är hon helt återställt förutom lite päls som inte växt ut där de satte droppet.

Sara

Nussen
0

Skönt :) jag är livrädd för balkongen här hemma