Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 579 ggr
Farwessa
2010-06-09 19:45
0

Illeltugg?

Har varit i en djurbutik nyss och började fundera på en sak:

Kan man ge illern något att tugga som tex: torkad grisöra eller smaksatt gelatinpinne (de består ju av det) av mjukare sort?

Många illrar brukar ju tugga på syntet för att de gillar ljudet, min Holly brukar tugga på mina öronsnibbar, kanske något med amningreflexer att göra som sitter kvar, sladdar kan också vara intressanta.

Både gott och kanske roligt.

Bogey
2010-06-09 20:30
0

Vi brukar ge Bogey torkad kyckling. Fast mer som godis snarare än som "tuggben"

Det finns i.a.f. som småbitar för katt och större bitar för hund. Hundbitarna brukar vi skära ner i mindre bitar.

Passa på och fya när hon är på sladdarna så kanske du slipper en sladdgnagare om hon nu visar tendenser. Bogey har aldrig varit farlig på sladdar men det var nån sladd han var på lite grann ett par ggr när han var valp, men jag petade bara undan honom lite lätt på hans nos medan jag stirrade på honom och sa nej de få ggr det hände och han har inte rört sladdar sen dess.

Det funkade även med våra golvkrukor. I.a.f. så länge som vi är vakna och rör oss i huset. Har inte tordats ha honom i det rummet ensam när vi är borta eller på natten, men han har en stor grävlåda att gräva loss i istället.

Farwessa
2010-06-09 21:19
0

Jag uttryckte mig fel. Hon behandlar inte sladdar som en gnaggare. Hon gillar bara att dra i tex laptops sladd för att få uppmärksamhet på det viset :) Och "vi" brukar gräva ute eller själva madrassen på sängen. Lite osmart ;)

tortoise
2010-07-04 15:35
0

#1 Var kan man få tag på torkad kyckling? Mitt gäng är hysteriskt tokiga i just det ,men det har jag bara fått tag på utomlands. Finns det någon speciell firma som säljer det?

Primarosen
2010-07-04 16:52
0

#2 Det är du inte ensam om, mollie brukar dra i dom flesta sladdarna typ för att moblera om, men vi fyar inte henne längre för då blir hon bara mer stirrig och då drar hon hårdare i dom.

#3 Torkad kyckling kan du köpa på djuraffären, det brukar ligga i en liten påse vid kattgodiset=)

Bogey
2010-07-04 16:55
0

#3 Djurmagazinet brukar ha. I.a.f. här hos oss.

För katt ser ut så här;

För hund ser ut så här;

Hundbitarna är ganska stora så de skär vi ner i mindre bitar. Dessutom är de ganska hårda så vi brukar lägga dem i en tättslutande liten burk och droppa lite vatten på dem. Man får inte ta för mycket vatten för då surnar det efter ett tag.