Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 1498 ggr
Saga85
0

Morbid glädje

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni som har svårt för hela foderdjur ska kanske låta bli att klicka upp bilderna.

Var och införskaffade dagskläckta kycklingar idag, men var lite skeptisk iom Majas mer eller mindre rynkande på näsan åt i princip allt som inte är torrfoder (kycklingvingar, möss, köttfärs, äggula, fisk, osv). Men oj vad jag misstog mig!

Såg henne sträcka ut huvudet från sin tygtunnel och sträckte fram den tinade kycklingen för att se hur hon reagerade - högg tag i den direkt!

Blev löjligt morbidglad och ville knäppa ett kort på henne. Satte henne på stolen men där vill hon inte vara kvar.

Saga85
0

Hon hoppade ner och sprang in och gömde kycklingen under sängen. Saga kröp in och tog ut den och la på en påse för att se om hon faktiskt ville äta på den. Maja började tugga i sig ena benet.

Saga85
0

Resten av kycklingen är nu placerad i en "matlåda". Maja nosade runt länge runtom för att komma på vart den låg. Hon drog inte ut den direkt, så jag får väl hoppas hon tycker den ligger bra där.

Jag berättade f.ö. inte för min mor eller övriga familjemedlemmar att det var hela kycklingar som var "den nya illermaten jag beställt". Kycklingpåsen ligger nu invirad i aluminiumfolie i en påse i mitt (vegetariska) frysfack. Min stackars mor skulle väl få dåndimpen om hon fick höra om gullefjunen Oskyldig

Saga85
0

Förlåt Maja för att jag inte tagit tag i att köpa kyckling åt dig tidigare Kyss

Saga85
0

Så länge höll det…kycklingens plats ÄR tydligen under sängen. Maja var iaf väluppfostrad nog att lägga den på tidningspapper.

Sara
0

En snara runt halsen på fjunet och binda fast den i sängbenet? Flört

Kul att hon gillade den iaf.

Sara

Aviendha
0
Saga85
0

Ja, det får nog bli en snara. Försökte sno den idag, men Maja blev sur, ryckte till sig den och backade in under sängen igen. F*n heller att den ska ligga i skålen eller lådan. Att matte har så svårt att fatta Skäms

Musiken
0
HannaM
0

Åh fina gammeltanten=) Hade en sån upplevelse här i förrgår när skrotelliott knaprade i sig en mus och dängde runt den så det stänkte blod. Man blir alldeles lycklig i själen=)

Saga85
0

Härligt. Man känner sig lite lagom skev när man som veg blir lycklig av att se sin killer go nuts på små gulliga fjun/fluff…

Hämtade kycklingarna i en annan butik än den jag beställt dem ifrån och biträdet såg ut som ett frågetecken. Förklarade att det var frysta, hela kycklingar och när hon letat fram dem tittade hon ner lite småledsamt på de små fjunen och undrade vad jag skulle göra med dem. Stackarn.

Sara
0

# 10 Återuppliva dem? Massor med små Frankenstein kycklingar som springer runt i Göteborg..

Sara

Saga85
0

Hihi. It's ALIVE!! Dam dam daaaa!

En blandning mellan Fåglarna och Night of the living dead Skrattande