Så var det Pez igen
Kul att nästan varannan tråd man skapar får läggas under sjukdomar och hälsa.. :(
Nu har jag iaf uppmärksammat att Pegasus päls har blivit väldigt gles och ful på ryggen. Man ser mycket av huden som lyser igenom då pälsen är så tunn och jag tycker att han åter igen har tappat muskler/fett över skuldrorna..
Så här så Dexter ut innan han opererades för binjuretumör så sjävklart är det det jag misstänker. Jag vet att pälsen kan bli ful av prednisolon men det här är verkligen glest och inget jag direkt uppmärksammade på Dexter i samma omfattning efter att han börjat med medicinen..
Så vad säger ni, tror ni att suprelorinchipp är på sin plats? För övrigt verkar han väl må bra. är med ut på promenad varje kväll och är ofta uppe och aktiv hemma… Dessa illrar och deras sjukdomar :(
Sajtvärd på Iller.ifokus
Min erfarenhet av binjuresjukdom är att de inte verkar må dåligt av det rent fysiskt förutom att de kliar sig. När de tappar mycket päls kan de dock få svårt med temperaturreglering.
Sara
Misstänker du det så kan du ju sätta i ett. Det är ju inte ett stort ingrepp precis, det kostar inte multum och det har ju visat hyffsat bra effekt mot just binjureproblem, jag har/hade gjort det vid misstanke och om illern verkade pigg i övrigt.
Paulina
Tänkte ringa och höra om jag kan få det gjort samtidigt som jag ultraljudar Skit..
Sajtvärd på Iller.ifokus
Usch det är inte kul när dem blir sämre dem små. Vet hur det känns var inne hos veterinären i torsdags med en av mina. =(
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.