Hjälp !
Vad gör jag när min iller satt i halsen o det kommer vitt skum !? Kan knappt andas !

Du vänder upp och ner på honom och stoppar fingrarna i halsen på honom så han kräks. Snabbt!

okii …..
Masserade o vände upp o ner på henne nyss oxo

verkar släppt nu, puh ! Shit va nojjig man blir när hon fick panik o det sprutade vitt skum …. Usch ! Helt svettig vart hon

Ge henne paraffinolja nu i efterhand, ifall det sitter någonting kvar. Det är ruskigt när sådant händer, det gäller att få ner ett finger långt så de kräks ifall någonting fastnat.

Ja, ska ge henne lite olja faktiskt … Funkar det med lax olja tro ?
Man blir ju rädd, hahaha ….
Man va trött men nu e man tvär vaken !

Paraffin olja är ju bäst, men ta det du har.

ok… Tack för panik hjälpen :)

Inga problem, har varit i samma situation själv. Det är värre när valpar gör sådär och munnen är för liten att få ner ett pekfinger i.
Skönt att det gick bra iallafall.
Vitt skum kan dom tugga när dom mår illa också och försöker kräkas. Då drar dom ofta tassarna mot/i munnen och tuggar skum.
Det kan verka som dom knappt kan andas då.
Hoppas lille illern mår bra nu!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Precis som jossan säger kan dom göra så när dom mår riktigt illa..
Min illerflicka gjorde precis så när hon fick insullinomanfall :( Så det kan ju vara bra att hålla extra koll på henne.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Tur att du fick en sån snabb hjälp :o
Undra om det finns typ akutnummer ang djur? Finns ju ambulans men de går nog snabbare om man vet hur man ska göra själv

#11 Det skulle ha kommit ett liknade rådgivnings nr för djur som vi människor har 1177 (sjukvårdsrådgivning för människor), men jag har inte hört något mer om det och det var länge sen högre maketer skulle ha fixat det.
http://www.agria.se/agria/text.nsf/id/1716 Agria har ju telefonveterinär.
Blå stjärnan har jourtelefon http://www.blastjarnan.se/default.asp?viewset=1&on=Kontakt&initid=114&heading=Kontakt&mainpage=templates/04.asp?sida=103
Dock har jag aldrig behövt ringa så jag har ingen aning om dom kan något om iller ska poängteras!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#13 Okej, jag ringde något journummer om ang min råtta och gubben som svarade verkade vara hög eller något -.- Han pratade sådär oehört ointresserad och som om jag var en idiot och sen visste han inte var det var med råttan så var det massa skrikande barn i bakgrunden ><

Hon gnagde på en gammal köttbit som va helt torr o satte en del i halsen … Slängde den direkt !!! Usch, inte kul o se paniken hos henne :(