Kyckling?
Hej har gett mollie en kyckling klubba, och hon går och biter lite då och då.
Men jag undrar en sak hur länge ska man låta den ligga framme blir inte kycklingen dålig för hennes mage sen? För hon äter ju inte upp hela direkt nu.
Tacksam för svar

Mina har ätit kyckling som legat en vecka utan problem så låt den ligga tills du tycker det är för äckligt att ha den framme=p

Birdie vill ha ha kycklingen liggande framme så länge som möjligt, jag har ännu inte hittat alla hennes gömmor och det händer att hon kommer med bitar som är senhårda då de torkat, men hon älskar dom (har än så länge inte haft problem med lukt eller så på mina kyckling vingar som jag ger henne utan enbart att de torkar och blir stenhårda).
Så jag tror mer att det är ägaren som tycker att kycklingen är för äcklig än vad dessa djur gör. ;)
Håller med dom andra, vad vi tycker är okej mat är inte riktigt samma gräns som illrarna har ;) De äter av både det ena och det andra som legat till sig. Jag plockar bort sådant som luktar.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Okej tack så jätte mycket, nu när man låtigt kycklingen ligga framme så märker man att hon äter av den hehe

#4 Ja det är oftast när den fått legat framme ett tag som den blir som godast (tydligen). Blir tydligen mer arom i det hela då. ;)
vågar inte ge mollie mer kyckling…
Jag ger ju henne kyckling lår och lät det ligga tills det såg vidrit ut att äta. Det var blod överallt och vi har ju vanligt trä golv så blodet hade krypigt ner vid parkettgolvet.
Jag provade binda fast det men hon bet runt om så hon kunde få av det från tråden..
Hjälp!

Det lättaste är ju att ge kött i köket. Lätt att svabba av golvet. Kycklinglår har ju ett väldigt hårt ben som kan vara svårt att ta sig igenom. Testa med vinge istället och se ifall den försvinner fortare.

Du kan även pröva att ge kycklinghals/-skrov då de benen brukar vara än mer lättuggade än de i kycklingvingen. Om du ger kycklinghals bör du dock vara uppmärksam på vart ni sätter fötterna då det lätt kan bli några sylvassa kotor som ligger här och där.