Kastrering illerhona!!!
Toxi har kommit in i brunst, hennes vulva är nu stor som en halv vindruva som man säger…
Men när jag ringde vet. idag så sa han att man skulle kastrera dem EFTER brunst?
Så vad ska jag göra? Ta henne ur brunst eller ringa annan vet.? HJÄLP

Jag skulle ringa en annan veterinär och föröka få tid så fort som möjligt. På något sätt måste hon ju komma ur brunsten snart iallafall. Du ska inte vänta som veterinären sa.. kan gå illa
jo jag tyckte oxå det var skumt.. Någon som kan rekommendera någon vet. i borås - göteborg trakten?

Jag kastrerade Busan på Blå Stjärnan i Göteborg. De hade inga problem att göra det fast hon var i brunst!

Blå Stjärnan i Göteborg är den enda jag har haft kontakt med och de är bra men ganska dyra. Finns en veterinär här med som jag inte minns namnet på.. de ska tydligen också vara bra

Men att kastrera en hona är ju ändå småsummor… :-)
Kör hårt!

1061:- tog de när jag kastrerade Busan 2005. Som hittat! 

Tror det kostade runt 1300 när Indra kastrerades för en månad sedan..
så nu är det bokat iaf.. nästa onsdag på blå stjärnan här i borås… *nervös*
Hur gamla är illrar vid den första brunsten ungefär?

#8 Det kommer nog gå jättebra! Många skriver ju här och är nervösa innan, men det är inte ofta man får höra att det inte gått bra efteråt.
#9 Min hona var ca 10 månader. Vet inte vad som är vanligast

Mina började löpa vid 6månader om jag inte minns fel och de kastrerades då.

36 som hittat?? OMG är de verkligen så dyrt att kasterar en illerhona?? När jag kastrearde smeagol så gick de på ca 500. de tycker jag är lagom pris!!=)
#9 min iller är 9 mån.
#12 detta skulle gå på 1054:- men det är väl dyrare gällande honor? (eller smeagol kanske är en hona?) isf. var det ju väldigt billigt!

#13 nä smeagol är inte en hona. För i så fall undrar ja vad de var för kulor veterinären tog bort..hmmm. hahaaa=) Men de va billigt fast de verkar ju vara mycket dyrare emot gbg och sthlm hållet!?
Det är dyrare att kastrera honor.

#15 ja de vet jag väll..haa=) men de va ju ändå bliigt!!
jsg netalade 1000 något på blå stjärnan..då hade Amy gått i brunst och fått livmodersinflammation..
#14 betalade också ca 500 för kastrering gällande alla mina 3 pojkar.. alla är gjorda hos samma veterinär men under olika år.
Sajtvärd på Iller.ifokus