Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 387 ggr
Robinsnel
0

Ta en titt plz, Sår.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nova har ett sår på magen, har inte sett det innan. Om det inte läker fort får vi nog gå till vet o kolla så det inte är en tumör. Finns det bilder från andra illrar som haft hudtumörer? Vet att ngn hade bilder uppe innan. Vad tror ni?

Faxlin
0

Hon kan inte ha bråkat med någon så det där mörka är en vanlig sårskorpa?
Lite svårt att se över ett kort.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

gwen
0

*rys* svårt att se vad det är…

Robinsnel
0

nej de biter ju inte varandra i magen i regel. Men visst kan det vara även en vanlig sårskorpa, hopas det.

Sara
0

Har det inte läkt eller blivit betydligt bättre på en vecka så är nog risken stor att det är en tumör eller iaf en infektion.

Bilbo hade en liknande sak i ljumsken och det var en tumör. Men de opererade bort den och den vae godartad och han fick aldrig tillbaka den.

Sara

Nettan
0

Om jag vore du Robin så skulle jag nog få det kontrollerat. Jag tycker att det ser otäckt likt ut som Jossans illers sår.

JossanH
0

Nu har jag gjort en ny tråd med bilder och beskrivning om hela förloppen gällande Dexters små hudtumörer. Jag hade dock aldrig några direkt mörka partier på dom små "knapparna" och min veterinär berättade för mig att jag skulle hålla uppsikt- för blir dom mörka (lila,svarta typ) eller växer är dom förmodligen elakartade. annars är ofta hudtumörer godartade- men kan ha ett samband med insulinom…

Lycka till!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Robinsnel
0

Det var ett vanligt sår, skorpan lossnar nu o det läker fint. Men fortfarande ett mysterium hur hon kan ha skaffat sig det.

Faxlin
0

#7: Vad bra att det inte var värre.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sara
0

Verkligen skönt att höra! Skrattande

Är så fruktansvärt trött på all denna cancer som våra älsklingar dras med.

Sara

JossanH
0

jadu robin, är ledsen att behöva säga detta men det kan mycket väl ha varit en tumör.
i onsdags hade jag besök här hemma och jag skulle visa tjejerna dexters ena tumör. men jag hittade den inte. okej tänkte jag, då har den nog försvunnit (kunde ju komma o gå som veterinären sa). Men nyss när jag kom hem från jobbet hade han bara en stor sårskorpa där (precis som Novas). Det var torkat blod runt och i pälsen och en liten rosa/röd ring runt skorpan. Saken med detta sår är att det är ett runt sår och inte ett rivmärke som det vanligtvis blir på illrar…
För övrigt är han mycket pigg och livlig, ska avvakta och se hur det ser ut i morgon.

Sajtvärd på Iller.ifokus