Norrskenets kull 8 veckor
Idag flyttar första "barnen", Marcello´s nya matte och husse har nyss varit och hämtat hem Marcello. Var otroligt jobbigt att lämna över honom men han får det bra hos JossanH. Dennee´s husse kommer om några timmar men sedan flyttar inte resten förns om två veckor.
Känns overkligt, känns som det var igår dom var små videkissar till valpar. Det blir jobbigt att skiljas från dem men jag vet att dom får bra hem och dessutom nya illerkompisar väntar endel :´)
Ca. viktnotering:
Hane 1: 581g Norrskenets Sunny (Tingad, Marcello)
Hane 2: 555g Norrskenets Lux (Tingad, Melwin)
Hona 1: 458g Norrskenets Noor (Tingad, Lady)
Hona 2: 460g Norrskenets Ina (Tingad, Leija)
Hona 3: 475g Norrskenets Zhao (Tingad, Dennee)
Hona 4: 463g Norrskenets Meri (Tingad, Kairi)
Hona 5: 455g Norrskenets Heavenly Arinna (Stannar, inget namn ännu)
Hona 6: 461g Norrskenets Sun (Letar fortfarande ett hem)
Hona 7: 474g Norrskenets Sky (Letar fortfarande ett hem)
Dagens bilder är mest på Marcello och Dennee den här gången då dom flyttar.
Först ut, Marcello. Vaknar av att "mormor" fotar som en galning

OJ nu börjar vi bli stooora barn! Hahaha jag tror helt klart att Rasmus viskar tips om bra hyss till Marcello :D

Naw så söt, ja det måste vara jobbigt o skiljas från dom nu även om man vet att dom får ett bra hem, förstår inte hur man klarar de känslomässigt he he..

#14, Jo det är rätt men jag hade aldrig klarat de ändå ha ha, jag tycker det är strongt att ni kan lägga hjärtat åt sidan så där. Dom är ju så fruktansvärt söta o nu när dom fått egna personligheter oxå så är det så roligt,

Mamma Saga och några valpar.
Igår när mamma var på besök så sa hon att jag skulle akta så jag inte skulle backa eller något då det kom en valp bakom mig. Den enda jag såg gåendes bakom mig var Saga. Jag frågade, menade du Saga och pekar på henne. Ja, sa mamma men trodde det var en av valparna hihi:P Valparna börjar nog bli rätt stora när mamma Saga blir tagen för en valp

Helt klart en liten Svea eller Peppar! :)
// Amanda

#20 Men nu fattar jag inte. Hon är ju döpt, står ju Heavenly Arinna i första inlägget. Och i och med att det är din kull så är det väl du som döpt henne?
Ledsen om jag är trög och inte fattar, skyller på värme och migrän…
Så var man hemma :)
Blev en lång resa, men jag har fått hem en otroligt mysig liten grabb måste jag säga… Och Kalle blev väldigt förtjust i Lady, hon var ju överallt hela tiden ;)
#22 Fast många har ju stamnamn på sina djur men ett annat namn i vardagen. Se bara på hund och kattvärlden, och illervärlden med för den delen :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

#23 Roligt att han är hemma nu.
Men om man döper sitt djur själv så döper man väl till ett namn man vill behålla. Jag döpte ju t.ex inte min tjej till Guinevere för att kalla henne Stina, då hade jag ju döpt henne till Stina som "stamnamn" direkt om du förstår vad jag menar.
Vet ju att folk döper om sina djur när de flyttat från uppfödaren, men döper man själv från början så antog jag att man tog ett namn som man ville behålla. När man nu har chansen.

Då har jag också kommit hem med Dennee. Hon och Zedd verkar passa ihop har varit ett konstant poppande sedan de träffades och bråttande. Nu saknas bara att de ska kura ihop sig i en hög o sova en stund känns som det finns en chans för det om inte altför lång tid såsom Denee håller igång just nu så blir hon väll trött snart o tröttar väll ut halvbrorsan när hon håller på också
#24 Jag vet flera som tex föder upp hundar som dom döper till alla möjliga långa stamnamn men sen kallar för Laban eller Fido i sin vardag. Samma sak med katter. De får tjusiga stamnamn men ett enkelt vanligt namn hemma.
Sajtvärd på Iller.ifokus

#25 Vad kul att det gick så bra direkt.
#26 Jamen självklart finns det många som göra så. Förstod väl bara inte att Arinna var ett långt stamnamn. Jag tycker det är ett jättefint namn på en iller.
#23/25, Grattis till er båda, hoppas allt ska gå super, ni får uppdatera hur det går..

UlrikaD Jag bestämde stamnamn efter ett tema och hennes namn Heavenly Arinna fick jag från: Heaven - Himlen Arinna - Modergudinnan av solen. Så det blev Heavenly Arinna. När stamnamnet var bestämt så hade jag ännu inte bestämt mig vilken av dem två töserna jag funderade mellan. När jag väl hade bestämt vilken som skulle stanna så tyckte jag hon inte passade in personligheten för det namnet. Så idag har hon äntligen fått sitt tilltalsnamn: Peppar.
#23 Vad skönt att ni kommit hem nu. Bra att "minken" fortfarande sköter sig. hihi ja Lady var verkligen hyper när ni kom och hälsade på men hon är nästan sån jämnt:) Lady söker verkligen kontakt att få busa.
Hoppas era äldre illrar kommer acceptera honom från start:)
#25 Vad skönt att höra, jag gissade på att det inte skulle vara några problem med att Zedd skulle få en ung kompis:)
hehe ja det kommer nog ska du se och den upplevelsen när man ser dem sova ihop för första gången/gångerna är helt underbar =´)

Stakars Zedd han får ju inte ens uträtta sina behov utan avbrott vart än Zedd springer så följer en "vit skugga" efter.
Just nu så vilar de och hämtar lite krafter Zedd på en av sina ställen bakom transportburen Dennee i transportburen är väll det stället som är tryggast för henne ännu.

o nu ligger de o sussar i hög bakom tvn. ska se om jag om kan stjälva ett fotto på dem
Vissa har tur! Jag kanske kan bidra med ett liknande fota på Marcello o grabbarna ge mig bara ett par månader…. :S
Sajtvärd på Iller.ifokus
#31, Jess BILDEEEEEEEEE
#32, anä de accepteras ej, inte ska vi vänta flera mån !!