Lisas valpar
Skrev tråden fråga här tidigare om en dräktig hona som jag fått hem. Igår kväll började förlossningen. Och hon ville inte ha mig i närheten, så jag försökte bara kika in och se om allt gick bra. Då hade hon fött två valpar och de låg båda hos henne. När jag försökte titta om hon och valparna var okej ( om de levde) så "fräste" hon och försökte jaga bort mig. Så jag lät henne vara och hoppades på det bästa.
Idag, nyligen när jag varit och kollat, så gick jag inte nära utan bara kikade över, då så såg jag 4st valpar hos henne. Kunde inte se om det låg fler eller inte. De jag såg levde.
Men som sagt är hon inte så förtjust att jag är där. Men denna gång "fräste" hon inte åt mig iaf. Men jag hoppas verkligen inte att det ligger någon död valp bland de andra valparna och henne. Men vill inte störa henne nu för mycket i början heller, då hon inte vill ha mig där.

Vad skönt att det gått bra i alla fall. Hoppas på det bästa!
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida
Jag skulle tro att hon själv städar bort den döda valpen om det skulle ligga en sådan där. Förmodligen skulle hon nog äta upp den.
Men vad skönt att det verkar ha gått bra iaf! :)
Det är väl bara att avvakta någon vecka och sedan sakta försöka få henne att lite på dig.
Lycka till med bebbarna!
Sajtvärd på Iller.ifokus

#1 tack så mycket.
#2 jo det tror jag med. men man vet ju aldrig. jo jag har tänkt vara avvaktande. bara smyga in när det är nödvändigt. alltså med mat och vatten. tack så jätte mycket! =)

var och fyllde på vatten och mat åt Lisa. och såg alla valpar bättre då alla låg väldig bra och synligt vid henne. 8 st är det.
Spännande. Hoppas allt går vägen !!

#5 tack gumman <3