Äckligt!
Säger jag som är en person som är väldigt svår att äckla med något.
Holly älskar att använda ett hörn för sina behov och det gillar varken vi eller parketten. Så jag la ut hennes torrfoder plus lite godis där (tvättade allt jättenoga innan)
Det vat oväntat när hon ändå (ursäkta språket) bajsade rakt på fodret, värsta var när hon började som vanligt gömma foderbitarna med korvarna och kiss på!!!
Nästa morgonen såg vi, då allt sker i vårt sovrum, hur hon fortsatte äta med gott aptit foder med "krydda" utan att störas av det.
Ibland är hon väldigt smart, men ibland kan man inte hitta passande ord för att förklara hennes beteende.
Haha, men alltså herre gud. Vilken liten äckelfia. :)
Tror att många illrar är rätt äckliga, dock kanske på andra sätt. Min iller äter gärna kött som legat under soffan med massa damm på. Fast det är kanske inte lika hemskt som bajskrydda. :) En annan sak är ju att leka med toalettborsten när hon får chansen. Inte så fräscht.
Något jag inte vet, men som någon annan kan svara på: Kan det vara farligt att äta bajs på något sätt? En människa skulle ju troligtvis bli matförgiftad av det, men hur är det med iller?

De ha ju inte precis samma krav på maten som vi har! De äter ju hela bytesdjur i det vilda, inklusive tarmar och allt, så att äta sitt eget bajs tror inte jag ska vara något problem. De har ju korta tarmar precis som de flesta rovdjur så det finns säkert näring kvar i bajset, även om det kanske inte är så frächt! Jag hade ju kanske inte uppmuntrat det precis!
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida
Haha, då får ni avskriva fodermetoden för lådträning hör jag ;)
Paulina

Jag försökte få Pepsi att sluta använda alla hörn i huset som toalett genom att ställa ut tefat med mat. Det hela slutade med att han åt upp maten och bajsade på tallriken efteråt som tack…
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida
#0 mollie gör alltid sina behov brevid lådan och sen så gjorde vi en puff till henne och den sover hon alltid i så vi lade vid lådan och då slutade hon gå där. Men nu är det problem på den andra sidan vid den andra lådan och hon gjorde det alltid på våra ljud kablar till tv. Så nu spikade vi upp kablarna och la 2 kuddar där. ska lägga upp 2 bilder.
#4 Haha både jag och min smabo bara skrattade, men kanse bättre på tallriken än på golvet. Allt serverat och klart

#5 Det där med sovpuffar och filtar verkar funka här med, två av de hörnen ozzy gärna sprungit till är nu ockuperade :) Synd att jag inte har filtar och puffar som täcker resten av lgh:n, vi hade behövt som en vallgrav längs med alla väggar :)
#17 På jysk finns det filtar för 12kr som man kan gödsla golvet med ;)
Paulina
Holly är helt respetlös till filtar och maten, samt citron och ättika :(
Få gräva i Kt-lådträningen…

Alternativt sa kan du ju sparra av hornet tills dess att hon glomt bort det.. Kanske inte sa fint och prydligt i hemmet, men kan ju vara vart att testa :) Eller porta henne fran sovrummet helt.
Andra alternativ skulle kunna vara att tejpa fast en stor lada (uppochnervand) i hornet sa att hon inte kommer at, eller helt enkelt ge upp och ge henne en bajslada ;)
// Amanda
Min iller hade ett favorithörn under min säng, jag slängde in några av hennes gosedjur där och då slutade hon :D