Iller iFokus

Iller

Etikettertipsaccessoareraktiviteter
Läst 278 ggr
[HannahoHenrik]
0

var köper man?

Vet nån var man får tag på tandem koppel till illrarna? försökte vara ute med Havanna, Manilla och Dollar samtidigt igår o det gick inte så bra

sarae
0

Amhs har tandem koppel för iller….sen kan ju djur affärerna ha tandem koppel för hund, men de är oftast lite väl stora..

[HannahoHenrik]
0

okej tack Sarae, någon som har hennes mail som man kan beställa ifrån?

sarae
0
gwen
0

Skitenkelt att göra själv.

När man beställer selar får man ju alltid ett litet kort koppel med på köpet. Dessa tycker jag är menlösa… Klipp av ett sådant på häften så det blir 0,5m ungefär (beroende på hur långt tandem du vill ha), sen sätter du på typ en nyckelring eller ett knäpp-påspänne i andra änden (likadant som sitter i andra änden som man knäpper fast i selen). Syr några stygn och Taaadaaa…

Vet inte vad du har för huvudkoppel, men jag använder iaf såna där kattkoppel som rullas in i en liten dosa (svårt att beskriva i ord, hehe), som alltså har en smal löplina (inte platt och brett koppel alltså). På denna knäpper jag bara på min egentillverkade temdem-lina, så att den kan glida/löpa fram och tillbaka på kopplet. Vips kan du ha 2 illrar på samma koppel. gör du fler tandembitar kan du ha flera illrar… Även praktiskt när tandembiten löper på huvudkopplet får då blir det inte kaos och släpande illrar när en stannar.

[HannahoHenrik]
0

okej tack igen sarae. Va bra tips gwen! ska se om jag kan få ihop nåt

Faxlin
0

Flexi koppel använder jag med. De är bara sååå praktiska.

Smart sätt att fixa egna tandemkoppel dock. Ska jag tänka på.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sarae
0

har lakt ner flexi koppel..trasslade bara in mig själv.. så nu kör vi med kanin/katt koppel på 2 meter istället