Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1603 ggr
fridajag
0

Omplacering av söt illerkille

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har tänkt och tänkt. Men kommit fram till att en omplacering av min lilla ögonsten är nödvändig.

Han är världens gulligaste, Alfons

Går på Lådan som han ska.

Är vaccinerad, chipmärkt, kastrerad och har stamtavla.

Älskar gömma strumpor och andra saker.

Är väldigt lugn och mysig, älskar att bli kliad bakom örat.

Är född maj-05

Anledningen till att jag ska omplacera honom är pg.a. av brist på plats, pengar och tid. Jag är student, bor på liten yta och jag känner att han kan få det bättre någon annan stans.

Någon som skulle vilja ta sig an honom?

Han behöver mycket kärlek. Han kan dock vara själv ganska mycket, men en illerkompis är uppskattat. (Som han leker med ibland, för han gillar vara själv också..)

Hör av er.

mvh Frida, Malmö

gwen
0

Vad fin han var! Söker själv en omplacering som sällskap till min gamla 6-åriga tjej, men jag vill tyvätt ha en äldre iller. Tyvärr får jag väl säga, för din kille såg riktigt fin ut! Lycka till!!!

fridajag
0

tack..synd.. lycka tlll själv.

Sinja
0

han är lika gammal som mina :). Har du fler bilder på han?

Alwyn
0

Mwwwaaaaah! Vill ha vill ha! Fanken att han inte e rumsren! Tindra e åxå albino

Alwyn
0

Eller e han det? Du skrev väl sist att det va si och så m det?

Robinsnel
0

#4 i annonsen står det ju att han går på lådan som han ska…

skrellet
0

söt :D

fridajag
0

han är rumsren!

vem har sagt att han inte är det?

fridajag
0

jag skrev  i min förra annons att oliver inte var rumsren. :)(det är min andra iller.)

nisse
0

nisse är ensam här hemma men är dock inte den som vill ha sälskap jämt. men så är det väldigt långt till malmö. :-(  annas hade det varit ett bra hem här, nu när vi flyttar ut i huset så har vi ju en massa plats.

är han "bit fri" och klara han av barn?

Faxlin
0

Hoppas du hittar ett bra hem åt honom.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

nisse
0

jag vill fortf ha en kompis till nisse men lyckas aldrig få det:-(  kanska är det inte meningen

Sinja
0

han är lika gammal som mina :). Har du fler bilder på han?

fridajag
0

jag ska kolla om jag har fler bilder.. (har tyvärr ingen egen digitalkamera ..)

bitfri. ja, han är bitfri. Sen kan man ju aldrig garantera hur han är mot alla. Men han är världens mesigaste, så det skulle förvåna mig om han bet någon.

Jag vet inte hur han är mot barn. Han är allmänt mesig och man kan nästan göra vad man vill med honom..haha.så han klarar nog barn rätt bra…

nisse
0

ok.. min son får inte göra så mycket med illrana eftersom jag är rädd att han kan vara lite hårdhänt så han får bara röra nisse om jag eller pappan är med,vill att han ska lära sej det så det inte sker en massa olyckor.

tänkte dock på att det kan bli lite mer oljud i huset när det finns barn där.

fridajag
0

det är ju svårt att säga då han inte bor med barn. men han föddes faktiskt i ett hem med småbarn och jag tror inte det var några problem där.

aztech
0

Va fin han va!
Hur är han när han är tillsammans med andra illrar?

fridajag
0

Tillsammans med andra illrar. han är väldigt mesig tillsammans med andra illrar. Han bor ju ihop med en vild iller kille och de går bra ihop, men samtidigt kan alfons vilja vara själv. Då fräser han lite. Men på illerträffar är han alltid vän med alla illrar. haha. han låter andra illrar göra vad de vill nästan. hehe

mespropp är han

Sinja
0

#18 men malmö är ju inte så långt ifrån där jag bor. Hade ju vatt kul o träffas på en träff o kanske nån där hade varit intresserad av han. Lite lättare att se när man träffas ju. Vi brukar ju ha träffar rätt ofta iaf 1 gång i månaden o vi har ju haft i malmö med.

fridajag
0

jo jag har varit på illerträffar också, men .ja.

UlrikaG
0

jag hade ju inte sagt nej till en albino till men sambon säger bara ja till valp :(

fridajag
0

hehe. varför valp? Alfons har inga dåliga vanor och är hur snäll som helst. tänk att slippa uppfostra och bli biten. haha

sarae
0

fast e det någon som klarar bitiga illrar så e det illeripileri ;)

aztech
0

Han verkar ju perfekt till min Greta .. nu blev jag riktigt sugen jue Skrattande

fridajag
0

hehe.. ja han är verkligen perfekt. en ultimat iller.

:)

nicko
0

Det är söt iller

pyronella
0

ojojoj. farligt, farligt…

sen jag började hänga här på illerifokus har jag blivit mer och mer sugen på en till (damn you, och alla era söta bilder!!! ;) som kompis åt frithz. och attans, här finns en omplacering i malmö!!! där jag bor.

jag är således intresserad av din iller, men vet inte hur han skulle funka ihop med frithz. fritte är en mes, han gråter mest när han träffar andra illrar, men det verkade ju din också vara.  var kommer han ifrån, uppfödare osv?

fridajag
0

han kommer från en uppfödare som heter Johanna Winblad.

pyronella: Han är verkligen också en mes, haha. det hade varit perfekt om du tog honom, då hade jag kunnat hälsa på honom också…

pyronella
0

ja, det var lite så jag tänkte. hade jag varit tvungen att lämna bort min (hemska tanke) hade jg ju helst velat ha kvar honom i närheten.

jag mailar dig…

Faxlin
0

Ohh, vad roligt att han kanske får stanna med en matte här på iFokus i alla fall.
Och visst är det väl underbart pyronella om vi fått dig att drabbas lite av illermatematiken genom att du är här inne ;-)

Audiatur et altera pars

UlrikaG
0

#22,bitiga illrar gillar vi här hehe :)

han har inte fått uppfostra en valp från början, viss han var med när tengel var valp men vi bodde inte ihop då så han har inte riktigt varit med och uppfostrat honom, och hero var nästan fyra månader när han kom hem, så min sambo vill uppleva alt det härliga med lådträning och bitträning:)

och hålla en liten liten valp tills den somnar :)

JossanH
0

#31 och hålla en liten liten valp tills den somnar :) Sover valpar!!? det skulle du berättat för triton när han flyttade hit! =D

Sajtvärd på Iller.ifokus

UlrikaG
0

#32, jaså han var en duracell-iller?

visst är de härliga? man kan ju bli galen för mindre :)

somnade triton tillslut?

JossanH
0

haha, jadå, men eftersom han fick bo i sovrummet de första veckorna eftersom dom andra var så elaka så var han väldigt duktig på att väcka mig vid 4- halv 5 och då skulle det busas och allldrig sovas.. Då var jag nästan villig att ge bort honom! jag säger bara- eloge till alla småbarnsföräldrar!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Madde
0

hoppa att du hittar ett bra hem till Alfons.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

sarae
0

Hur går det för dig? Har alfons hittat något nytt hem ännu?

Alwyn
0

Suck, jag vill ha honom men jag vågar inte ta på mig en iller till. Tindra går så jättebra i koppel och det blir ju omöjligt då om dom e två. Dessutom ska ekonomin räcka till en iller till och det är inte säkert att den gör :o(

UlrikaD
0

Jag vet att Alfons skulle få besök idag så det kanske har löst sig redan.

Stj3rnfallet
0

Åh, jag hade velat ha den sötnosen ;) Såg ut som en mysig pojke!:D Synd bara att jag inte kan ta en iller nu =(
Hoppas att det löser sig och att han får ett riktigt bra hem iaf!:D

Madde
0

ok, ja då hoppas vi att vi får höra hur det går för alfons sen. =)

UlrikaD
0

Jag vet inte om Frida kommer in och skriver här själv. Men Alfons har flyttat idag på prov iallafall. Hoppas att hon uppdaterar.Glad

[tiiia]
0

jasså vad kul :)

Madde
0

vad skoj att han har flyttat på prov i alla fall. =)) hoppas att det är ett bra ställe och att han får stanna där. =)

fridajag
0

hej hopp.

ja som sagt. Alfons är hos prov nu. (Pyronella heter hon på forumet som tagit hand om honom)

Det verkar bra. han har en lekkompis som är ungefär lika mesig som han är.haha. Perfekt att han är kvar i malmö så jag kan hälsa på honom också.

:)

verkar gå bra.

Faxlin
0

Vad bra att det verkar lösa sig på bästa sätt för grabben.
Hoppas vi får en massa uppdateringar om hur det går i nya hemmet.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

kent
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tror minsann att Alfons är brorsa till våran Zahara.. Heter han Zorro på stamtavlan ?? Flört

fridajag
0

japp han heter zorro i stamtavlan.. :)

kent
0

Då är han från samma kull som Zahara.. Skrattande

sarae
0

#48 hmm är han inte släkt med min buffy då? (eowyn)

kent
0

Jo, det är han eftersom Buffy är faster till Zahara… ; )

sarae
0
pyronella
0

japp, som sagt, alfons hamnade hos mig och frithz på prov. de kommer inte riktigt överens ännu, matte har så klart varit lite orolig över det. jag trodde att frithz var en mes, men ack vad jag bedrog mig. stackars alfons är livrädd för honom, och frithz är inte sen att utnyttja det. de har nu varsitt revir i min lägenhet, frithz har sovrummet som sin domän och alfons vardagsrummet. de sitter på varsin tröskel, blick stilla, och har glo-tävling flera minuter i sträck. sen gäspar de och lägger sig seg råtta. sen somnar en av dem. då smyger den andre fram och nyper i nacken, den nupne skriker, väser och fiser, och sen börjar allting om igen.

alfons bajsar också på sig, vilket skär i mitt hjärta. visste inte att det var vanligt förrän jag läste det här på forumet nyss.

fast han är väldigt snäll och försiktig, biter inte pojkvännens barn (vilka är skeptiska till illrar efter frithz framfart… ), biter inte mig, älskar att mysa och kela och är nyfiken och intelligent. intelligentare än frithz, och mkt mer försigkommen (men säg inte till frithz att jag har sagt det, han blir så ledsen då…)

han kommer nog att få byta namn, igen. pojkvännen heter alfonso, det kan lätt bli jobbigt. jag funderar på "fizen"…

sarae
0

#52 va roligt1 Kul att det ändå går såpass bra… så att de kan vistas i samma rum i alla fa… i sinom tid ska du se att de blir vänner…just nu e det ju revir fajt som pågår ;)

Ja det kan nog vara bra att byta namn ser framför mig hur du skriker "Men alfons!! har du bajsat på golvet nu igen, Pojkvännen ,som underhåller gästerna i köket, sneglar lite försiktigt åt ditt håll och blir snabbt pionröd i ansiktet medans han desperat försöker förklara för gästerna att det verkligen inte var han, utan en iller med samma namn hahaha

Faxlin
0

haha, nu såg jag det också framför mig. hihi
Det hade ju kunnat vara hur kul som helst, tycker Åsa med den låååga humorn då. hihi

Audiatur et altera pars

pyronella
0

jo eller hur, eller tills man har sex och det helt plötsligt sitter en iller bredvid och pekar på en med nosen och säger "du ropade? var är godiset?" ;)

(ni har väl sett att de pekar med nosen?)

Faxlin
0

#55: Haha, ja det vore också något. hihi

Audiatur et altera pars

UlrikaD
0

#55 Asgarv!!!Skrattande

fridajag
0

hej pyronella.

hörde att det var lite tjaffs mellan odjuren? allt är bra.- jag skickade ett sms tlll dig forut, du fick det va?

illerbiller
0

hej, jag är gätteintresserad! snälla ring mej! jag bor själv i malmö.

0704992716

//i

bnoffan
0

#59 om du läser trådarnas inlägg lite bättre så ser du att de flesta gamla omplaceringara redan har fått nya hem!

pyronella
0

# 59 jajemen, alfons/fizen bor numera hos mig och frithz, de kommer bättre överens nu, iaf slåss de på mer lika villkor eftersom fizen vågar bita ifrån nu. han sprang bara och gömde sig och pep och grät innan.

när de tröttnat så går de faktiskt och lägger sig ihop, omslingrade, på sin fleecefilt. skitgulliga! =) så ligger de och sover oh pussar varandra sömndrucket på öronen ibland.

mamma är jätteglad! =)

UlrikaD
0

Och Oliver bor hos mig.

Sara
0

#62 Hur går det med Oliver och Erik nu?

Sara

UlrikaD
0

Nja…Oliver springer snabbare nu kan man väl säga.Fundersam

gwen
0

#61> Aha, så du menar att de först slåss, sen myser ihop? *gapar förvånat* Oj, vad coolt… Skönt att de gör det iaf…

Faxlin
0

Låter bra att de kommit så långt att de sover ihop. Det är ett mycket gott tecken faktiskt.

Men det där med Oliver lät inte så där jättebra. Hur går det?

Audiatur et altera pars