Sommaren 2007
Vad ska ni hitta på då och är det någon som redan nu har planer på en träff. =)
Vore skoj om vi redan nu kan kolla lite på vad som händer då. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Jag har i alla fall planerat en semester nere i hc med illrar och allt. Så då blir det självklart en träff där. Sedan har jag nog inte kommit så långt i mitt planerande. Mycket hänger ju på hur det går med mina tre töser som jag ska para också. Tänk om alla mot all förmodan skulle få 10 valpar var, och så åker vi på semester med dem, efter det orkar man inte så mycket.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#1: Om du skulle stå där med 30 valpar då förstår jag att du inte skulle orka med så mycket mer. =) Det är riktigt mycket och göra när det blir så pass många. =)

hehhe…det e bara att skicka ett par till mig Åsa…e ju lite kär i illrar från dig 

haha, nu har det ju inte gått så bra de senaste två åren så isken för 30 valpar är ju minimal. Men man får ju i alla fall vara inställd på att det kan hända. ;-)
Audiatur et altera pars
bättre och tro för mycket än att bli förvånad i slutändan. =)

Japp, dessutom så kräver jag mycket av mig själv när jag har valpar, då jag vill att valparna är socialt bra när jag säljer dem. Så då gäller det att inte jobba heltid. Utan utnyttja semestern när de är i den åldern:-)
Audiatur et altera pars
kan ni sluta prata valpar nu?
Blir ju så himla sugen på att skaffa en till…suck….hjälp…

valpar, valpar, valpar, valpar, valpar, valpar, valpar….
Lite som Stitch i uppfostran .-)
Audiatur et altera pars
aaarrrrrghhhh….jaha…då vet du vem jag kommer vålgästa till våren! Blir det fler som stitch så kan jag lova dig att du kommer råka ut för ett par kidnappnings incidenter 

hihi, jag ska skriva här och skvallra för dig i sådana fall. Och så visa en massa kort så du kan sitta och planera en massa. ;-)
Audiatur et altera pars
nämen oj! menar du att jag får kidnappa en liten stitch kopia från dig
eller retas du bara nu? hihihi

Du får kidnappa hur mycket du vill. Fast jag kommer kanske och hämtar tillbaka den. Fundera på det du. ;-)
Audiatur et altera pars
hihihi…hmmm ska nog ta å flytta nu så du inte kan komma å hämta tillbaka min stitch pojk i allfall….men sen skall jag klura ut en plan om hur jag skal göra till våren hihihi

Klura på du, jag håller nog ögonen på dig ska du se:-)
Eller hur man gör det med 30 valpisar;-)
Audiatur et altera pars
om någon skulle klara av att hålla ögonen på 30 valpar så skulle det nog vara du Åsa….du håller ju koll på ca 300 illergalningar här redan… ;) så 30 valpisar blir rena semestern hihi
OJ, sommaren 2007…. redan!?!! - jag vet ju inte ens vad som händer i nästa vecka!! ;D
Skämt åsido, kul att det spånas om träffar och liknande.. vi kunde ju inte vara med i år och därför är man ju glad att det kommer en sommar till! =)

förhoppnings vis så har vi träffen här i febuari och en maj som vi hadde i år sedan flyttar vi ner till kusten skulle va kul att kunna ha en träff där också men tycker att det räker HC som Åsa har det är lättare att ha en treff där än vad det är hos mig.. ja sedan beror det lite på hur och om man får valpara nästa år .Då tar det ju sin tid .
Inse Sara det är nog dags att flytta kanske om du vill ha mer eller jag vet du på balkongen o illrarna i lägenheten . ja du kan ju tältat där du kan få låna ett av mig 

hmmm jag slutar ju skolan så jag har bestämt att i 90 dagar skall jag sita på en solstol nere vid villavagnen o inte göra något! bara sitta där o kolla på gruset..haha kanske bada lite med =)

Va?? Men domiino, hur ska du då kunna komma på hc träffen??
Audiatur et altera pars

#15: haha, skojigt att du tror så mycket om mig. ;-)
Audiatur et altera pars

#19 fantasi min vän..får ta med mig solstolen till HC och sitta där! har jag tur kanske brorsan till och med kan bära mig i min solstol =P haha nej skämt o sidor, men eftersom jag måste vänta 90 dagar för att kunna få stämpla eller jobb så har jag kommit på att vad vore bättre än att spendera dessa 90 dagar i en solstol? ( okey jag vet jag är knäpp) haha

haha, ja lite knäpp är du. Men jag hoppas du får massor av valpisar nästa år så får vi se hur du ska klara av att springa omkring och jaga dem med rumpan i solstolen :-)
Audiatur et altera pars

hahaha är det inte det som kallas för simulitankapacitet?

Hmm, det måste vara det svåraste fallet av simulitankapacitet jag hört talas om. Hoppas Madde lyckas filma det eller något. ;-)
Tror du kan komma med i guinnes rekordbok om du lyckas med det. ;-)
Audiatur et altera pars

hahaha tror du det? hmm ska ta o pröva till sommaren..jag är bra på att göra flera saker samtidigt..=) näe nu ska jag snart in till stan o hänta upp min nya linser o sedan till skolan…woho jag jublar….eller inte..men man måste ju ha en utbildning..och det är ju tack vare skolan som jag har en egen laptop..så lite bra är det ju =) för nu kan jag ju gå in här hur mycket jag vill…hehehe

Ohh, så fuskigt. vill också ha en laptop. *morrar lite*
Ja jag ska snart iväg till Skutskär och hämta ut Malins glasögon som hon lyckades pajja här om dagen. *morrar mycket* hopplösa unge att inte kunna vara rädd om sakerna. :)
Audiatur et altera pars

beach 2007 ;) finns i köpingsvik på öland med melwin, bara så ni vet :P
golf.ifokus.se

haha hadde den varit moin hade du fått den..den är helt kass men men..dell sponsrade året jag började så skolan kunde ju inte tacka nej…hihi.. jo det där med glasögon känner jag igen..har själv ett par super glasögon, har krockat med moppen med dom och råkat trampa o allt. fast dom går aldrig sönder..måste vara ett starkt material.

Det är mycket som är planerat till nästa år. Jag och sambon planerar några veckors bilsemester till Europa (om jag hinner få körkort innan dess),
sen ska åka till Finland, min familj bor ju i Finland och sen sambo har också släktingar där, sen kanske ska på finska rallyt i augusti.
Jag vet inte hur jag ska få semestern räcka till då körkortet kräver också att jag tar semester antagligen (intensiv kurs i någonstans längre bort för att spara pengar).

#30 hehe joo det har du ju rätt it..något possitivt med datorn i alla fall

#31: Japp det gäller att hitta det som är positivt med allt. :-)
Audiatur et altera pars

Vi kommer självklart på Hc-träffen nästa sommar och förhoppningsvis har Johan tagit sitt körkort så han kan köra ner en husvagn för jag vägrar.

Men Elin det pratade vi ju om. Det är bara att köra som vanligt frammåt liksom. ;-) Sedan får du undvika backningsställen tills du kommer till hc så kan min gubbe hjälpa dig:-)
Audiatur et altera pars

Hmmm ja just det men jag ville ju bara ha något att skylla på så Johan kan ta sitt j***a körkort nån gång =)
Det börjar bli lite jobbigt att hela tiden vara den som måste köra hela sträckan när vi åker långt och att vara den som inte alltid får dricka alkohol om vi måste hem samma kväll osv.
Skulle vara skönt om han fick tummen ur röven och fixade det där kortet snart =)
#35: Jag känner igen den där känslan du har Elin om att var den som bara får köra. Så var det för mig i 2 år. Gissa om det var trist. Man kunde aldrig dricka om man kände för det utan fick alltid tänka till 3 gånger.
Men nu är det andra bullar då chrille tog körkort för över 1 år sen. =) så glad jag är att han äntligen tog det, fast mest glad är han själv. =)

Åsa när är träffen i HC?? Är jätte dugen på att komma dit. Var där förra året men dock efter att du hade varit där.
Jag funderar även på att ha en träff här i dalarna. Men gör en tråd om det längre fram och kollar intresse osv.
Vi kommer helt säkert att ordna minst en träff här i Nyköping i sommar :)
Funderar själv på att ha en träff på Bohus malmön…ett ö paradis på västkusten ;)
Det kommer bli en träff till i Tranås i sommar oxo :)

Jag kommer finnas i Köpingvik på Öland (Borgholm typ för er som inte kan Öland utantill), för de som vill träffas är det ju bara att slå sig ner på nån camping :D
golf.ifokus.se
Vi ska åka ner till stugan i varberg och till sommarhuset i smögen :D ska bli hur kul å gött som helst.. Hoppas på lika bra väder som i fjol! (eller ännu bättre:)

Vi har funderingar på att åka till HC, men det beror lite på vilket datum det är. Vet ännu inte hur det blir semester och sådant :)

Jag ska faktiskt till Isaberg på golftävling nån gång, och det är ju mer än halvvägs till Gbg härifrån, så om datumen klingar och det blir en träff i Gbg så ska ni inte bli förvånade om jag dyker upp :D
golf.ifokus.se
#42 har ni sommar hus på smögen???? Åh va kul! själv e jag på bohus malmön 2 månader per sommar! 10 min med båt ;)
#45 japp mitt på gågatan bland alla partyn :D
shit va kul! mini träffa kanske?
#47 jo det hade vart kul.. =)
hur är det med saltvatten för iller egentligen? kan dom bada i det eller ska man undvika det?
#48 mina har fått bada i havet när jag haft dem med till stranden så de inte får värmeslag, men då är jag noga med att skölja av dme med sötvatten se så att inte hud och päls blir irriterade

Jag räknar 19 maj till sommar och då ska vi träffa här :)