Nu kommer valparna :)
Nu är de på gång. Första föddes precis innan jag kom hem och andra är på gång nu. Mary verkar klara det här galant och allt rullar på. Spänande!!! :) :) :)

GRATTIS!!!!!!!
Väntar spänt på fortsättningen :)

Vad härligt:)

Än så länge 4 st.
Åh vad kul att det blev några. =))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

4 st på en timme, väldigt snabb valpning. Hoppas nästan att hon är klar, men det är tveksamt :)
Åhh grattis :)

Det är tyst i hagen så jag misstänker att hon börjat dia. Isf är hon klar. Knep för mindre kullar… hanne som är på väg ur brunst :) eller så kommer det tio till snart ;)

Post pictures or it didn't happen…
Hur gick intervjuen föresten?

Ok, 1 till på väg…

Hon verkar föredra att föda i halmen och sedan flytta dem till fleecefilt. Den sista lämnade hon i halmen så jag fick visa och förklara att hon skulle äta upp moderkakan och ta med sig den lille till syskonen. Det fungerade. Vi har en bra komunikation :)
Intervjun gick ok tror jag. Många svåra frågor och jag kom av mig i början. Men ok sen. Tack tack :)

#12 Snygg och snäll tjej.
Lika snäll som Pyret. Det är härligt när dom är så.
Grattis till valparna, spännande att se om det blir fler :-)

Tre pöjkar två flickor :)
Grattis!
Sara
Grattis till Mary o dig, hoppas allt fortsätter felfritt.
Grattis så roligt för er! Och Razz skickar ett extra grattis till sin bror som blivit pappa, o säger att nästa gång de ses ska det firas med cigarr

Jag brukar döpa mina bebisar efter teman i böcker jag läser då de föds. Nu har jag läst grottbjörnens folk och efterföljare:) Kanke blir det Ayla, Iza, Creb, Dorv och Zoug. Ska fundera lite eller Ayla, Zolena, Jondalar, Thonolan och ngt mer :)

Tack för alla gratulationer. Cigarr blir det ;)

Grattis =)
Grattis till valpar!
Men grattis! Vänta lite till så ploppar det nog snart ut flera :P
Sajtvärd på Iller.ifokus

#21 grattis själv:)
#22 nejdå, de diar och är nöjda. Sista kom halv fyra.
Sååååå lugn och skön valpning. Mary har varit fantastisk, det gick fort och jag får pyssla med dem om jag vill. Cathy, Marys mamma, var stressad, hade mer ont och var mycket mer stressad efteråt. Härligt.
Är väldigt glad att det inte blev så många. Jag avlar fortfarande framförallt för att få till en bra linje, inte för att sälja. En avelshona till mig och en hanne till Celadon, resten får flytta. Men det är jobbigt att se dem flytta och svårt att hitta bra hem till energiska små saker :)
#23 Jag förstår att du tycker det är skönt med få valpar :) Hade jag också tyckt om jag födde upp!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Grattis!
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida

Ååh grattis! Härligt med en sådan snäll hona:)

Apropå färg…. de blir viltfärgade ;) hihi. Mörkt viltfärgade skönheter med bruna nosar.
Grattis! :)
Paulina

Grattis, kommer med största sannolikhet bli riktiga praktexemplar med dessa föräldrar ;) Skönt att allt gick bra.
#27 Härligt! Smälter för dessa mörka nosar :-)

Grattis så mycket till de fina gullisarna! Vad duktig hon var Mary, skönt att allt gick så bra.
Kramar till er alla

Tack,
Maria, jag har glömt att svara dig :) gör det snart!!

Oki.
Det är lugnt! Så kan det vara ibland (fråga mig!!!). Du har väl haft fullt upp, förstår jag, med väntan och valpning och allt sånt.
Kram

Grattis till "vappisarna" Mary och Sarah.
Stort GRATTIS! 

:) Mary är ute och springer och jag sitter med en hög lugna valpar i knät medan jag pluggar. Underbart.
#36 Vad härligt det måste vara! Roligt att hon är så trygg 

Ja det känns väldigt bra. Hon är verkligen supersnäll och lugn. Hoppas verkligen att det går i arv. Min förra kull var verkligen över förväntan (Mary och Amon och deras syskon). De enklaste och snällaste illrar jag haft.
Håller tummarna för att det går i arv. Det är så skönt 
Men så underbart mysigt att ha så små tottar i knät :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Min hona är gravid, det var 1 vecka igår sen hon parades. men hon har börjat kliat och bitis sig själv ner mot magen och tuttarna. är det ovanligt eller känns det bara konstigt i hennes mage? Detta är hennes och min första kull så blir lite nervös. vi ska till veteriäneren på måndag men du kanske har nån aning vad jag kan göra så att det inte kliar så mycket på henne
<3 ferrets is the life <3

#41 Det är helt normalt att en hona gör så. Hon plockar pälsen för att dels använda till bo men också för att valparna skall komma åt tuttarna bättre.
Vill även påpeka att bara för att hon är parad och beter sig som en dräktig hona behöver hon inte vara det hon kan var sk skendräktig. Dvs. kroppen är lurad att tro att den är gravid och de får alla de tecken som en gravid hona får. Det finns de honor som har betett sig mer dräktiga när de inte har varit det än när det har varit dräktiga.
jo jag vet att hon kan vara skendräktig. men tycker att det är för tidigt att börja plocka päls redan, det har inte ens gått 2 veckor sen parning
<3 ferrets is the life <3