Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 5491 ggr
UlrikaD
0

Mollys valpning

Jag skriver en ny tråd och berättar vad som har hänt med Molly. Jag har varit vaken sen lördags morse nu och är kanske lite osammanhängande. Har inte haft någon möjlighet att skriva någonting och kommer nog inte att komma in igen på ett tag.

Molly började bli orolig på lördag morgon, på lördag kväll kl.19 så började hennes värkar. Första valpen satt fast så den fick jag dra ut själv. Den var död. Sen kom det tre levande valpar på raken, varav den sista kom kl.21. Sen kom det inga fler….

Det kan ju ta väldigt lång tid mellan första och sista valpen och man ska ju ha is i magen, men inte hur länge som helst. Mollys mjölk kom ju inte igång heller och valparna var ju hungriga. Efter att ha pratat med inkompetenta veterinärer på telefon som frågade vad en iller vad för någonting åkte vi in till Blå Stjärnan i Göteborg kl.7 på söndag morgon, 10 timmar efter att sista valpen fötts.

Jag har ju inte tillgång till bil och jag trodde inte valparna skulle överleva 1 1/2 timma dit med spårvagn och sen lika lång tid tillbaka så jag ringde på varenda dörr på söndag morgon i två trappuppgångar tills någon faktiskt gav mig en bilnyckel! Aldrig sett människan förut men är henne evigt tacksam.

När vi kom in var Molly halvt hysterisk. (och jag var inte riktigt mitt lugna jag heller ska väl erkännas) När jag skulle lyfta ur henne ur transporten högg hon efter mig. Hon har aldrig någonsin bitit någon i hela sitt liv. Hon var superstressad. Tog en röntgenbild och såg ett, ev. två foster.

Veterinären frågade hela tiden mig vad vi skulle göra vilken ju inte gav mig någon trygg känsla direkt. Men Oxytocin visste jag ju att man skulle ge iallafall. Dessutom hade jag sms-kontakt med Sarae som naturligtvis just då befann sig i Norge. Ville ju för allt i världen undgå kejsarsnitt.

Efter första sprutan hände ingenting, de visste inte att man kunde ge flera med intervaller så jag bad om en till. Efter andra sprutan började hon krysta och ville ut ur buren. Jag släppte ut henne och hon tog stöd med baktassarna mot mina händer och tog i. Ingenting hände. Jag ser två tassar som glider in och ut. Jag öppnar dörren och ropar ut i korridoren…ingen kommer….jag ropar igen..inte ett ljud någonstans och jag kan inte lämna Molly.

Hon kämpar men ingenting händer. Ser mig febrilt omkring, och får se glidmedel på en hylla. Smörjer in Molly, hittar en engångskanyl (utan nål) och smörjer in öppningen också. Börjar massera hennes mage vid krystningarna. Tassarna kommer ut lite längre, men Molly börjar bli trött och vill inte krysta mer. Fortfarande är det ingen som kommer….

Pratar med henne, övertalar henne att ta i och vid nästa krystning får jag tag i någon cm av tass som jag tar tag i och vägrar släppa taget om. Vid varje krystning lirkar jag ut lite till. Bebisen sitter stenhårt fast och är krut-torr. Fostersäcken har antagligen spruckit för väldigt länge sedan och det är som att försöka lirka ut sandpapper ur sandpapper.

Har nästan fått ut hela bebisen, då fastnar huvudet! Jag ropar ännu en gång ut i korridoren, lite extra händer hade hjälpt, men ingen kom. Mera glidmedel och vid nästa krystning vrider jag samtidigt som jag drar försiktigt neråt och då kommer alltihopa med moderkaka och grejer. Bebisen är såklart död.

10 min efter detta kommer veterinären tillbaka och frågar hur det går…vad säger man?

En ny röntgenbild och nu ser vi inga foster alls. Jämförde med förra bilden och ser att det nog bara var en lång bebis på första bilden. Men med röntgen kan man ju aldrig vara säker, men det var vad de ville göra.

Sen skulle de skicka hem oss. Mollys mjölkproduktion hade fortfarande inte kickat in så jag bad om att få en till Oxytocin-spruta innan vi åkte men det skulle jag inte få. Det var inte nödvändigt hade de kommit fram med i samråd med deras iller-expert.

Samma expert som tyckte det var så märkligt att vi hade problem, illrar som hade så lätt med födsel och aldrig hade några problem någonsin…då blev man lite trött igen.

Efter 6 timmar spenderad söndag på sjukhuset så bar det av hemåt då. Och ingen mjölk….massera, massera, massera. Fick till slut fram lite mjölk men bebisarna var så trötta och slöa efter att inte ha fått mjölk på så länge så de orkade inte ta tag.

De fick sockerlösning, Molly fick lactol och försöka igen.

Så har vi hållit på nu sen vi kom hem igår. Molly vill inte ligga still, bebisarna har svårt att hålla fast, de tappar taget och söker sig inte tillbaka själv. Vilket betyder att jag ca var tjugonde minut dygnet runt lägger tillbaka bebisar vid bröstvårtorna och håller dem där tills de suger fast. Men sen får Molly för sig att de ska tvättas och då tappar de taget och jag får börja om igen.

Molly anser att bebisarna ska tvättas hela tiden, men hon har ingen känsla för att de ska ha mat. Så där står vi nu…trötta bebisar som väl får i sig litegrann men troligtvis inte tillräckligt. Och en Molly som inte riktigt har förstått läget än.

Och en matte som skulle döda får att få sluta ögonen en liten, liten stund….

Svartasilverskon
0

Ne men stackars molly gumman :( stackars dig som ägare det lätt väldigt stressigt allting :( Det var väldigt bra att molly och dom andra klarade sig iallafall.

Musiken
0

Uscha, hoppas att valparna klarar sig nu i ar! Haller tummarna for er!

Gottfridsson
0

Lider med dig Gråter Vet vilket h-e du går igenom och inte blir det lättare efter det i princip obefintliga omhändertagande du fick när du kom in. 

Hoppas det finns någon/några i närheten med iaf. lite illervana, som skulle kunna ge dig någon/några timmars avlastning varje dag. Det viktigaste är att den/dom kan hålla koll och säga till när det behövs, så att du slipper den passningen. Du behöver det, om du ska ha en chans att få vila lite och vila behöver du, för att orka.

Bli inte ledsen på mig, men ett råd från en som handmatat några kullar. Gör vad du förmår för valparna, men sätt Molly och dig själv först. Molly kan aldrig ersättas och Molly behöver dig.

Önskar jag kunde dela på mig och skicka halva mig till dig. *kramar i massor*

Norrskenets
0

Jag finner inga ord men jag lider oerhört mycket med dig, trodde verkligen du skulle ha bättre tur det här året..

Hoppas valparna som är kvar överlever men huvudsaken är att Molly och du mår bra efter omständigheterna.

Tycker Molly kan börja inse att det är viktigt att dom små får i sig rejält med mat. Fortsätter att hålla allt som går för er!

*Många styrke kramar från oss*

Sara
0

Gräsliga veterinär!

Undrar vad som skulle hända om de betedde sig så mot en katt/hunduppfödare. Det skulle inte bli så kul för dem då.

Håller tummarna för att Molly och valparna tar sig igenom det här.

Sara

KerstinL
0

Vi håller tummar och tassar här oxå!! Vet hur jobbigt det är, Suzuki fick ju mjölkstockning så det var handmatning from dag 6.. Hoppas du hittar nån som kan lösa av dig ett par timmar i alla fall..

Puss på nosen till Molly!!

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

FerretCrow
0

Skicka en massa styrke kra,ar men sägger som ammi. sätt dig och molly i första hand hur säta dom små liven är så har allt sin naturliga gång tyvärr. Skickar en lastbil med kramar till er alla.

knasluvan
0

varma kramar till er alliop och en j*>#¤ (ursäkta)          ut skällning til inompitenta vetrinärer !!! man kan ju fråga sig om dom verkligen kan det dom  utbildades för!.

ni fnns i våra tankar hoppas allt går bra varma hälsningar pia,jonny,arrak,rickie

Jennsan
0

Herregud! Hur kan veterinären lämna er ensamma så länge eller faktiskt överhuvudtaget. Fruktansvärt dåligt!!! Fick tårar i ögonen när jag läste det här. Stor KRAM till dig, Molly och valparna.

klarsferrets
0

vi haller tumen och tassar har nere i FR oxo pa att bade Molly och vappisarna klara sig : ps glom inte qv dig skjalv bara:

UlrikaD
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte berätta hur det har gått här hemma.

Fr.om söndag så har jag i stort sett suttit och hållt fast valpar till bröstvårtorna på Molly. Så fort hon har andats så har de ramlat av, så svaga var de från början. Och Molly var väldigt stressad efter veterinären och ville mest gå därifrån.

Så i 3 1 /2 dygn så höll vi på så. La väl till dem var tjugonde minut ungefär dygnt runt. Försökte några gånger vänta ut dem för att se ifall de skulle lyckas själv men det slutade alltid med att bebisarna blev kalla och somnade. Och Molly somnade i andra hörnet utan att bry sig nämvärt. Fast tvätta dem har hon gjort från start, väldigt noggrant, men mata…inte lika viktigt tydligen.

Men efter tre dygn av vakenhet blev valparna starkare och starkare och Molly verkade fatta vad det var som krävdes av henne. Eller så märkte hon att matte höll på att få en sammanbrott av sömnbrist…vilket som.

Iallafall så har Molly och bebisarna klarat sig helt själva nu sedan igår f.m. Har alltså inte hjälpt till en endaste gång och de hittar och diar själva nu. Och Molly puttar valpar rätt ifall de hamnar lite på utsidan.

Alla valparna har också lagt på sig duktigt i vikt och ligger nu 5 dagar gamla på 16, 19 och 20g.

Så inatt tror jag faktiskt att jag ska bädda upp min säng och se ifall min pyjamas kommer ihåg mig.Skrattande

Bild på den underbaraste synen i världen just nu.

UlrikaD
0

Och bara valpisarna som är såpass ljusa att de skulle kunna bli silver alla tre.

Sara
0

Underbart, grattis!

Sara

MaaariaS
0

Åh va underbart….att det går bra för er…Glad

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Madde
0

Åh vad skönt att dem verkar klara sig själva så du får lite sömn. Det kan du behöva nu efter så pass många dagar utan sömn.

Håller tummarna att det ska gå bra för dem 3 valpar du har kvar. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Jennsan
0

Åh jösses vad skönt att höra och få se lite bilder. Riktiga guldklimpar. ja sov nu, det förtjänar du verkligen!

Norrskenets
0

Vilken lättnad, du har verkligen kämpat otroligt bra.

Nu får du passa på att ta igen sömn och samla krafter:)

Vad är det för könsfördelning?

Satmaran
0

Grattis!

Vilken tur att de klarade sig. Äntligen får du också njuta av bebisar :)

Gottfridsson
0

Underbart att det har gått bra, är så glad för din, Mollys och valparnas skull :-) Jag tycker valparna har riktigt bra vikter, med tanke på vad dom gått igenom.

Hoppas du får sova gott inatt!

FerretCrow
0

Vad skönt att höra att ni åter mår bra =) Skänt även att du fick behålla valpar i år =)

sofie
0

Åhh så skönt att höra. Har hållt tummar och tassar här hemma för er. Såna söta små varelser :)

UlrikaD
0

Tack så jättemycket allihopa! Vågar ännu inte hoppa högt av glädje, men jag börjar iallafall känna mig lite optimistisk om det hela. Och nu när jag vet att jag kan gå och lägga mig är jag faktiskt inte ens trött.Skrattande

#17 Missade visst, 2 hanar och 1 hona är det.

JossanH
0

Grattis till valparna! Men måste ju fråga vad det var som gjorde att du tog Nolita ur avel (du nämnde något du fått reda på om släkten) efter förra årets händelse som ändå verkar likna den här ganska mycket?
Speciellt nu när det var en liknande händelse som förra året så blir man ju lite orolig att det är ännu mer som man inte riktigt vet om "Härryda-släktet".. Många är vi med illrar där ifrån och jag har ju själv en säkting till dina.

Ska du behålla 2 av valparna? *bara lite nyfiken* :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Musiken
0

Grattis!! Vad skont att de klarar sig sjalva nu! Ar aven jag nyfiken pa vad som gatt fel, aven om jag inte har slaktingar ens pa langt hall.

UlrikaD
0

#23 Jag har aldrig tagit Nolita ur avel, jag valde bara att inte avla på henne i år. Hade jättegärna velat ha en kull efter henne, men efter förra året vågade jag helt enkelt inte. Mina tjejers liv är för mig mycket viktigare än valpar.

Det enda jag skrivit om släkt är i första inlägget i andra tråden om Mollys parning. Där skrev jag att jag fått reda på vad som troligen gick snett med Nolitas valpar. Det har dock inte med Nolita eller Mollys släkt att göra utan med den hanen jag använde förra året.

Ingenting jag vill skriva ut på öppet förum, men där framkom det problem även med senare kullar i den släkten på väldigt nära håll. Och med problem menar jag inga överlevande valpar i fler än en kull. Och händelseförloppet var förvillande likt Nolitas.

Men som sagt, ingenting med "Härryda-släkten" att göra alls.

Vad som gick snett denna gången kan man ju bara gissa sig till, en valp satt fast helt enkelt. Sitter just nu en uppfödare i Norge hos veterinären och går igenom exakt samma sak som jag gjorde med Molly. Tråkiga saker händer…och vi håller tassarna för henne här hemma.

Vem som ska stanna av valparna är ju en senare fråga, har precis börjat fundera på att de kanske t.om ska överleva. Just nu skulle jag väl inte vilja sälja någon av dem.

Men med tanke på att jag hade fler på valplistan än jag har valpar, och ännu fler intresserade än jag ens möjligtvis hade kunnat få valpar så borde jag kanske inte behålla alla tre iallafall…..Flört

jazzyjen
0

Vilket fantastiskt bra jobb du gjortSkrattande  Du ska vara stolt! Hoppas allt fortsätter o gå bra för er.

UlrikaD
0

#26 Tack så mycket!

Inte kunde jag sova inte…men varje gång jag vaknade och kikade försiktigt in i valphagen låg alla så fint och diade vid Molly.Skrattande

Gottfridsson
0

Ulrika…Härligt att du börjar våga hoppas, om än försiktigt. Du ska se att sömnen kommer, när du vågar slappna av ordentligt :-)

UlrikaD
0

6 dagar gamla bebisar och i morse stod vågen på 18, 21 och 23g. Så de kliver stadigt uppåt.Skrattande

Satmaran
0

De ser så fina ut, välmående och mulliga =)

Grattis till så fina bebisar!

Gottfridsson
0

#29 Så fina och knubbiga :-) Tjejen ser så söt ut på bilden.

UlrikaD
0

Tack så mycket! De är helt ljuvliga, kan stå och smygkika på dem hur länge som helst. Vem behöver tv liksom.Flört

Och viktkurvan går spikrakt uppåt, 22, 24 och 28g.

Odette
0

man blir ju så gud förbannat arg när man hör om hur det gick till på veterinär station!! Du ska helt klart klaga på dom, som fan. Säg att dom läser på om andra djur än bara hund å katt, å att ett veterinärbesök där veterinären till å med lämnar er helt utan uppsikt är inte okej! Jag blir såååå arg…. Skrikandes

Men än en gång, grattis till valparna! Jag håller verkligen tummarna för dem :') så fina, du har kämpat på bra Ulrika, å Molly mår ju fint så förhoppningsvis går det bättre nu bara de fortsätter äta å växa Glad

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Aviendha
0

Åh, små, små korvar! Kyss

UlrikaD
0

#33 Jag bussar dig och Kanelis på dem istället tror jag.Flört

#34 De är på väg från prinskorvar till bratwurst i ett enda stort jättekliv!!Skrattande

Aviendha
0

#35 Hahahaha! Jag som vill ha vitlökskorv :P

enbartmalin
0

Åh.. Jag får valp nojja!!

Hälsningar Malin

UlrikaD
0

Bild från igår natt, men morgonens vikter är 26, 30 och 34g, 8 dagar gamla. De tänker verkligen ta igen det de har missat.Skrattande

enbartmalin
0

Underbart Ulrika! :)

Hälsningar Malin

Norrskenets
0

#38 Vilken fin grå rand dom börjar få över ryggen nu :)

UlrikaD
0

9 dagar gamla med vikter på 31, 36 och 39g.

Zzzzzzz!Skrattande

UlrikaD
0

Lill-tösen använder sina bröder som huvudkudde.

Har börjat kalla dem Hippo, Happy och Hoppsan (från stor till liten) Kanske bör sluta med det så de namnen inte fastnar.Flört

klarsferrets
0

grattis ulrika och molle

Loveferrets
0

Ser du nån skillnad på Hippo o Happy o Hoppsan ?

Aviendha
0

Naw, snuttipluttigullinuttimysetimys!

UlrikaD
0

#43 Tack så mycket Anna-Carin.Skrattande

#44 Ja, de är väldigt olika. Hippo är största kilen med bredast huvud, Happy är mittenkillen och lilla Hoppsan är ju tjej och ser väldigt feminin ut.

#45 Ungefär så ja.Flört

Loveferrets
0

#46, aha hehe

sofie
0

Åhhh så söta små korvar.

HannaM
0

Flode hälsar att hippo är ett utomordentligt namn som skall bäras med stolthet=)

FerretCrow
0

Tycker det var undebara namn =)

Gottfridsson
0

Namnen är ju både fina och inte direkt vanliga, så jag tycker gott du kan fortsätta kalla dom för det. Vill de nya ägarna ha ett annat namn, så kan ju valpen få två namn i stamtavlan :-)

UlrikaD
0

Njae, jag har många "riktiga" namn på lager. Men jag vill alltid att namnen ska passa med personligheten.

Och ärligt….hur ljuvliga de än är så har de inte så mycket separata personligheter ännu.Flört

Dagens vikter 35, 42 och 43g.

Gottfridsson
0

Då blir det till att vänta lite till och men du kan säkert använda namnen iaf. Djur brukar ju ofta få nya namn, när dom varit ett tag i det nya hemmen.

UlrikaD
0

#53 Och där förutsatte du att någon skulle flytta hemifrån också…Flört

Gottfridsson
0

Klart jag gjorde *skratt*

UlrikaD
0

Om inte en hög med guld så en hög med silver.Flört

Loveferrets
0

Växer så det knakar, så himla kul, hur mår Molly nu ?

tortoise
0

Grattis till dig Ulrika! vilka fina små valpar! Ge lilla fina Molly en styrkekram från oss!Skrattande

Aviendha
0

*dreggel*

UlrikaD
0

Molly mår jättebra. Väldigt vaktig om sina små, där får man inte kika får länge för då blir man utkastad ur valphagen.

HannaM
0

Alinda undrar hur hon ska kunna leka med dom där?

Norrskenets
0

#56 Vill ha begär!Tungan ute

UlrikaD
0

#61 Hälsa henne att de växer som ogräs och de är snart lekbara. Om Molly vill….

Titta Alinda, de har ju växt sedan igår!

#62 Man blev ju lite nyfiken på vad de två som inte klarade sig var för färg om alla dessa blev silver.

UlrikaD
0

En till bild och dagens vikterär 41, 48 och 52g.

HannaM
0

Fortfarande fjösasmå säger Alinda… damen är lite otålig. Hon vill leka med kusiner!

UlrikaD
0

#65 Jag förstår henne precis, jag vill också leka ju!!Skrattande

Norrskenets
0

#63 Ja det var verkligen synd att det gick så för dem. Roligt iaf att se att dom ökar så bra i vikt dom som överlevde:)

Gottfridsson
0

#64 sötnosar Tungan ute Den som ligger ovanpå ett av syskonen, är jag riktigt nyfiken på hur den kommer att se ut när den vuxit till sig.

UlrikaD
0

Mollys valpdagbok finns här framöver:

http://molly2010.chill-zones.se/#home

Men kommer att komma till din via min nya hemsida sedan, men den är ännu inte klar så det här är direktlänken.

Gottfridsson
0

#69 ska hålla lite koll på valpdagboken, så jag får följa hur han (?) utvecklas :-)

UlrikaD
0

#70 Jepp, en av pojkarna.

UlrikaD
0

Skriver ju i valpdagboken dagligen men vill ändå lägga in en bild och säga:

Grattis på 2-veckors dagen bebisarna!Skrattande

UlrikaD
0

En bild till måste jag nog bara visa också.Kyss

Musiken
0

naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaawww!!! Kyss

Nea
0

Så söta. Måste säga grattis till valparna och att de har klarat sig.

Norrskenets
0

#72-73 Vad dom växer, så mulligt fina. *dregglar*

Gottfridsson
0

Så härligt knubbiga :-)

UlrikaD
0

Tack allesammans. Nu har Molly börjat tycka att jag är nog inte så dum med hennes valpar iallafall, så nu har jag fått börja "låna" dem lite. Men hon sitter gärna med i knät.

Vilket är perfekt! Då kan man både gosa Molly och valpis samtidigt.Skrattande

Norrskenets
0

Vad skönt:) Längtar till Saga blir lite lugnare och låter mig låna dem utan att hon tror att jag snor dem.

UlrikaD
0

#79 Ja, det gick över natten bara. Ena dagen så gick hon direkt upp i knät på mig och tog tillbaka valpen. Andra dagen så tvättade hon valpen i mitt knä och gick sen tillbaka till de andra.

Visserligen med ett MYCKET vakande öga på mig, men då var det helt ok. Nöjer mig med att låna en i taget iallafall.

UlrikaD
0

Trio silver-tomtar.

UlrikaD
0

Zzznark!

UlrikaD
0

Mamma-mys.

Satmaran
0

Lookalike!!!

Verkligen mamma upp i dagen :)

Underbart vackra valpar!!!

UlrikaD
0

#84 Mamma Molly tackar för berömmet.Skrattande

Resten av kvällens bildkavalkad hamnade i valpdagboken.

Odette
0

sötona!! Så ulligulliga, helt underbart att se.. ! Älskar din valpblogg, den är ju störtskön! Skrattande

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

cannaydia
0

Söta små korvar!

Musiken
0

Oooooh sicka sotnosar!

Saga85
0

Så gosigt! Sicka fina pälskorvar Kyss

UlrikaD
0

Tack! Mamma Molly är mäkta stolt iallafall.Skrattande

Gottfridsson
0

Molly har orsak att vara stolt, när hon har så fina valpar Glad

HerrDevlin
0

Av alla jättefina valpar som har fötts den här våren skulle jag allra helst vilja ha en från denna kull, så underbara små silvertroll! Kyss

Men jag ska ju inte ha någon valp… får hålla mig i skinnet!

UlrikaD
0

Tack, vad gulliga ni är.Kyss

Tycker det är roligt att det är så många som följer Mollys valpdagbok.

Tyvärr blev det inget inlägg igår pga att mitt modem började ryka.Förvånad Det är ju inget tecken på någonting bra och sen dog det helt enkelt. För mycket illerpäls däri antagligen….

Så efter panik runtringning har jag nu fått låna ett nytt modem. Ordningen är återställd!Skrattande

Gottfridsson
0

Vilken tur att du fick låna ett modem, så kan vi få fortsätta följa valparna Glad hade varit tråkigt annars.

UlrikaD
0

Nya bilder i dagboken. Men om någon undrar hur en bebis-hona ser ut så fick jag en riktigt klockren bild på det.Skrattande

Gottfridsson
0

#95 Den var klockren Skrattande

UlrikaD
0

Sötaste tjejen ikväll!!

Iallafall hemma hos mig.Flört

Vivalafrance
0

Helt bedårande ! :)

Madde
0

#97: Oj vad söt hon är. =))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

sofie
0

#97 Åhh vilken go mage hon har. *mys*

UlrikaD
0

Hon är verkligen helt bedårande. Men jag fick lite klagomål på att inte pojkarna visades upp så här kommer först den ena pojken:

UlrikaD
0

Och den andra pojken.

UlrikaD
0

Och en bild till på tösen bara för att jag vill.Skrattande

sofie
0

Ohh helt underbara. Man vill bara mysa med dom

tortoise
0

Åh, såå fiiina! Freija och Alice mumlar något om att vi nog kan ha ett illerdagis här…Alla små valpar är välkomna!Kyss

Aviendha
0

Okej. Nu är det rågade måttet mätt, svetshandsken pådragen och sista potatisen kastad (eller hur var det nu med det där egentligen?)

Jag ger mig härmed besöksförbud i denna tråd när det blivit såpass uppenbart att det inte kommer bli slembobbor utan snuttipluttisötinötgemigenomedelbart silvertomtar!

UlrikaD
0

#106 Du behöver ju inte titta på bilder, du kan ju komma hit.

Måste ju visa bildbevis på att de inte bara sover, de har även börjat mumsa lite mat nu.Flört

Aviendha
0

#107 *Lalala not listening*

tror du på fullaste allvar att det är vist att släppa in mig? jag _kommer_ sno en valp, det är ett faktum, har inte karaktär nog när det kommer till silvertomtar :P

UlrikaD
0

#108 Hade du inte skaffat en Camaro så hade du kunnat haft en.

Så du får väl se så på saken, du har ju en "original" iller istället för en avkomma.Flört

Kom och gosa med oss!

Aviendha
0

#109 ..och så halkade jag in här - IGEN! Skrikandes

Alltså jo, 'maro min 'maro i all ära va men den musen är osnyggt viltfärgad, har tvångstankar ang. vattenfontänen och klarar inte av att äta utan att låta som att han håller på att kvävas till döds så jag skulle ju egentligen behöva komplettera med en härryda v2.0 Oskyldig

Gottfridsson
0

sååå ljuvliga :-)

#110 Va konstigt…det är så lätt att man slinter på länkarna Tyst

UlrikaD
0

#110 Kom och gosa! Om bara 7 veckor så är det bara en kvar här hemma. Nu tycker jag tiden går så jäkla fort så nu bromsar jag gärna.

#111 Jamen tänk att tre såna små ljuvliga kan ha såna otroliga röstresurser!!Förvånad

Gottfridsson
0

jo, var småttingarna hittar röstresurserna, kan man undra Skrattande

Norrskenets
0

Vilka charmtroll, vart kommer dom att hamna? spar du någon?:)

sarae
0

Sötaste Lump barnen! Tja.. de brås på farbror, helt klart ;)

UlrikaD
0

#114 De kommer båda två att hamna i kanonhem och de får presentera sig själva senare ifall de vill.

Klart att någon ska stanna, annars försvann ju hela syftet med kullen. Helst hade jag velat behålla två. Minst!Flört

UlrikaD
0

Dagens myyyyys!Kyss

Det går ingen nöd på dem matmässigt iallafall. Vid 3 1/2 veckas ålder är vikterna nu 143, 148 och 160g.

Saga85
0

Jag försökte skriva ett *peeet på nosen*-inlägg, men hela internet la av. Det måste ha blivit så snuttigullifierat att det imploderade vid åsynen av sötpälsarna Kyss

emoflickan
0

Kommentarer från mig, ja, du förstår ju hur jag blir när jag ser bilderna…silvertomtevalpar…sötare än så blir det inte :)

Gottfridsson
0

#117 ohh, så söt !

UlrikaD
0

Tusen tack!Skrattande

Ikväll bestämde sig tösen för att valpröra var för bebisar. Hon fyller minsann stor-tjej-4-veckor-på lördag ju!

Så hon travade resolut fram till köttet istället och mumsade i sig en bit kycklingmage.

UlrikaD
0

Medans brorsan sooooov!

Norrskenets
0

Så söta så *dreggel*

knasluvan
0

oh gud och hoppsan vad det knakar  växkligheten hos dessa små ljuvlga varelser följer dagoken med spänning

oc njuter av fina bild kavalkader kram på er från oss

UlrikaD
0

Tack så mycket!

Snart är det dags för dem att börja träffa sina nya ägare. Förutom min tjej förstås.Flört

Imorse bestämde sig brorsan för att han minsann inte ville vara sämre än syrran….

UlrikaD
0

En närbild.

UlrikaD
0

Ställde köttet i en högre bunke när jag skulle gå och lägga mig. Var lite rädd att valparna skulle kunna sätta i halsen. Men ena pojken var envisare än så….

UlrikaD
0

Bytet!

UlrikaD
0

Efter den bedriften somnar man skönt bland sina syskon igen.

UlrikaD
0

Och mammas mjölk smakar ju fortfarande vääääldigt bra.Skrattande

sofie
0

Åhh dom är ju helt bedårande och va dom växer så det knakar.

Gottfridsson
0

Ett så härligt gäng du har Glad

UlrikaD
0

De är verkligen illrar i miniatyr nu. Och idag tycker jag det smaskas i kötthögen konstant. De tänker växa mer!Förvånad

Nu väntar jag med spänning på att de ska öppna ögonen. Hoppas de inte blir allt för rädda när de ser mig.Flört

Gottfridsson
0

Ibland undrar man om det är illrar eller elefanter vid matskålen. Otroligt vad dessa små kan stoppa i sig Förvånad 

Längtar efter att få se bilder på ögonen :-)

UlrikaD
0

Hi, hi, du kittlas!

UlrikaD
0

Det ser ganska tröttsamt ut att vara mamma tycker jag.

Aviendha
0

#135 Det där avgör saken! Nu går jag och packar änterhakar, sugklockor, insomningsspray, rep och ninjamasken! Har du tur tar jag bara en! :P

Nussen
0

Vilka underbara bilder  Skrattande

Gottfridsson
0

#135 Så gulligt, hon ser ut att skratta

#136 alla sätt är bra, utom dom tråkiga. Vilken härlig stil :-)

#137 *viskar* ta tösen på bilden

Aviendha
0
UlrikaD
0

#137 Du är så välkommen. Måste ju träna bitträning på någon…

Jag själv bara älskar bilden när det ser ut som hon skrattar. Ibland så lyckas man få en bra bild och då blir man glad.

Massa fler bilder i valpdagboken som vanligt.Skrattande

mille09
0

Lärde mig mycket av ditt inlägg.

en fråga bara vart får jag tag i Lactol? Skäms

<3 ferrets is the life <3

enbartmalin
0

Går att beställa via nätet :)

Hälsningar Malin

mille09
0

okej tack :D

<3 ferrets is the life <3

Devil-s
0

Fan vad söta (: vad har dom för färg?

UlrikaD
0

#142 Lactol måste beställa utomlands just nu och är jättekrångligt att få tag på. Krävs visa-kort på de ställen jag hittat. Vet att HungryFerret försöker få hem, men vet inte om hon lyckats.

#145 De är silver-tomtar.

UlrikaD
0

#145 Det finns nyare bilder av valparna här:

Mollys valpar från 4 veckor

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.