OT Till sjöss
Ja, jag vet att jag e lite tjatig… men jag måste skriva av mig.
Så, nu har jag varit ombord på båten i en månad. Illerabstinensen börjar sätta in på allvar, och ännu värre är det ju när man vet att man ska va här i minst 3 veckor till…
I skrivades stund rullar båten så myckat att grejjer flyger i golvet, man går som om man var full och huvudet känns som om man åkt en konstig karusell på liseberg. MEN jag måste säga att jag blir konstigt lugn av att bara titta ut över havet och känna att jag trivs som fisken i vattnet (ironiskt eller hur?) Det enda jag skulle behöva för att känna fullständig lycka är en eller ett par illrar. Jag hoppas att ni tycker att det är lite kul att läsa om vad fan jag håller på med… säg till annars :P. Hoppas att alla har det bra och att era illrar har det toppen!
bara funderade på det där med iller till sjöss, skulle den verkligen må bra av att det typ gungade och så? vet ju att det finns illrar som till och med har svårt för att åka bil..
Sajtvärd på Iller.ifokus
#1 fast å andra sidan så använde man ju illrar förr till att hålla båtar fria frå möss och råttor ;) fast hur dem mådde det kan mna ju inte vtea iofs ;)
#2 ja, vet ju att det fann skeppskatter o sånt också, men vet många katter som aldrig klarat av lite vågor! Och kanske blir det annorlunda om dom föds upp på båt? jag vet faktiskt inte..
Sajtvärd på Iller.ifokus
mm har igen aning… men illrar användes på fartyg så tidigt som 1300-1400 talet har jag för mig..men som sagt, vem vet hur de mådde? ;)

Hmm, Min Nikita var sjukligt åksjuk när hon var liten.
Nu fungerar det bra så länge hon står långt ner i bilen så att hon inte ser ut :-)
Så jag misstänker att illrar kan bli sjösjuka med.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Säkert ingen fara alls med iller till sjöss. Gäller bara att vänja dem… tror jag. men det finns säkert individer som inte klarar av det heller…
Manne har jobbat på båt och han tror inte det är roligt för en iller. Maskinljud och gungande och hytterna är inte stora. Men vissa illrar klarar det säkert
mycket beror nog på en själv… precis som med människor är det nog olika från person till person…

#7 jo det är sant, ska den bara vara instängd i en liten hytt så suger det ju…
#9 Ja dom är inte stora hytterna. Manne hade en stor hytt när han jobba och den va inte stor. Som han även sa så är det hela tiden gungande och motorljud som iller ska klara av. Men det går säkert att vänja dom vid det.
Jag tror inte att det är några problem, jag menar det finns ju ljud hela tiden.. men att de vänjer sig precis som vi gör.. och mår de dåligt får jag väl hitta ett annat jobb… Jag e fexibel (gummiband…) Och mina illrar blir inte sjuka när de åker bil och de har varit med mig på pappas båt med.. de tyckte att det var roligt… de sprang omkring och lekte…. ^^