OT... Vår hjälte Jerry Lee !!!
Ville bara skriva och berätta att vår hund JerryLee är vår stora HJÄLTE! I torsdags så var det en person som var försvunnen. Det var fullt med poliser här ute och letade. Tänkte att jag tar en runda med JerryLee, behövde ändå en promenad. Det var tur att jag tog hans inviter på allvar. Jag såg spår i den lilla snön vi har och tänkte att vi följer dom en bit, så får vi se vad som händer. Men längre in i skogen försvann spåren, men inte för JerryLee. Han fortsatte att spåra. Efter en liten stund hittade vi han som var försvunnen. Tyvärr för sent, men vi hittade honom.
Detta var det jobbigaste jag varit med om, har alldrig sett någon död. Men det har nu börjat lägga sig och jag är glad att han hittades. Dom anhöriga slipper att undra och dom kommer att få en grav att gå till.
MIN HJÄLTE JERRY LEE! 

Usch vad hemskt. Att hitta döda är inte skojigt.
Men som du säger så skönt att han hittades i alla fall.
Duktig vovve ni har.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Vilken underbar bild på din jerrylee!
Måste varit en fruktansvärd upplevelse men vad duktig jerry var som hittade honom!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Tack!
Ja, vi är mycket stolta. Speciellt nu när man hört att polisen var där med sina hundar och sökte utan att lyckas. Men det var nog stor tur i oturen att det var vi som hittade honom. Vi känner ju till skogarna bättre eftersom vi bott här i 18 år.

Oj vilken historia. Vad hade personen dött av? Läskigt värre. Men som sagt, du ska vara mycket stolt över din jycke. Otroligt att de kan veta vad de ska göra, ja menar, din hund visste väl inte att någon var förvunnen. *klappar händerna lite*
oj trodde det handlade om en iller först som hade spårat !! :P
vi hade oxå en schäfer som var polishund och när jag var liten sprang jag alltid ut i skogen och gömde mig, men hon hittade mig alltid.. :P hehe