Norrskenets kull 3 veckor
Idag är valparna 3 veckor, tiden går så otroligt fort.
Jag har börjat se skillnad på dom flesta nu, finns så pass många pastell töser som är så lika varandra.
Pastell grabbens öga ser helt bra ut nu. Det var för någon dag sedan det hade geggat igen så då blev det baddning/sköljning av koksaltlösning och antibiotika-ögonsalvan så nu är han helt bra igen.
Valpintresserade är välkommen att kontakta mig så bestämmer vi ett datum när ni kan komma och hälsa på. Tar emot besök när valparna är 4-5 veckor istället för vid 3 veckor då jag har svårt att se skillnad på allihop.
**
Valpar
**
**
1 vecka
**
**
2 veckor
**
**
3 veckor
**
**
Hane 1 (Albino) Marcello
**
40g
71g
88g
**
Hane 2 (Pastell)
**
40g
72g
87g
**
Hona 1 (Albino)
**
35g
63g
80g
**
Hona 2 (Albino)
**
35g
64g
80g
**
Hona 3 (Pastell)
**
36g
67g
84g
**
Hona 4 (Pastell)
**
34g
66g
80g
**
Hona 5 (Pastell)
**
31g
61g
77g
**
Hona 6 (Pastell)
**
38g
68g
86g
**
Hona 7 (Pastell)
**
23g
53g
72g
Först ut Saga halvt i boet (Om man tittar noga så kan man se att valparna lyckats göra sina behov lite ute i lådan).

Det är en underbar hög med småpälsar du har att gå och nosa på 

#9 Kan inte annat än hålla med
Blir svårt att bestämma vilken tös som får stanna *beslutsångest*. Får avvakta och se hur töserna utvecklas och hur dom är i psyke men blir nog ändå riktigt svårt

Underbara små blondisar! Marcello har vunnit mitt hjärta, det syns nästan att han blir en snäll och go klumpedumpe ;)
Annars brukar jag falla för de minsta och mörkaste, men Marcello verkar det vara något speciellt med, kan inte riktigt sätta fingret på det men det är något över nosen som gör att han får ett så "trögsnällt" uttryck =))
Emma, ska du inte behålla en av albinotöserna???? Då har du ju nästan hela färgskalan =))
De är alla så makalöst sööööta!!!!!

Säger det igen. Hur FASEN ska jag kunna hälsa på dessa sötnosar om ett tag utan att ta med någon hem???? funkar kanske tvångströjja tror ni? 
#12 tveksamt 
Oj vad Saga göder dom duktigt! Växer så det knakar minsann :P
#11 Men eller hur :) Har ett helt gäng med namn till framtida djur men denna pojk var ju en given Marcello- det såg jag på en gång :)
Dom är så söta när dom ligger i hög! Känns inte så vanligt att man ser så många ljusa valpar tillsammans… Kul att se pastellfärgernas nyanser på valparna. Vill att dom ska på mask snart så man kan se skillnaderna lite bättre!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Hmmm så bedårande vackra dom e, tur jag inte bor i närheten 

#11 Ja han ser så genomsnäll ut och kommer nog bli helt underbar i vuxen ålder:)
Jag får se vilken som får stanna, vill först gå efter psyke, kroppsbyggnad och om det dyker upp en hona med längre päls så kommer den honan lätt först just eftersom det är min blivande avelshona man är sugen på att spara både en albino och pastell tös;D
#12 Haha du får försöka intala dig själv att du är fula och äckliga små varelser, tyvärr inte garanterat att det funkar när du väl ser dem live
#14 Ja hon är en otrolig mamma:) Ja det är inte varje dag man ser en sån stor pastell kull, ser albino valparna och pappan som pastell under den vita pälsen:) Ja jag har försökt att se om dom har någon antydan till haklapp som mamma Saga har men inte kunnat se något som liknar en ljusare nyans där vilket är bra men det hade underlättat att se skillnad på dem;) Men förhoppningsvis kan jag snart se skillnad på hela kullen:)
#15 hehe tillslut kan du inte hålla dig och springer ända hit bara för att få gosa med dom;)

Igår kväll såg jag för första gången att Saga kunde ligga och sova utanför boet medans valparna sov. Även imorse hade hon smygit ut i svalkan för att få lite egen tid :)
Efter jobbet idag ska valparna få smaka lite halv fast föda för första gången:)
#16, Ha ha ha, jag funderade på att gå nu så man har en chans o träffa dom innan alla flyttar 
#12 Lägger du till munkorg och blystövlar så du inte heller kan använda mun och fötter kanske det hjälper 
Sjukt söta, längtar tills Jossan får hem Marcello, då ska jag gooooooooosa valp!! :)
naaawww jätte söta :)

#18 Okej, vad bra då vet jag att du är påväg
#19 Haha! inte garanterat att det skulle funka heller ;)
#20 Tack så mycket. hehe förstår det :)
#21 Både jag och Saga tackar så mycket för komplimangen
Igår eftermiddag fick valparna smaka på mjölkersättning, kycklingfärs, svål fett, kycklinghjärta och strimlad muspinkies. Alla åt men mest av mjölkersättningen. Saga rensade sedan hela tallriken så jag skulle knappt behöva diska ;9
#22 Det är bra! Träna upp dom på en salig blandning så dom inte blir såna där kräsna små djur som är rädda för att bli kladdiga (läs Skiton Triton) utan vågar tugga på kött :)
Är dom inte 4 veckor snart så man får se fler bilder!!? :P
Sajtvärd på Iller.ifokus

#23 Ja det är min tanke, dom ska helst tycka om så gott som allt som bjuds och än så länge verkar det funka. Strax efter första måltiden av den blandningen vid 3 veckor så strimlade jag sönder ett kycklinghjärta och la i en skål så Saga kunde bära in till valparna…
Hon började äta upp det själv istället *självisk mamma trodde jag* så tänkte muta henne att hon kunde få ett helt hjärta. Hon tog det i munnen och gjorde en helomvändning och dumpade hos valparna. Snäll mamma dom har:)
Valparna åt av hjärtat som ett gäng pirayor (filmade så ska försöka få in det i youtube imorgon).
Hoppas du klarar dig tills bilderna/filmklippet och viktnoteringarna läggs upp imorgon ;D
---------------------------------------------------------------------
Imorse när jag tittade till valparna så hade en av albino töserna öppnat sitt högra öga, så nu börjar de bli farligt söta!
Idag hade jag även första valpköparen på besök, en trevlig och riktigt illerfrälst kvinna som haft en hel del illrar i sitt liv. Två valpar kommer garanterat att få flytta till henne men vilka det blir återstår att se då jag först ska bestämma vilken som ska stanna hos mig och för framtida avel.
Under tiden vi satt i valphagen och gosade illervalpar så upptäckte jag att den andra albino tösen öppnat sitt vänstra öga! Känns som det kommer gå rätt fort nu och snart blir det mer liv i valphagen.. alltså mer jobb för mamma Saga. Hoppas på att Saga snart låter Saffi få komma in och hjälpa till så hon får lite barnvakt.
Tänkte fota töserna men blir så sent och jag börjar tidigt imorgon så hoppas ni kan klara er till imorgon efter jag kommit hem. Då blir det även vägning och fotning av hela kullen. Om jag har tur så kanske någon fler har öppnat ögat.

Hoho, marcello ser ut att få en lika stor nos som sin pappa ;)
#24 Äntligen börjat öppna ögonen alltså :)
#25 nooooo, not bignose!
Sajtvärd på Iller.ifokus

#26 oh yes! biiiiig noooooose

#26 Jupp idag har fler öppnat ögonen. Marcello också så han ser just nu på världen med ett öga ;)
Kommer alldeles strax viktnoteringar och bilder i en ny tråd
Ska egentligen gå o sova nu men måste ju se bilderna först! :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

#29 Nu är bilderna upplaga och klara att se och njuta av dem:)
HRMPF