Mayas bebisar.
Ville bara titta in och visa upp Mayas fina bebisar som föddes natten till tisdagen.
8 småttingar blev det, 5 flickor och 3 pojkar. Maya klarade det fint, men ser lite trött ut. Det blev väl en chock, med tanke på att hon bara fick 4 st förra året ;)
Nu hoppas vi att alla ska klara sig och att Maya ska få upp energin och aptiten.
Jag är sååå stolt över min underbara Maya!!!
Årets första valpbilder! Underbara småsvansar!
Sara

Grattis till bebbarna 
Mvh Jenny

åhh min lilla bebis! :D nu tycker jag dessa 2 månader kan gå snabbbt ;)
#4 mm håller med!!!! må dessa 2 månader gå snabbt!

#5 ska du med ha en valp från maya? :D

#7 Peter har väntat sedan han hämtade Nemo förra våren. Låååång väntan, men hoppas det är värt besväret ;)

#8 Jaha ;)
Neeeeeej! Inte valpbildersäsong! :P
Sajtvärd på Iller.ifokus
Äntligen börjar dessa underbara valpbilder, så söta o grattis till söta Maya, hon har blivit mamma !! 

Grattis än en gång Lillan och Maya! Hon kommer klara detta galant ska du se:) kram och popp från oss här uppe!

Grattis. du har alltid turen att få årets första valpar =)
Grattis! Jättekul att höra att allt gick bra. Lycka till med bebbarna!
Grattis! Roligt att allt gått bra för Maya 

Tack för alla grattis!
Jag är så sällan här inne nu, så jag hade ingen aning om att vi var först igen. Salsa gick ju tom, så jag trodde vi var förhållandevis sena ;) Man det har ju varit en ovanligt lång och svinkall vinter!
Alla bebbarna mår bra och Maya verkar repa sig fint, äntligen tar hon sig lite tid att äta och smaska i sig laktosfri grädde.
Lyckades nappa till mig en liten tös imorse, som var på väg ur boet. Passade snabbt på att ta nån bild. Man vill ju inte störa mer än nödvändigt första veckan ;)
#16, hehe så liten o så söt.
#16 Undrar om du inte är nr2. Hon som kallar sig Mittnamn-fillan tror jag fick en kull förra veckan.
#18, kullen från förra veckan är nummer är 2 
#19 Beror väl på vilken tisdag Satmaran avser. Är det denna så föddes de 29-30/3 och då var Fillan före som fick valparna den 24/3. Men är det förra tisdan så har du rätt.

#16 Helt underbart söt liten tös :)
söööt! 
Önskar tiden gick fortare, vill ha lite smått att lyssna på.
Då blir jag kanske 3:e då ? Mina valpar kommer runt 10:e.

Men gud så SÖTA :) jättefina valpar. Grattis

ja ska vi se de så så finns det många som redan fått kullar som farmare. men satmaran är den första seriösa som fått kull =)

#27, O hahaha så gullig, visa meraaaaaaaaaaaaaa

(dregel dregel)

åhååh sicken liten sötnos !

åh :D
är det någon av flickorna som har lite kraftigare huvud? :)
hahaha söööööööööötisarrrrrrrrr

#33 Lite svårt att avgöra så här tidigt ;)

#35 okej :D jag gillar kraftiga huvuden ^^ bara så du vet ;) haha :D

Mys, saknar valplukten och gnyandet från en illervalpskull

#38 snart är du där också! Pip Meep! knorr! pipiiiiip!
Inte för att man får sova så mycket, men jag älskar allt detta knorrande ;) Man skulle kunna tro att man inte reagerar till slut… men det gör man alltid. PiiiiIIIp betyder alltid att någon är för långt ifrån mamma, och då vaknar jag. Jag behöver inte gå upp, men jag väntar tills jag hör ett nöjt knorr innan jag kan somna om ;)
De första veckorna är tuffa, men så fulla av glädje!
Snart är det din tur =))
#27 Naw, en liten Prinskorv 
_No way! Yes way!

Grattis till alla småttingarna!
Glöm inte att bomba oss med foton!!
Grattis!! Så söta :) är pappan med och passar? vad heter pappan?

#39 Ja jag hoppas verkligen att det är min tur snart:)
Ja jag somnar så gott till illervalps nöjda läten men man är väldigt lättväckt om det blir ett missnöjt läte. Ganska bra ändå:)
Längtar tills du lägger upp fler bilder;)

ihh, jag vill peta på dom :D

Så härligt när dom är sådär silvergrå och silkes len, dom växer så det knakar:)
**Gud så söta valpisar!
**
Vad heter pappan? :D
Salami om jag inte misstar mig :P

Det stämmer. Salami är den skyldige ;)
#51 Dom växer så det knakar. Önskar du kunde lägga upp lite valpdoft…

Så söta!
Naw, får snart köpa ett nytt tangentbord 
Finns det någon kvar som inte redan är tingad? hihi sugen
Vilka söta dunisar hihi.. Grattis!

åhåhåh jag vill peta på dom nuuu :)

valpar är så goooosiga, #62 är ju helt underbar.

#64 Nämen pluttegullsnutten *och en ännu längre radda av gulligull*! Man vill ju bara sticka fram sitt lillfinger 
_No way! Yes way!

#66 Alltid grabbarna som är mammigast ;)
Omg vad söööta! :D
Såg att pappan hette salami, då kan man ju kalla ungarna för prinskorvar :D
Jag bläddrade bara igenom lite snabbt så läste knappt nåt kollade bara på bilderna…
Riktigt söta :)

Grattis till bebisarna. Underbart söta. Saknar också pip och doften, åhh vad jag saknar doften.
Någon av er som är händig och kan fixa doft dator? :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#71 Jag hade en doftdator en gång. Den luktade för j*vligt när kraftaggregatet brann sönder. 

Tack för alla grattis och fina komplimanger =))
Doftdator har jag inte, men jag kan väl bidra med en filtbit eller så mot portoavgift ;)
Kan meddela att alla bebisar har suttat ersättning idag med god aptit. Maya behöver så väl avlastning och det är bara några dagar kvar tills de ska börja äta kött.
Sötaste bebisarna, nu är våren här på riktigt, tror man inte på den utanför fönstret är det bara att se födelse och vappis trådar här :)
Minns jag fel om att Maya hade valpar förra året också?

#74 Maya fick en liten kull på 4 bebisar förra våren, så det var väl en liten chock att få dubbelt upp denna gången.
I morse gick vi över från sutteflaska till sked och alla 8 sörplade så det skvätte om det :) Nu är det minsann riktigt gott! Imorgon vankas ersättning med äggula, får väl se hur det välkomnas ;) Måndag kväll ska vi se hur det går med lite kycklingfärs.
Alla 3 pojkarna har väntande mattar och hussar, 2 av flickorna har också hem som väntar. Hade 2 flickor till på bokningslistan men de berörda har inte behagat höra av sig, så det kan ev finnas 3 fina flickor kvar, om någon skulle vara intresserad ;)
#75 Ohlala.. i värsta fall så får du väll förbise listan efter ett tag. Hur gamla är dom idag?

#76 Tja, det är alltid någon som försvinner trots att de visat stort intresse tidigare. Kanske de har tagit hand om omplaceringar och då är det ju bra :)
De små grynen har påbörjat sin 4:de vecka i livet och har fått vassa små tänder. Nu smaskar de kycklingfärs och det kladdas rejält.
Maya sköter dem så fint och är en exemplarisk mamma :)
Återkommer snart med nya bilder.
nu längtar man något enormt!!! :) får väll ta en sväng förbi ner till Malmö trakten snart!!!

#78 Det tycker jag absolut :)
Du ska ju välja ut din lille prins och det vet vi ju av erfarenhet att det tar sin lilla tid, med mycket beslutsångest och vånda =))
Om ett par veckor ser man mer av personligheterna, då hoppas jag att du kommer ner och hälsar på.

åhhh jag längtar tills den 14:e maj då jag ska kolla ut min lille :D
Näst intill 5 veckor nu, går snabbt.

dom blir 4 veckor imorgon :D eller räknar jag fel nu igen? :O
Om de påbörjade sin 4.e vecka 21 och det är 25:e så är det troligen så.
Är alla valparna tingade eller kan man göra en intresse anmälan hos dig? Och vad är ditt mail adress? :-)

Vad jag menade var att de passerat 3 veckorsstrecket och allså påbörjat sin 4:de levnadsvecka ;) Lite luddigt uttryckt kanske. De fyller 4 veckor natten till tisdag.
#84 Börja gärna med att skicka ett pm till mig och berätta lite om dig själv och hur du har tänkt dig ditt framtida liv med iller :) Det finns fortfarande 3 flickor som letar efter sina perfekta hem.

där ser man ju de små hugg tänderna!! 
oh…så söta…
roligt att få följa dom.
Åh! Vilka bra bilder du tar! Blir ju bara lite sugen på att gosa på valpismage ;)
Paulina

#92 Åh! Tackar så mycket, de är minsann inte alltid så samarbetsvilliga ;) Jag gör så gott jag kan =))
Vem kan motstå att gosa valpismage? Man måste ju bara pussa på dem!!! =))
Pussa dom från mig oxå, så enormt gulliga.

Åhh! dreggel, suktar och längtar tills Sagas bebbar kommer till världen:)
#93 söta magar :-)
#96 Vackert namn på en söt iller !

#96 Näsbitargenen kommer helt klart från Maya :) Hittills har hon aldrig lyckats motstå en näsa =)) Lyckligtvis verkar inte denna gen vara dominant utan dyker slumpmässigt upp hos en och annan speciell individ =))

gud vad söta dom blivigt. men herregud vad tiden går snabbt.
Guh så söta :D
Nästan så man är sugen på en bebis.
Dock räker det nog med mina 2 monster så länge ^^
I think more things before breakfast than people think all day 

Tiden går så vansinnigt snabbt! Nu är det bar 2½ vecka kvar till de ska börja flytta hemifrån. På Söndag väntas besök från Göteborg och nästa fredag kommer Sölvesborg på besök. Bruce har redan kelat med sin längtande husse som var här i veckan.
Nu är det bara 3 flickor kvar som ska hitta sina perfekta mattar och hussar. Hoppas att de dyker upp snart ;)

Jag längtar något enormt till jag ska få hälsa på min lille pyr :)

#102 Vi längtar också efter att få träffa dig :) Tror att jag vet vem du kommer att bestämma dig för ;)
Men hallå, vart är bilderna då?? :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Håller med JossanH hehe
Bilder? vart är bilderna? hoho?

#103 Jasså? :D:D får man se en bild tro? ;) haha :)

Jag försöker att lägga in bild, men det går inte, får bara fel på sidan och server error :(
Mitt förbaskade mobila bredband som är för slött antar jag? Får försöka igen imorgon.

Vilka underbaringar!
Sara

Tack gumman!
Underbart att man kan få hjälp så snabbt =))
Du får så gärna lägga in några av bilderna jag skickade på töserna i förra veckan ;)

#111 ska fixas ;)

Jag kan ta med mig min systemkamera på fredag också :)
Herregud så söta dom e allihop hahaha..

#119 Kan tänka mig att det ska plåtas i massor då =))

#121 ohhja! :D
#117 Vilken liten tjockis! :)
Så söta dom blivit :-) Vilken skillnad det blir när valparna har öppnat ögonen. Fäste mig vid valpen i #116
De första bilderna på illervalpar som faktiskt ser ut som illervalpar :)
Gulligt! :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Underbara bilder som vanligt :D

#127 *dregglar ner tangentbordet* :D
Lillan, locka inte på de där viset ha ha ha.

sötface!

Tycker han passar i Bamse:)

Visst gör han ;) Han har ju riktiga björnramar =))

Skrållan ska bli Göteborska :) Hon är minst och mörkast i kullen, så klart att hon kravlat sig extra långt in i mitt hjärta. Tänkte att hon skulle heta Vimsa, för att hon hela tiden rymmer ur hagen och vimsar runt mina fötter. Alltid på alerten och ska fram så fort jag kommer ut i köket.
Nåja, hon får det underbart hos Emma och Viktor.

ohhh…härligt när dom blivit så här stora! Så söta allihop, men #127 var ju bara för underbar 

jag ska gå i ide tills på fredag, för då ska jag hälsa på och välja ut vilken som blir min pyr. men antagligen blir det hon i #127 :)
sen tänker jag gå i ide igen tills den 24:e för då häämtar jag min pyr <3
Det sötaste med alla djurungar är innan dom vuxit i tassarna! Sååå söta :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#139 Grattis vad spännande 
De är så fina så! Vad stora de har blivit!
#139 den tjejen är ju sååå söt :-) hoppas ni passar för varandra.
#140 Håller med dig, djurungar är som sötast innan dom vuxit i sina "kostymer"

4 dagar kvar !!! :D:D:D

Nu är det verkligen nära!!!! Kan tänka att alla ni underbara valpköpare biter ner naglar och klöser tapeterna i remsor av otålighet =))

#144 verkligen! :D
kan vi komma vid ungefär 12 på måndag? :)
Jag har laddat transportburen med en liten bajlåda om det skulle bli någon liten olycka på vägen hem me tåget ;) (man kan ju alltid önska att hon prickar rätt haha) och såklart en mysig filt och ska lägga i en leksak sen med :D

#145 Passar utmärkt. Kom ni vid 12-tiden :)
Glöm inte att ta med en vattenflaska om hon blir törstig.
Vilka härliga snuttisar du har! Vad de växt 

#146 okej! :D
har en liten vattenflaska som jag haft till marsvinens transportburar ja kan sätta dit :)
har även börjat placera ut lådorna här i huset nu :)

"149, Så söt lilla Pyr e. Ett jättestort grattis 

Grattis! :D
#152 Åh, med lite vitt under tassen :)
Sajtvärd på Iller.ifokus