gått ner i vikt
hej, tänkte fråga er nu.
våran iller har gått ner i vikt.
för ungefär 3 veckor sen så har vi låtit honom vara ute i hela lägenheten dygnet runt, o sen dess har han gått ner i vikt.
vi har precis ställt maten där han sover, tänkte om han är för lat o inte orka gå till köket och äta. han skiter o leker som han ska. han äter fortfarande men inte lika mycke. kan de bero på att de börjar bli sommar o han e mer aktiv? lr är de för något annat?
jag vet inte hur mycke han väger, men när vi kastrerade honom för ungefär 1 månad sen så vägde han 2 kg.
är orolig 
Dom går oftast ner i vikt efter kastration och på sommaren tappar dom vinter hullet. :)
Hälsningar Malin
Hade en hane som innan kastration vägde 1700g efter kastration och tapp av sommar och valphull hade han tappat över 500g!! (vikt han aldrig fick igen) Så ja skulle tro att det är samma fenomen hos dig, vinter och valphull samt kastreringen som skapat hans viktnedgång.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Jag har även haft en hane som droppade 500g efter kastrering, och med den försvann ju även valphullet och det gör ju sitt till. Så om det enkom är viktnedgång och inget annat som tycks fela så skulle jag inte vara orolig i just detta fall.
Paulina

Som de andra säger. De tappar ofta en massa vikt när man kastrerar dom. Håll koll bara så att han är pigg annars och äter som han ska. Så man inte tar miste att något är fel för att det sammanfaller med kastreringen.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sen kan han ju tappa lite vikt om han far mer motion i samband med okat utrymme ocksa :)
// Amanda
tack så mycke :) då ska jag sluta oroa mig :)