Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 1797 ggr
Sarah
0

Björkskogens valpar 4 dagar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer några bilder på valparna från vår mysstund idag. Mary var ute på vift igen. 1a bilden, alla sover i mitt knä.

Kan inte komma på vilket tema jag ska ha på kullen ännu :(

Två bebisar söker fortfarande hem. Antingen två hannar eller en hane och en hona.

Sarah
0

En mörk nos i bakgrunden. Nosarna mörknar med tiden.

Sarah
0

fel i fokus… tass :)

Sarah
0
Sarah
0
Sarah
0
Sarah
0

vill inte vara med på bild mer nu…

Gottfridsson
0

Vilka mysisar Glad

Sarah
0
Sarah
0

#9 ja de är de verkligen. Superlugna och fina

Aviendha
0

Söta små raggsockor!

JossanH
0

Dom är inte så söta när dom är så där nykläckta men man vet ju vad som väntas… Kommer väl bli ljuvliga små troll.. :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sarah
0

Väl och väl, klart de blir ;)

sofie
0

Åhh så bedårande dom är

Sarah
0
Sarah
0
sarae
0

ååh söta barnbarnsbarn! Grattis än en gång sarah till de ljuvliga små ulltussarna!

Sarah
0

tackar och det samma, för mig är det ju barnbarnsbarnbarn… och barnbarn… rörigt :)

har 4 generationers illrar hemma just nu :)

KerstinL
0

Pussnosar!!!!!!

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Sara
0

Underbart!

Sara

Gottfridsson
0

söta Glad

Norrskenets
0

Gos Skrattande

Sarah
0

Idag fick jag veta att jag kom in på forskarutbildningen på mitt universitet. Det gör att jag eventuellt känner att alla valpar eller iaf den hanne jag funderade på att behålla kan få flytta. Så, finns det bra hem där ute till en extra liten galning… hör av er till mig :) Jag är rädd att jag inte kommer hinna med två valpar i år.

JossanH
0

#22 Det är en hane som dom som jag skrev om är intresserade av.. Vi får se vad dom säger efter att dom tänkt lite på saken :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sarah
0

# 23 :)

börjar misstänka att det är björnar i ide jag har avlat fram :) de är enorma och så lugna att jag inte vet vad! Tar man upp dem somnar de i handen och skrik finns inte i deras vokabulär :)

Jennsan
0

Grattis till att du kom in! Forskarutbildning, inte illa!!! Du ska verkligen vara stolt över dig själv! Valparna är ju farligt söta alltså. Kära nån,finns det något finare? ja jag kan iaf inte komma på nåt. Flört

Sarah
0

#25 tack. känns fantastiskt!

snart får du komma och nosa på dem :)

idag har Mary haft åsikter om boendeplats. Så länge jag är hemma (vilket är nästan jämt) har hon hela köket att husera i. Tills idag har buren varit bra plats att bo på, men idag har de flyttat till en filt bakom en bajslåda… hmmm. När jag inte är hemma så har de varit instängda så att inte katter eller Celadon kommer och hälsar på. Men, alla är väldigt ointresserade av bebbarna. Katterna och resten av illerfamiljen har fått nosa men går därifrån så fort de kan. En artighetssniff och sen drar de. Behöver nog inte oroa mig för att valpisar ska bli kattmat :) Bara Iris som själv haft valpar som vill pussa på dem lite.

Satmaran
0

#26 Känner igen det där ;) Men du har en lightversion =))

Maya har också väldigt bestämda åsikter om var valparna ska bo, men hennes varianter är inte så uppskattade av mig! Det absolut bästa Maya kan tänka sig, är bakom hela köksinredningen!!!

Om hon kan öppna sopskåpet och krångla in en valp bakom, där rören går… då är hon nöjd!!! 

Det har tagit henne 3 år att klura ut hur hon ska öppna sopskåpet, så nu ska allt och alla in dit. Jag är mest i upplösningstillstånd och räknar valpar hela tiden. 5 ute och 3 inne. 6 ute och 2 inne, 8 ute!Lås på skåpet!   Bra!.. tänker jag :) Sen är min grabb och kastar något och sen är vi igång igen…. 3 ute och 5 inne….!

Jag vågar inte tänka på vad som har hunnit ske där bakom kulisserna och vad som har lagrats där i form av kycklingvingar o.dyl

Jag vill bara säga att dina valpar är helt ljuvliga, mysvalpar ;) Inget extra fluff och puff…. men bara sååå goa!!!

Stort Grattis till en fin kull och Grattis till Forskarutbildningen!

Sarah
0

#27 tack tack:)

För två år sedan fick jag riva köksinredning för att få ut valparna :) Jag har helt enkelt stängt under slasken och har en soppåse på bänken just nu. Haha.

Satmaran
0

#28 Tack o lov, slipper jag att riva hela köket, det finns gott om plats för valparna att komma ut, men tyvärr så släpper Maya in dem igen !

Jag har ju gett mig tusan på att bara avla på dumsnälla illrar, men nu har ju Maya blivit för smart för sitt eget bästa;) De är alltså bara dumsnälla en viss tid… De tänker länge… sen går de till handling med besked =))

Jag har inte ens plats på diskbänken… där är helt belamrat med Mjauburkar som de konsumerar ca 2 av per dygn!!  Då är det + färska kycklingvingar och hjärtan. Äggulor och laktosfri grädde.

Nu ska de ju flytta nästa vecka…. snyft!!! Tiden går så snabbt! Ta vara på den Sarah!!! Gosa och kela allt du kan, för man kan ju inte behålla alla man förälskar sig i ;)

Jennsan
0

Sarah, nu har det gått 5 hela dagar sen den senaste valpbilden. Kan du inte visa flera? Man får ju aldrig nog! Förvånad jag längtar sååå mycket tills jag får komma och hälsa på. jag ringer exakt den tredje och bestämmer dag, kan jag lova. Tiden bara släääpar sig fram så sakta, sakta…

Sarah
0

hahaha, ja det kommer, de blir två veckor imorgon så jag tänkte lägga upp då ;)

Sarah
0

#30 vi kan ju egentligen bestämma en dag redan nu :)

Jennsan
0

#32 ja det kan vi göra, gärna för mig! Jag ringer dig nu på en gång. =)