Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 736 ggr
eeeeeee
0

Medel mot fästingar

Tänkte höra om någon vet om man kan använda sådana här fästingmedel på illrar? det finns en sort som man droppar i nacken för hundar och katter, som fungerar jätte bra. Men har inte vågat ge mina illrar, då jag inte vet om det är lämpligt. Är det någon som använt detta är något liknande på sina illrar?

tänkte hör med veterinären om han vet hur de påverkar dem eller om han har något att rekommendera. ska dit nästa vecka, men tänkte att jag skulle kolla här under tiden.

Bogey
0

"Frontline vet." antar jag att du menar och ja det ska gå att använda. ½ kattdos har jag fått info om nångång så en pipett räcker till 2 illrar.

HannaM
0

Har du mycket problem med fästingar? I annat fall ser jag det som rätt onödigt, det är inte kranvatten även om djuren klarar det och inte faller döda ner. Har man däremot stora fästingproblem kan det ju vara en ide att fundera över lösningar.

Loveferrets
0

Har oxå hört att Frontline ska fungera bra. Allt för o slippa dessa kryp.

elinn
0

Finns det egentligen något fästingmedel som ger 100% skydd? Jag vet flera hundägare som fått fästingar även fast de behandlat med Frontline men dock mindre än om de inte behandlat.

Jag håller med Hanna här, har man inga jätteproblem så varför behandla?!

Saga85
0

Hos oss gav Frontline 100% skydd på tre katter och en iller förra året. Min mor var lyrisk över upptäckten - hon har dagligen fått plocka fästingar på katter de senaste 23 åren under sommarhalvåret. Förra året kom hon undan med att ta några krypande uslingar den första veckan, sen var det stopp.

eeeeeee
0

# 2 oxh 4. där vi bor verkar de finnas ernormt mycket fästingar. vi är ute jätte mycket med våra illrar. då jag redan fått plocka bort några innan de hunnit fästa sig, så tänkte jag att det kanske skulle vara bra med detta medel. just frontline har jag använt på hund och de fungerar jätte bra. skönt att höra att det går för illrar också.

tack för alla svar

Saga85
0

Använd dock inte Frontline för hund, utan katt. ½ kattdos/iller är vad som gäller.

Gottfridsson
0

Det enda som skiljer Frontline Hund och Frontline Katt är mängden vätska i pimpetterna.

Så det lönar sig att köpa en förpackning för hund, speciellt om man har flera djur som ska behandlas.

eeeeeee
0

#8 jo jag 4st illrar och en katt =)

tack för hjälpen.