Balkongmys
Nu när det är varmt och skönt är både husse, matte och illrar gärna på balkongen. Här är lite bilder från idag.
Först ut, Belsebub som myser i husses knä

Elliott i mattes famn, finns det något bättre sätt att äta middag än med en iller i knät?
#2 Tror att hon skulle vara mindre törstig om hon faktiskt försökte få vattnet på insidan och inte på utsidan ;)
och jag är inte ett dugg avis, inte i ett enda hörn alls! Det är helt fantastiskt att vara balkonglös på tredje våningen i ett stenhus. Så det så! :P
Paulina
Så härligt för pälsarna att vara ute på balkongen en stund.
Ooo vad mysigt det ser ut!
När jag skaffar egen lägenhet ska jag oxå ha balkong!!
Brukar de gilla att mysa så i famnen, eller varar det bara en kort stund?
#7, det är väldigt individuellt, det beror mycket på hur mycket tid man lägger på dom när dom e små.
#8 Där håller jag verkligen inte med dig ^^ Jag har lagt massor av tid på Aviendha när hon var liten, nästan mer än på Phoenix och hon är minst gosig av alla. Camaro vet jag inte alls hur han haft det men han är uppfödd på farm och har flyttat ett par gånger under sitt första halvår, och han är en riktig gosboll. Jag skulle snarare säga att det beror på personlighet hos illern.
Paulina
#9, Det gör detsamma att du ej håller med mig men det är erfarenheten jag har i alla fall och i dom flesta fall så är det så som jag nämnde ovan o naturligtvis finns det alltid undantag.

#7 Beror helt på illern. Av mina nio är ju åtta omplaceringar, många av dem kom inte hit förrän de var äldre. Av mitt gäng är det väl två som inte orkar mysa hur länge som helst. De andra kan sitta i famnen jättelänge.
Erik och Nolita är väl de som gosar mest och längst, de kan man lätt ha i famnen en hel långfilm om man vill. Nolita sitter dessutom kvar i knät när man reser på sig. Hänger fast med klorna och ska fortsätta att sitta kvar iallafall.
Är väl många som kommit hit och blivit förvånade över hur sociala mina illrar är. De klättrar gärna upp i knät på vem som helst, utan urskillning. Bara de får gosa med någon så är de nöjda.
#8 Skaffar jag någonsin en iller (såfort jag skaffat en jäkla lägenhet o jobb) så ska jag ägna lika mycket tid med den som jag gör med min hund
Inomhus sover min hund 95% av tiden, riktig drömhund.. men skulle också va kul med en liten sprätt som livar upp stämningen då o då, som chihuahuorna gör där hemma..
#12, det kommer säkert gå jättebra ska du se, illern kan vara båda delar oxå 

#5 Så du menar att det inte fungerar att suga upp vattnet med tassarna? För hon verkar tro det.

Angående gosighet så är min erfarenhet att personlighet spelar roll och även till viss del ålder. Illrar blir ofta lugnare när dom blir lite till åren. Den som ligger längst i famnen här hemma är gammelskrotet Elliott. Alinda har börjat senaste halvåret, innan dess var det bara fullt ös medvetslös (och inte hos matte då) som gällde. Nu verkar hon ha mognat och fattat att gos är bra=p
Att illersäkra balkongen var nog en av dom bästa sakerna jag har gjort för dom små. Dom är ute flera gånger om dagen oavsett väder och på sommaren sover dom gärna ute i grävlådan (eller bajslådan).
Härligt att det blivit så varmt att ni kan sitta på balkongen med dom 
#10 Jo, jag vet att det gör dig detsamma om jag inte håller med ^^ Jag ville bara ha min syn på saken sagd då min erfarenhet talar mot din.
#14 Tja, någon gång ska väl det fungera med förstås :)
Paulina
#14 Ooo va söta små tassar!!
hon ser helt våt ut, tagit sig en simtur? :)

#18 Hon står i badbaljan med vatten=)
#17, hur dom blir som individer baseras på hur deras uppfostran är som små men naturligtvis har dom personligheter för det.

Idag fyllde vi på jord i grävlådan (och planterade lite blommor). Vi har fem illrar men det är ju bara en som fastnar på kort så.. här kommer hon, Alinda Skitfia Lillumpa von Diesel.

Sen fastnade kusin Valrhona faktiskt på en bild också
härligta bilder! En så söt och jordig trädgårdsmästarinna :-)

#4 Här hemma skulle det inte gå att äta middag med iller i famnen :p
Lilly är världens envisaste och man kan lyfta ner henne från soffan säkert 40 ggr och säga NEJ!!! utan att det fungerar, framför allt om det finns grönsaker :p

#26 Han stensov=p Annars hade han nog gärna ätit min yoghurt.
Åååh är det någon som haft en glipa på balkongen som har tips på hur man sätter något för där för jag vill att dom ska kunna få gå ut på balkongen.. ? Tack på förhand för tips.

Oh vad mysigt! Onskar att jag ocksa hade en uteplats dar jag kan sitta med dem ocksa
// Amanda

#27 Jaha, då blev mysteriet upplöst. Vid dessa tillfällen kan till och med vi mysa en liten stund ;p

#28 Var är glipan? Vi har skruvat upp skivor längs hela kanten på balkongen och längs marken mot grannens balkong som är bredvid.

#28 Vi håller på och bygger utebur på vår balkong nu och kommer att lägga en regel där klipan är. Kan lägga upp bild när det är klart :)