Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 1230 ggr
[MissCaandy]
0

Vetrinär i sthlm

Vilken föredrar ni? :)
Mina illrar behöver vaccin mot valpsjukan nu.

Aviendha
0

Mälardalens smådjursklinik är ju bland det allra bästa inom veterinärvård när det kommer till iller, men en vaccination är svår att göra fel med. En spruta bara :) Men alla har kanske inte vaccinet inne så ring runt och hör om de har vaccinet och priser för det kan skilja en hel del i prissättning misstänker jag.

Nussen
0

När det gäller vaccinering går vi till Roslagstulls djurklinik där kostar det 290:- per spruta Skrattande

[MissCaandy]
0

Problemet är att alla ligger så långt bort :( Tycker synd om illrarna om dom ska åka tåg osv..

Roslagstull sa att Nynäshamns (där jag bor) djurklinik inte vaccinerade illrar.
Kanske ska ringa dit och fråga iaf..

Roslagstull sa typ "kom bara till oss, ingen annan vet hur man gör"..

Finns ju någon på medborgarplatsen, minns inte vad den hette men typ albergs eller något. Någon som vet vilken jag menar?
Dom ska tydligen vara experter på smådjur.
Om dom vaccinerar där slipper jag byta till tunnelbana iallafall!

Vart ligger mälardalen då?

Sarah
0

För vaccin kan du ju be din lokala vet att ta in. Det är ju ändå sköterskor som vaccinerar.

[MissCaandy]
0

Ska ringa och fråga :)

Men roslagstull avrådde mig från det?

Aviendha
0

#5 Det var konstigt, för det är en spruta som ska ges under nackskinnet, inte svårare än katt ^^

Sarah
0

klart de gör, de vill ju ha kunder.

Madde
0

#5: Dem vill väl tjäna pengar antar jag, eftersom dem avråder dig från att gå till en annan veterinär.

Jag hade gått till min lokala veterinär och vaccinerat. Det ska inte vara några problem.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

[MissCaandy]
0

Då ringer jag lokala imorgon :)
Tack för svaren!

HannaM
0

Det kan dock vara så att du får betala för alla fem doser av vaccinet om dom inte har andra illrar som behöver det. En del veterinärer gör så.