Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 204 ggr
klarsferrets
0

Info om klarsferrets

Det har nu kommit till vår kännedom om  att Gusgus har danskt blod och i o med detta så är det avelsförbud på honom .

Han kommer nu att nästa vecka kastreras så det blir inga avkommor från honom.

Angel kommer att paras som vanligt i år men efter detta året går han även i pension. Och kommer att kastreras.

Drucilla får sin sista kul i år om allt går vägen, även om hon nu inte skulle få en kull i år så ska hon kastreras också då har hon fått jobba i 3 år och det räcker för henne anser vi. Även årets kull kommer det att vara avelsförbud på

Klarsferrets Inka kommer nu att gå i avel i 3 år därefter får hon gå i pension .

O.B.S töserna får endast en kull per år från Klarsferrets

Om det skulle finnas frågor så svarar vi på det via

klarsferrets@telia.com  eller telefon

Faxlin
0

Vad trist att han har danskt blod. Men vad oerhört seriöst av er att reagera så direkt. Att ni tar ett sådant beslut höjer er mycket anser jag.
Detta är vad som jag anser är seriöst. Att ta sitt ansvar.
Önskar fler var som er.

Kram Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

MarieB
0

Tråkigt att det dykt upp ett hinder för er som inte var enligt planerna. Det är ju dessvärre något som händer de flesta uppfödare.

Uppriktigt sagt är jag inte så förvånad över Gusgus bakgrund eftersom huvudsakligen Danskt och Amerikanskt blod ligger till grund för i princip samtliga linjer med "fancy-colours/patterns" i Frankrike såväl som resten av världen (här i sverige har vi ex. också en hel del med Marshall farm-blod numera). Ferpharm har sålt mycket i Frankrike (och många andra länder/världsdelar).

Vill man importera geografiskt sant åtskilda stammar måste man köpa från rena ursprungliga linjer (vilket för övrigt inte alla länder har, många har byggt upp sin sällskapsstam på importer).

JossanH
0

#0 Mycket bra beslut klarsferrets! Sen kommer gusgus kunna mysa med tjejerna året runt, och det kommer han nog inte tacka nej till ;)

#2 jag börjar verkligen bli riktigt orolig gällande det här med marshall, som för mig kom som en nyhet för ett tag sedan! Du råkar inte veta i vilket land eller från vilken farm det först börjades avla på "fancy-teckningar"?

Sajtvärd på Iller.ifokus

klarsferrets
0

#1 tack åsa

#2 ja snart kan man nog inte finna några utan att behöva flyga för att att få tag på en bra iller.

#3 tja mysa vet jag inte om han kommer att göra utan han håller sig nog till Angel ändå eftersom dom två kan jag knapt sära på det räker att jag tar upp Angel  när vi är hos vetrinären då blir han helt förkrossad och bara gnyr på ett konstigt sätt den stakarn.

sarae
0

Va tråkigt för er, men samtidigt säger jag som föregående talare att det är mycket seriöst gjort av er att fatta ett sådant beslut! Önskar att fler följde i era fotspår när information av denna art kommer fram! Heder åt er!