nu är det dags! :D
nästa vecka skaffar jag mig antagligen mina 2 första underbara illrar :D
var och hälsade på och pratade med ägaren igår och nu har vi bestämt oss för att köpa dom! :)
har gått runt hela dagen och "illersäkrat" lägenheten, vet inte riktigt hur vi ska göra med badrummet eftersom hålet under badkaret där vattnet åker ner är inte övertäckt… kanske borde hålla toan stängd?
behöver oxå eran hjälp eftersom jag inte vet hur jag behöver förbereda mig och vad jag mer behöver göra innan dom kommer…
Så roligt och grattis i förskott !
Om ni inte kan säkra badrummet alls så rekommenderar jag att ni håller dörren stängd, sätt gärna upp en lapp på dörren oxå så gäster vet att den ska hållas stängd.
Svårt att veta vad mer ni behöver förbereda eftersom man inte vet vad som säkrats och inte.
Kanske ni kan köpa ett annat typ av täcklock till avloppet så illrarna ej kommer igenom men är ni ändå de minsta osäkra så håll hellre dörren stängd ,
Förresten , under köksluckor är det vanligt de finns små hål, täpp igen dom om ni inte gjort de.
Grattis 
Kolla under garderoberna också där brukar det ibland finnas hål
oj, smart, det hade jag inte tänkt på :) och under kylen… fast hur ska man täcka igen de?

4# Hål under garderob och kök går oftast med en 0,5liters petflaska annars kan du använda en bit trä (tunn skiva) och ett ordentligt lim :)
Man kan använda "underlag" från byrån t.e.x. understa lådan brukar vara en hit för dessa små att krypa in i så då kan man använda dessa skivor till att täppa igen en massa hål o samtidigt får dom lite krypin 
tack för alla tips :D tror mitt hem är "illersäkrat" nu, fast kommer säkert hitta flera ställen när illrarna kommer :)