Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 1247 ggr
sarae
0

Räka?

Rickie kastrerades för knappt 2 veckor sedan och vägde då 1400g…nu är han nere i 1200g…han har krympt sjukt fort tycker jag…vart ska detta sluta? kommer han att bli en räka eller? ;)

kitty
0

vem vet..milton kanske tänder på räkor ;)?

JossanH
0

oooh, en till dexter! en liten blek räka!

Triton har inte gått ner, vad jag ser, sen han kastrerades för flera månader sedan.. tror det har mycket med vid vilken tidpunkt man kastrerar dom på!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

haha, tror inte att du behöver oroa dig för att han blir en räka. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JossanH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det tror jag- en liten hona komme rhan se ut som! dexter vägde 1600 som okastrerad och har som minst vägt strax under kilot! det är räka! och du kommer få en likadan! mouhahahah

Min räka är den ljusa, han har intagit räk-positionen

Sajtvärd på Iller.ifokus

sarae
0

hahaha det där var en riktig räk pose! ja det ser inte bättre ut här hemma…2 räkor å en badboll…hur lyckas man?

JossanH
0

en till räkbild

Sajtvärd på Iller.ifokus

MarieB
0

#4, han ser ut som om han håller på och dirigerar något komplicerat stycke av Mozart haha! En kulturell och kultiverad räka!

Flisa
0

haha ja en kutiverad räka ja :P :D

lucifer är inte direkt smal men ine tjock heller direkt. men så är ju inte han kastrerad. men han har massadubbelhakor ja :P

gwen
0

#4 Snacka om läbbig bild, har ju en mil långa ben! *ler*

JossanH
0

#7, #9 inte undra på att jag döpt bilden till "balettbenen" haha. här är en bild när dexter försöker lära pegasus några balettsteg!

Sajtvärd på Iller.ifokus

MarieB
0

#10, jag tycker det där ser mera ut som konstsim. Utan vatten. Konstsim, dirigent och balett, räkan har många järn i elden!

Dexter ser jättemysig ut och verkar vara en riktig personlighet Glad. Jag hade några illrar på besök här en gång som jag tror (?)kommer från samma uppfödare som Dexter. De var också väldigt gracila med långa balettben :).

JossanH
0

#11 haha, konstsim förstås!!
jo, dexter är en speciell kille.. lång o smal som en orm. Hittade just ett kort som verkligen stämmer in på räkan. jag vet i sjutton hur han kan ha denna stilen.. men är man lång och smal och har dålig balans så går det.. ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
0

den här är banne mig ännu värre! haha. har en kompis som ville se den bilden varje gång hon kom hit förut, för att han såg så rolig ut… haha

Sajtvärd på Iller.ifokus

sarae
0

hahaha ja han ser verkligen rolig ut! lille söt dexter!

emoflickan
0

haha, dexter är underbar. såndär är albin oxo (förvånande?!) ;))

-eM-
0

Är det bara jag som har 3 ''igelkottar''? som Nettan och Calle mobbade mina för så sent som i lördags. Dom är tydligen så tjocka at dom går igelkottsgång?!?! Burton gick upp 200g efter kastreringen, är han onormal eller? :) Båda mina honor väger runt 1,2kg.

Sara
0

# 16 Funny är också igelkottig.. Rultar riktigt när hon går.

Sara