Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 2742 ggr
Sarah
0

Björkskogens valpplaner 2010

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Verkar som det är dags att berätta om vilka avlsplaner som finns :)

Nästa år är mina planer en viltfärgad kull från Björkskogens Merytamun och Starshine Ferrets Celadon Icestorm.

Merytamun är min egen uppfödning från 2008. Snäll som få med rötter i England.

Celadon är född i år hos Sara Edsler. Han har sina rötter i Ungern och är en väldigt energisk kille.

Mer information får via PM eller e-mail.

Bilden nedan är på Merytamun.

Sarah
0

Och här är en bild på Celadon

FerretCrow
0

Blir nog en mycket bra matchning. Lycka till =) Och vem vet om du kanske kommer till stöde med valp gänget i sommar =)

Sarah
0

Stöde blir det :) Var uppe en helg i augusti i år bara.

FerretCrow
0

#3 men men…åh inget sa du =(

Sarah
0

Hade för mycket då, var där för att få ihop Celadon med de andra och för att vara ensam några dagar och fundera över livet. :) Nästa år :)

FerretCrow
0

#5 okej på så vis =) Jo det vore ju kul att träffa dig och dina pälsar och surra iller, kanske kan få norrskenet att komma oxå.

sarae
0

Ser verkligen fram emot att se resultatet av den här parningen!

Aviendha
0

Spännande :)

ellenbellen
0

Stöde? Jag som bor i Torpshammar! Finns det illerfolk häromkring? :D

/Ellen (:

Aviendha
0

#9 Ånge, Timrå, Östersund, Sveg. De orter i närheten jag vet att det finns illrar i på stående höftkula.

FerretCrow
0

#9 Sarah har sin sommarstuga där. Jag bor i Ånge så det är ju absolute inte långt =)

JossanH
0

oj, oj, oj, små söta mörka illervalpar. Räknar du med att dom kommer bli sjövilda eller golvgående illrar??

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sarah
0

Hmm, Marita är ju snäll som attan. Full av energi men supergo och har inga speciella hyss för sig. Både hon och brorsan Amon är de lättaste illrar jag har haft att göra med. Mormor Cathy vet du ju hur underbar hon var och det slog igenom på hennes barn ;)

Celadon är ju speciell, men fortfarande så valpbusig. Det som är skönt med honom är att han faktiskt inte gör några hyss. Han är uppe på mitt skrivbord varje dag men rör ingenting. Gräver inte ens ut blommor länge :)Sen är han inte en iller man pressar till saker. Men respekterar man honom som han är så är han underbar.

Hade nog tvekat att ta en kull på en hona som är som Celadon, men med Maritas fina temprament tror jag att det blir bra :)

ellenbellen
0

Jaha:D Vad roligt :D

/Ellen (:

Norrskenets
0

#0 Kommer bli fina och mörka skönheter tror ja=) *spännande*

#6 Det skulle vara rktigt kul =)

#9 jag finns i Timrå med mina tre tussar

Sarah
0

Stal en bild på celadon från sarae :)

Sarah
0

sen slat jag denna på marita :)

Norrskenets
0

Så underbara båda två=)

Sarah
0

Puttar upp nu då parning är avklarad. Valpar väntas i mitten av maj. Leveransklara i slutet av juli/ början av Augusti. Finns utanför Stockholm. Har landställe utanför Sundsvall så det finns möjligheter att träffa dem där i sommar.

JossanH
0

men vilka luringar ;) Grattis till det!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Gottfridsson
0

Grattis Sarah, roligt att det blir valpar Glad

Sniffit
0

Haha, vad kul:) Då blir det att komma förbi och latja lite med småttingar snart då:)

FerretCrow
0

Hojjta till då du är i sommarstugan =)

Musiken
0

Oh vad roligt! Kommer nog bli laskigt sota skonheter!

elinn
0

Håller tummarna för många, fina valpisar =)

Sarah
0

Tack tack :) men 5-6 stycken räcker ;) tillräckligt svårt att hitta bra hem.

Sarah
0
Gottfridsson
0

snyggt Glad

Sarah
0

Små små knölar i magen :) ganska säker på att det är bebisar där inne:)

JossanH
0

men oj! Vad härligt :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Gottfridsson
0

Roligt att det verkar finnas valpar i magen :-)

[HannahoHenrik]
0

Oh så roligt! kommer bli såå fina barn efter de 2 skönheterna! Hur ser valplistan ut ;)

Norrskenets
0

Åhh så spännande!Skrattande

Sarah
0

#32 Har inte direkt ansträngt mig för att hitta köpare ännu, men 5 st (inkl till mig ;)) är mer eller mindre bokade. Är du sugen på en kompis till Razz? :)

Tackar alla

[HannahoHenrik]
0

Jaha trevligt! Nä eller jo lite tänkt tanken men vet itne om jag klarar det ekonomiskt ifall det händer nåt. Men visst blir man sugen! Känner att han borde ha en kompis men hmm får se :)

Sarah
0

Känner likadant med Celadon. Han behöver en stor buffel att brottas med. Kommer att behålla en hanne somkompis till honom och en hona att avla på. Så är planen iaf ;)

[HannahoHenrik]
0

Haah ja precis så känner jag med Razz, får se om jag kan få sambon o vilja skaffa en ;)

Sarah
0

Puttar lite. Jag har fått två avhopp från valpköpare som fått ändrade levnadsförhållanden.

Alltså kommer det söta mörka bebisar som behöver nya bra hem :)

JossanH
0

Hur går det för Marita? Är hon tjocker?

Sajtvärd på Iller.ifokus

sofie
0

Åhh vad man blir sugen, livsfarligt att läsa dom här trådarna. *Intalar mig att det inte blir en valp i sommar*

Sarah
0

Ja hon är tjocker. Precis som med förra kullen tror jag att hon är skendräktig :) sen ploppade det ut 10 st. Men, känner inte mycket i magen även om hon inte är typiskt skendräktig.

Sarah
0

OM det är valpar där inne så är de vääääldig lugna små pyren. Känner små klumpar men inga rörelser. Men, Mary går upp i vikt massor och visar alla tecken på att ha bebisar där inne. Får se om några dagar. På måndag är det beräknat :)

Punkten
0

Lycka till och hoppas allt går bra :)

JossanH
0

Det kommer förmodligen bli en rekordstor kull.. känns som det brukar bli stora kullar där matte/husse fortfarande är osäker på om där är några alls.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Norrskenets
0

#42 Ooh så spännande!

Sarah
0

Men Jossan! För i h*lvete! 4 är lagom.

[HannahoHenrik]
0

Så spännande får verkligen hoppas att det är några valpar i Merytamun

JossanH
0

#42 Tippar på 15 st :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sarah
0

#48 Om du inte passar dig så dimper en ner på posten…

Sniffit
0

#48 bara 15? Nu var du lite konservativ…

#49: stackars postis som skall försöka leverera det paketet… Men det finns ju en läkare på danderyd som är ganska påläst om det här med illrar nu;)

Sarah
0

Hahaha, sant. Men vi har all lärt oss något. Gå inte mellan en kåt illerhanne och hans byte ;)

Sniffit
0

Haha, nej det skall man nog verkligen undvika.. Just nu har vi hur som helst en junior här hemma som får lilly att skrika och skunka bara genom att spatsera förbi=/

Chefen har för övrigt lovat att jag skall få ledigt nästa helg, första lediga helgen på en månad (inte haft mer än en dag ledigt på 3 veckor.)

Fast det har iof väldigt lite med björkskogensvalpplaner att göra:P

Sarah
0

NU såg jag fosterförelser för första gången :) Herregud vilken tid det tog.

Sniffit, hoppas att jag känner att jag kan ta ledigt då om ni vill hälsa på. Annars kanske jag måste skjuta på det tills efter min uppsats är klar. Det positiva med det är ju isf att valpisar är lite äldre :)

Sniffit
0

Ohh vad kul att höra:)

Haha, det är lugnt. Vi kan ju säga så att det vore skitkul att ses men jag skulle inte gråta folder om jag fick en helg utan några åtaganden;)

Norrskenets
0

#15 Härligt! Undrar om det gömmer sig en stor kull nudå;)

Sarah
0

Nu gick slemproppen :)

#54 Nej vi tar det lite senare så får alla vila upp sig.

JossanH
0

Men vad spännande!!!!

Sajtvärd på Iller.ifokus