Inredning av gryt
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bogey har hittat ett hål som han håller på att göra till sitt gryt. Han jobbar frenetiskt med att fylla det med torra löv, stickor och torrt gräs.
När inte husse hade mer torrt gräs att ge så försökte han t.o.m. dra ner husse i hålet, dock under ljudliga protester från husse då han drog ganska hårt i husses lillfinger som nu är lite ömt. Tyvärr är inte detta med i filmklippet.
Klippet har inte så bra kvalitet för jag hade bara min usla gamla HTC-telefon att filma med.
En liten fråga till alla er med många års illererfarenhet.
Bogey har varit rätt lugn under vintern och alla familjemedlemmar har varit förskonade från tjuvnyp, men nu när Bogey är mer aktiv, nästan hispig ibland, så åker både sonen och frugan på lite tjuvnyp.
Är det vanligt på våren när de blir mer aktiva att de lägger ner mer energi på att testa gränser och rang än annars?

Ja dom är aktivare på vår och sommar än på vintern.
#2 Jo det vet jag men är de även bitigare då? Generellt sett då och inte bara Bogey.

Vilken flitig karl han ar
Mina blir ocksa lite "hispigare" pa varen, dock bits de inte eller testar granser.
// Amanda
Ha ha ha ha, Bogey vill nog att ni flyttar in när han inrett de färdigt 

Så där håller Lilly på konstant. Jag hittar tyg och kläder jag inte viste fannsvarje gång jag drar fram soffan eller kollar en av transportburarna (de står framme då de fungerar som favoritsovplatser).
Härlig film! Han kanske håller på att inreda ett "sommarhus" åt sig. Dags att inhägna tomten 
#7 Jo inhägnad har slagit mig, dock inte hela tomten. 
Problemet är att det aktuella hålet är utanför tomten 

Vilken flitig kille 

Sicken huslig kille! Är det något ärftligt drag där så har han nog fått det av sin far.. halvbror sover gärna direkt på parketten… Bädda? Nääää
#11 Jo han håller fortfarande på och samlar bäddmaterial. Var senast ut en liten sväng i morse innan jag åkte till jobbet och då gick han nästan omgående till hålet för att fortsätta.
Han drog ihop löv och småkvistar med tassarna och försökte få ner i hålet, men jag vet inte ur många ggr han fick tag på bandet längst ner på kopplet, när han höll på och grejade, och bar ner det i hålet. 
Det gav ju inte mycket bäddmaterial eftersom det följde med upp igen när han skulle hämta mer. Inte lätt att vara iller i en människovärld och reda ut alla våra påfund inte.

Vad söt han är! :)
Hahaha, han är så duktig.

Oooh, ar ju nastan sa att man blir sugen pa att inreda uteburen med massa pinnar och gras :P Fragan ar ju bara vart de skulle ha grytet 
// Amanda
Han är huslig, må jag säga…undrar om han ävt det efter mamma 
#18 I en av hörnorna i uteburen skulle det kanse gå att lägga en jordhög, blandad med rötter/grenar som stabiliserar, så att den inte rasar ihop, när det blir en massa gångar och hålor utgrävda.