Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 345 ggr
tutu_
0

Kastrering

Hejsan.

Jag undrar hur mycket det kostar att kastrera en han iller?

Mvh helena

sarae
0

hmm det beror på veterinären vanligast är mellan 400-900 kr

Faxlin
0

Det beror lite på vart man vänder sig. Men mellan 500-1000:- skulle jag tippa på.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

bnoffan
0

det varierar väldigt mycket. -det bästa är att ringa veterinären och höra efter

Madde
0

Jag betalade 640kr idag på min hane Xac.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

blue
0

Va i väg i fredags & fixa till Znagge,betalde 540. Sthlm.

emoflickan
0

runt en 500lapp har jag gett på alla mina 5 , styck då :)

skrellet
0

det var väldigt billigt. 950:- kostar det här

VeronicaKahlbäck
0

jag ringde runt till några smådjurs kliniker nyligen och det kostade 900-1200 kronor här:S

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Faxlin
0

Ja, variationen är stor. Det kan löna sig att ringa runt i alla fall.

Audiatur et altera pars

gwen
0

#9 fast det viktiga är inte priset på kastrationen utan det viktiga är om de har någon vana att kastrera illrar! :-) Ring runt och hör om det istället…

Faxlin
0

Fast om de aldrig får försöka kastrera någon iller, hur ska de då få någon vana?
Vi har en veterinär här som verkligen ville lära sig om iller. Satte sig och började studera iller extra då jag förvarnade honom att okej då kommer jag att börja terra dig med mina illrar.
Han har nu utfört två kastrationer. Hans första var på en hona. Och allt gick jättebra. Har sett operationsärret och det är jättefint.

Audiatur et altera pars

gwen
0

#11> Självklart kan man våga sig på en oerfaren (i illersammanhang) veterinär om de har intresset av att lära sig om iller.  Har träffat på många veterinärer på Ultuna djursjukhus som visat jättestort intresse för illern och dess problem och läst på flera dagar innan vårt besök för att kunna hjälpa. MEN det finns åxå veterinärer som tror att illern funkar som en katt eller en gnagare och som inte alls är vidare intresserade. De kan då ge fel behandling eller fel doser på medicinerna. Så lite vaksam bör man nog vara.

Själv vet jag många ggr mer än veterinärerna om vad mina illrar har för fel och hur de ska behandlas, vissa blir glada för hjälpen iom att jag gjort läxan, andra blir "ja ja, lilla flickan, nu ska du inte tro att du vet mer än mig". *suck*

Jag brukar googla reda på massa info om min illers problem/symptom (oavsett åkomma) och ta med mig länken eller en utskrift på det och ge till veterinären, de brukar uppskatta detta. :-) kanske inte för en sån enkel grej som en kastrering dock… hehehe…

Pinscher2
0

Kom precis hem från Falu Djursjukhus och de tog 700 kr för att kastrera Nicko idag…!