Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 1457 ggr
Strumpan
0

blå i rumpan???

Hej alla! Jag måste fråga er, Athlaz är alldeles blå i rumpan. Runt analöppningen och upp till där pungkulorna en gång satt. Vet ni vad det kan beró på???

Han är pigg och glad precis som vanlig, bara blå i rumpan…

Mvh Jenny

hannis
0

Har han kastrerats och är rakad? Då är det pälsen som är påväg tillbaka. Ingen fara alls! ;)

Strumpan
0

Jo han är rakad, men borde inte han vara blå över hela rakade området då?? Han har en ganska stort rakad buk. Det här är bara runt "avloppsområdet"

Mvh Jenny

VeronicaKahlbäck
0

när Berit får sin vinterpäls så blir hon helt blåfläckig på huden..

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

hannis
0

Jag tror att det kan växa ut lite ojämt i början. Athlas får nog de första stråna just runt analöppningen om det är där det börjar synas. Min Indra har för tillfället också en rakad mage. Det har börjat komma lite hår i mitten på magen men ingen annanstans än.

Det troliga är att han kommer skymta lite i blått på olika ställen av det rakade området, men kanske inte samtidigt eftersom pälsen kommer tillbaka lite ojämt nu precis det första som växer ut.

Strumpan
0

Jahaaaaa då förstår jag! Tack. Först började jag fundera på om han hade fått tag på en bläckpenna eller något, men han var ju inte blå runt munnen. Ibland känner man sig bra dumOskyldig. Tack för hjälpen och era snabba svar

Athlaz hälsarGlad

Mvh Jenny

hannis
0

haha.. jag blev också helt chockad första gången jag såg det, men då hittade jag en tråd där det stod "hjälp min iller är blå" och där fick jag reda på att det var pälsen som är påväg. Och mycket riktigt kom det lite ludd på magen kort därefter.