Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 5073 ggr
Theres
0

OT Tatuering.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nej, jag ska inte tatuera mig, jag vågar inte :D
Eller jag vågar, men är rädd att jag skulle ångra mig efter ett tag, sen litar jag inte på att andra ska göra det lika snyggt som jag skulle kunna…:S
Ska iallafall iväg nu, Zige ska tatuera sig igen…och jag ska se om det gör ont :D

För övrigt så är Melwins fina färg borta…nu börjar han få tillbaka sommarpälsfärgen… Just nu skiftar han i beige-grått… men han är fortfarade vit på huvudet.

Och ikväll kommer pappa och lillebrorsan hem från England, de var på Man. Utd.-matchen igår. Hoppas de köpt med sig något trevlig som tröst för att jag inte fick hänga med.

Och snön ligger kvar här, det är snö över knäna…typ en halvmeter =)
Inatt var det 17 minus ute…brrr…

Hihi, behövde bara skriva av mig lite :D

golf.ifokus.se

ferretgirl
0

Jag vill tatuera mig, har en bild på Aslans ansikte som jag skulle vilja ha på min ena axel eller överarm. Så jag funderar starkt på att göra det i sommar, om jag hittar en som är bra men samtidigt billig. Det är ju inte lite det kostar att bli tatuerad.

Bilden är den som jag kan tänka mig att sätta på axlen eller överarman.

Ronja_Iris
0

Det gör inte ont så länge.. mest dagen efter. Och när de tattuerar för andra gången på ett ställe…. (samma sittning då) Jag tattuerade mig hos en kompiskompis, och det var helt ok att sitta där halvnaken och bli gaddad, jag tror att det är nervositeten som gör att det gör ondast.. slappna bara av och tänk på nåt annat, så blir det ok..

lycka till med era tattoos, om det blir några :P

[jenkass]
0

Jag tycker inte det gör så ont, men precis som med piercingar så är det ju olika från person till person… (Ok lite ont gjorde det över kotan i nacken) =P

Flisa
0

det hade varit jättefint med en iller tatuerad ju.. :)

vill tatuera in typ "Marilyn Manson" eller något :) eller ganska fint med något på handlederna.

sarae
0

mmmskulle vilja ha iller tassar på höftbenet…men det räcker med en tatuering för mig ;) fick göra om den 4 ggr så riktigt så kul vill jag inte ha igen ;) Första 3 ggrna kända jag nästan inget alls men fjrde gången gjorde det så djävulisiskt ont att jag höll på att tuppa av..men det kan ju bero på mitt val av tatuerare oxå..hrm… ;)

Flisa
0

hehe. vad tatuerade du in? *nyfiken*

sarae
0

en liten knubbig stjärna.. (mitt smeknamn har alltid varit stjärnöga) men stjärnan der dessvärre efter 4e omgången ut som en missbildad stjärna…suck…men jag e ju garanterat ensam om att ha en sån tatuering hahaha

Flisa
0

fota ;P stjärnöga? varför? :) *nyfiken* :P

sarae
0

mammas ide från början…jag har tydligen stjärnögon enligt henne ;) å mamma vet ju bäst hihihi

KerstinL
0

du ser lite arg ut.. dum fotograf eller??.. FundersamSkrattande

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

sarae
0

hehehe nope…ett mms jag skickade till mitt ex när jag var sur på honom ;) undrar om han fattade mitt budskap?

Flisa
0

9# det sistnämda det förstod jag inte riktigt ;) jaha, men då borde väl jag vara.. mandelöga? ja för mamma säger att jag har mandelaktiga ögon? hmm..

sarae
0

hahaha….som sagt mamma vet ju bäst…eller?

smurfb
0

Piercing gör inte ont, det är skönt juhe.

Sara
0

När jag gjorde min tatuering så var konturerna helt ok att göra men när den skulle skuggas kändes det "lite".

Sara

[jenkass]
0

#14 hehe ja det tycker jag med… konstiga blickar har man fått när man sagt det =P

sarae
0

Tycker inte heller att det gör ont…men så värst sköt kan jag inte påstå att det är ;)

Sara
0

Ähmm.. Förvånad *skickar konstiga blickar till smurfb och jenkass*

Skrattande

Sara

sarae
0
Theres
0

förut var jag helt inne på att göra en skorpion på foten, nu vill jag har en iller där :D

golf.ifokus.se

JossanH
0

#14 håller helt med.. MEN detta gäller inte alla piercingar! har piercat mig 7 ggr och 1 utav dom gångerna gjorde det ont, och en utav gångerna gjorde det djävulskt ont!… ;) men jag älskar känslan och så älskar jag nya lite ovanligare piercingar! men dom är så dyra för oftast växer dom ut efter några månader.. saknar min anti-eyebrow… (den är nygjord, för andra gången, på bilden)

Sarae visa din tattoo på bild!

Sajtvärd på Iller.ifokus

sarae
0

haha tror inte du vill se den ;)

men okej,,..är e min missbildade sjöstjärna….den var söt från början men 4 e gången jag fick göra om den var tatueraren 70 bast, darrhänt och förmodligen hög som ett hus…så resultatet e ju därefter…men jag har i alla fall en bra story bakom ;)

Tesan
0

Själv har jag en på armen, en svart med lite krimskrans o med katt ögon o(blev kallad catwoman när ja var yngre då ja har lite snea ögon) gjord i London när ja bodde där.

O en runt naveln, lite krimskrans typ men den kan ja säga gjorde jävulskt ont!

domiino
0

har en på höften..det enda som gjorde ont var när han tattuerade över benet när han fyllde i den. annars så var det "skönt" om man kan säga så. gillar känslan av att få en tattuering

Theres
0

sarae, får man fråga varför du gjorde om den 4 ggr fast den var söt från början? :P

golf.ifokus.se

sarae
0

eftersom den blektes och försvann nästan helt någon vecka eller 2 efter att jag gjort den de första 2 ggrna….hel skumt…men det e fel på mig ;)

[jenkass]
0

jag har fem.. varav två st. i öronen (tragus & conch) eller vad det nu heter… och conch gjorde ondast men det gick ju så snabbt så det var ju över lika fort… (alltså man piercar rakt genom örat, i mitten.. kan inte förklara =P )

ang3lica
0

Jag vill oxå tatuera mej. Men jag vågar inte.. Generad

skrellet
0

hade jag haft mer pengar hade mina armar vart fyllda vid det här laget. dom pengar jag hade tyckte jag att skulle läggas på våra två illrar istället. och hittills har jag inte ångrat mig, även om tatueringar inte lämnar snigelspår efter sig Skrattande

sarae
0
skrellet
0

måste nöja mig med en tatuering tills vidare Räcka ut tungan

smurfb
0

Enda piercingen som inte varit direkt skönt är industrial i örat, det knakar fint genom brosket, provat på båda öronen men den har vandrat ur båda gångerna.

Flisa
0

13# haha så jag får.. tatuera en mandel på foten eller något? :D

Ferret.YinniZ
0

när jag tatuerade mig gjorde det inte så ont på axeln/skuldran…var NÄSTAn skönt på något vis:P men illern nere på anken var inte någon höjdare:P det gjorde otroligt ont när han satte i den gråa skuggan m.m:P

ska ta hål i naveln om 2 månader…sen lite grejs runt öronen:p annars så ska jag vänta ett tag till med en ny tatuerig:p

NosFeratu
0

Tja, det är ju definitivt inte olidligt ont, vissa ställen är det mest skönt och känns varmt och lite pirrande, andra ställen gör riktigt ont, typ handleden gjorde tokjävla ont för mig!

Har en fet tribal-drake på vänster överarm som går ner en bit under armbågen, och ett landskap med en varg över hela höger överarm, sen har jag skrivit "Tindra - Nunc scio quid sit amor" på höger underarm!

Piercings är 3 i högerörat(kallar det iofs inte piercing) En hemmagjord i underläppen, den gjorde iofs rätt ont, inte just att göra hålet.. men då jag använde en knappnål och sen skulle få igenom en tjock ring.. och sen hittade jag inte utgångshålet så det slutade med att jag tryckte igenom den! vilket sved lite lätt! hade fläskläpp ett bra tag :)

LinLin
0

#35 Du är inte klok :S Fattar inte de som kan göra sina själva :p Min i läppen gjorde väl inte ont direkt, men aldrig att jag skulle klarat av att göra den själv ^^

Vad betyder "Nunc scio quid sit amor"?

NosFeratu
0

#36: det gjorde inte alls ont, iaf inte första gången jag stack igenom.. fast då när jag hade stuckit igenom nålen och visade min kompis så skratta hon hysteriskt, den var typ jättesne, så det var bara göra om! då gjorde det lite mer ont, men som sagt.. det som gjorde mest ont var få igenom den där jävla ringen :) Sen när jag inte hitta utgångshålet och beslöt mig för att bara trycka den rakt igenom.. det gjorde svinont och sen lät det PLOPP och det var klart! :)

Det betyder i princip "nu vet jag vad kärlek är" Och är tillägnat min dotter!

[jenkass]
0

jo min i näsvingen gjorde jag själv och den har jag haft i 6 år nu och är hur fin som helst… =)

Theres
0

När jag var liten så kunde jag inte ens ha hål i öronen. Tog hål 3 ggr på samma ställe och det växte igen alla gångerna. Blev blått och svullet bakom örat så kunde inte göra annat än ta ut öronhängena och låta det växa igen. Har sedan försökt få igenom öronhängen själv, men har bara lyckats igenom halva örat. Men förra hörsten skulle min syrra ta hål i öronen för typ 3:e eller 4:e ¨gången (hon lät sina växa igen, för när hon tog ut de första öronhängena och skulle sätta i de nya så vågade hon aldrig sätta i nya för hon trodde det skulle göra ont, smart av henne att ta hål så många ggr då). Men iallafall, då så tänkte jag: ska jag ta hål en gång till? Nej, det kostar ju pengar… så när syrran hade hål och vi kom hem så tog jag några gamla öronhängen och pressade igenom…det ena örat gick rätt lätt med lite våld, men det andra örat fick jag be en annan vara våldsam mot :D Så nu kunde jag helt plötsligt ha hål i öronen utan att det blev blått och svullet, och syrran vågar äntligen byta… Därför jag bara har hål i öronen…för jag vill inte bli blå och svullen någon annan stans och behöva ta hål 3 ggr för att det ska lyckas den 4:e gången när jag gör det själv :S

golf.ifokus.se

[QueenTizzan]
0

Jag har tatueringar.

en liten djävulunge på högra armen som jag ska göra mer på tänkte jag. så de ser ut som den reser sig ur helvetet eller nåt :D haha jag vet inte.

sen har jag 2 delfiner runt navlen som jag gjorde när jag va 18.
Dom va jätte fina, men ser ut som fan nu rent ut sagt.
Men men, jag ångrar inte mig. :)
Den är juh en del av mig, snygg eller inte.

såg tyvärr dock en tjej som hade en exat lika dan för nåt år sen. blev lite lessen då jag inte snott den från nån bok eller nåt.
Men men… :) jag hade juh inte patent på den.

[jenkass]
0

hmm jag har bara 2 tatueringar än så länge.. men det är sådana jag ritat själv.. skulle aldrig vilja ha något som någon annan går och bär på!

Smeagol
0

Jag har en piercing i naveln. Och jag kan ju säga att det gjorde helvetiskt ont när hon körde igenom nån plast greje och spräckte huden. Efter det skulle hon sätta i smycket och då sa hon att det kunde göra lite ont. Men de kände jag inte alls. Men jag hade ett helvete med att få det att läka!! Tog väl nästan 1 år. Men nu ser det jätte fint ut.=)

sarae
0

ja det där med att få dem att läka bra e et helvete…min navel piercing tog en evighet…den i bröstvårtan läkte ite ens efter ett år…istället gick det hål mitt på bröstvårtan…inte så snyggt när man såg staven igenom så den fick jag ta ut..den enda jag inte haft problem med har varit tungan…men den tog jag ut för sart 2 år sen..hade då haft den i 4 år..

Sara
0

Jag har två "jättefinta" ärr efter min navelpiercing. Den ville aldrig läka och blev värsta infektionen även om jag tvättade och tvättade och tvättade.

Sara

alda
0

Min enda tatuering = 50 års-present

KerstinL
0

Häftig!! Skrattande

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Theres
0

sånhär tatuering blev det…nån symbol som betyder kampsport…budo nord något…

http://Tyree.bilddagboken.se/index.php?main=L3Avc2hvdy5odG1sP2lkPTMwMjAxMjM2JnQ9MTE3MTE0ODQwMSZjdXJyaW1nPTM=

golf.ifokus.se

Theres
0

då tycker jag bättre om hans första tatuering…

golf.ifokus.se

Velsan
0

jag vill pierca tungan men kan inte för jag har en brygga å vill inte riskera att bita sönder den å sen betala dyra pengar för att laga den. Sen vill jag pierca en nippel, men nu blev jag rädd när du sa att de blev hål :S Min piercing i naveln tog evigheter att läka, tror jag har lätt för att få infektioner å läker dåligt. Jag har 6 hål i öronen varav hälften är hemmagjorda, å de kändes mindre än den där pistolen de har. och de läkte bättre.

Vill även ha en tauering i form av kräftans (cancers) tecken, ser ut som en liggande 69. sen skulle jag vilja ha en kinesisk drake nånstans som beskydd, nån fruktbarhets symbol och nått från mina djur, tass avtryck eller dylikt. Vill ha kräftans tecken på handleden, det lär göra ont, sen vill jag  ha en på skuldran å en precis under höftenbenet.

har designat en tattoo åt en kompis en gång :) På bilden :)

[jenkass]
0

#49 jo min piercing i bröstvårtan var rätt svårläkt med.. fick åka till sjukhuset och få nån salva eftersom att det bildats någon infektion… det bara rann var…skitläbbigt Förvånad Men nu har den läkt jättefint..=P

[QueenTizzan]
0

min senaste. sitter på ena armen.. nederdelen då.
ska se om jag kan rota fram en bild på mina delfiner.

på tal om pircings har jag haft i tungan och nalen.
Nevlen gjorde jag när jag va 18. oj oj de e 11 år sen nu :P
tog dock ut den 2 år senare när jag blev gravid.

Tungan gjorde jag 2000 och tog ut 02 för den satt snett och gjorde så jävla ont emellanåt. jag har ganska kort tunga så de va gränsfall att hon ens kunnde sätta den.

Näsan tog jag med pistol. har tagit vid 2 tillfälle men de har inte läkt som de skullat så efter 03 har jag inte haft nåt i näsan.

Öronen har jag haft vanliga hål sen jag va 3-4 år.

När jag varit gravid färdigt ska jag ta i tuttarna och nog göra mig en intim en också :Pså jävla sexigt. Men som sagt de får va när alla barn är födda :D

[Liinda]
0

Jag har en tatuering och den gjorde inte ont att göra bara efter när man fick tillbacka känseln och det kändes som ett brännsår men det gick över fortRäcka ut tungan 

Jag har även i piercing i tungan och en i naveln men jag har haft fler.

Nettan
0

Jag har 2 tatueringar och 2 piercingar.

Första tatueringen på axeln gjorde inte så värst ont. Men den ovanför ankeln kändes lite mer.

Första piercingen (underliv) gjorde knappt ont. Jag klädde på mig jeans och gick en långpromenad. Det var helt läkt på ca 3-4 veckor.

Min andra piercing (gjordes faktiskt av Evelina.L) läkte väldigt fort. Hon fick den rakt och snyggt. Jag har inga problem alls av den.