Flytningar?
Akuthemsillern jag har här har börjat få flytningar, lite gulvita. Så vi ska till veterinären kl 10 i morgon.
Har aldrig varit med om det förut, vad kan det vara? Hon är kastrerad.
Sara
Någon typ av infektion i urinsystemet kanske? Chade (hane) fick flytningar till en början när han troligtvis hade urinvägsinfektion. Antar att hon inte är på väg in i "brunst" heller, för det borde du ju kunna se. Har ett svagt minna att jag hört om någon iller som hade någon typ av cancer (minns inte alls vilken) som fick flytningar. Ska kika lite och se om jag hittar det, om det inte är så att jag minns galet bara.
Paulina
Hm, kanske var detta jag tänkte på (inläg #19) men då fanns det ju andra symptom med i bilden så det ger kanske inte alls så mycket.
Paulina
Spammar denna tråd :P
Flytningar kan även ha ett samband med binjuretumörer. Exakt hur och varför vet jag inte riktigt, men ja. Ett samband kan finnas.
Paulina
Pegasus fick ju extremt mycket "gegg" ur förhuden när han råkat släpa in en halv hårboll där efter att ha förlustat sig med gosedjur. Men det var ju alltså pga någon form av irritation i förhuden.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Nej, jag ser inga brunsttecken. Jag ser inga fel på henne överhuvudtaget annars.
Vilka undersökningar bör göras i ett första skede?
Känns överkurs att göra alla möjliga undersökningar direkt utan det känns som man får utesluta problemen ett och ett.
Sara
Känns väl som att ett urinprov och en bakterieodling ligger först till hands..
Sajtvärd på Iller.ifokus
Ok
Sara
Hon fick antibiotika i en vecka. Hoppas det räcker.
Sara

vad trodde dom var felet då?
Diagnosen blev akut inflammationstillstånd, könsorgan hondjur.

Vaginit tror jag hon kallade det när vi talade.
Sara

#10 okej var det inte en annan iller här på forumet som hade det för inte allt för längesedan eller missminner jag mig då?

Meja har haft det vid två tillfällen. Första gången hjälpte varjen baytril eller vetrimoxin utan det var bactrim som hjälpte slutligen.

#12 kanske henne jag tänkte på då.
# 12 Det är Bactrim Nindo har fått så vi håller tummarna för att det fungerar för henne oxå.
Sara