Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 828 ggr
ferretgirl
0

Nya buren.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har nu fått hem min nya bur, som synes så är den ganska så hög, felar bara ca 30 - 40 cm så når den upp i taken. Illrarna älskar den då dom kan springa som galningar upp och ner på 3 plan, och dom kan välja att sova en och en eller alla i en hängmatta. Just nu är där en massa olika hängmattor och täcken/filtar, men detta kommer att ändras under maj eller juni då jag ska sy alla grejerna i samma tyger eller matchande färger iallafall.

Christel.

ferretgirl
0

Tiffanie i sin nya sovbur

ferretgirl
0

Tiffanie igen.

werner
0

Sån där vill jag med ha, det röda dom ligger i vad är det? ser ut som en luva till en dunjacka ^^

[Cute]
0

Var köpte du den & vad var priset? Fin bur :)

sanna82
0

#4 det finns en på blocket för 2500:- (nypris 4700:-) den heter Ferret Tower och den som säljer skriver att priset kan diskuteras.

Be a rainbow in someones cloud

ferretgirl
0

Ny priset 4100:- är för dom 2 nedersta delarna av buren, priset för hela buren som den står är ca 7000:-, var inne på blocket och kollade den buren (som för övrigt finns i Lund). Detta är inte samma bur som den jag har till mina nu, utan det är en annan. Buren jag har heter Ferret Nation 142 och har måtten 158 cm bred, 92 cm lång och 62 cm bred, sen till detta kommer den 3:e och översta delen.

Det röda dom ligger på är en dunväst som är ihopa knuten i armarna så att dom kan krypa ut och in som dom själv vill.

Johan-
0

#5 Det är för övrigt min annons:P

ferretgirl
0

Det vist jag inte #7# var bara inne och kollade den och såg då att det inte är samma bur som #5# sa om jag inte har missuppfattat henne. Där är absolut inget fel på din bur Johan- men man kan inte säga att det är samma eller likadan bur när det inte är det.

Faxlin
0

Åhh vad underbart de har fått det. Klart snygg bur.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sanna82
0

# Jag tyckte de var lika men det var inte min mening att vilseleda någon, om man är intresserad av den typen av bur kanske man kan tänka sig lite olika modeller.

Be a rainbow in someones cloud

ferretgirl
0

Kommer att få plats med alla 6 i den när väl Agnez och Miller blir kastrerade, vilket blir någon gång i slutet av maj början av juni för Millers del. Och för Agnez del blir det nästa gång hon löper, troligen i mars nästa år. Hon har löpt med nästan exakt på dagen 1 år mellan sina löp, det har bra rört sig om totalt 7 dagar. Så alla hennes kullar är födda i slutet av april alla 3,  1:a kullen föddes den 15/4-07, hennes 2:a kull föddes den 19/4-08 och hennes 3:e och sista kull föddes nu i onsdags den 22/4-09. Så hon har prickat in sina löp nästan exakt på dagen, förvisso så rörde detta sista inte buren direkt, men var tvungen att tala om det.

Svartasilverskon
0

det är en sån bur jag söker efter.. vart tusan får man tag på såna??

emoflickan
0

#11, bra för dig, då kan du ha alla dina illrar instängda på en gång, om det börjar brinna behöver du bara rulla ut en bur, smidigt!

Svartasilverskon
0

#13. ??

Aviendha
0

#14 Läs denna tråd, inlägg 33.

Banankaka320
0

Fin bur om dem har öppet 24/7. Lagen gäller fortfarande för dig  Christel, en iller i minst 5kvm.

Aviendha
0

#16 Inte rikigt så. Minst 5kvm, men på det får du ha 5 illrar totalt, sen måste du lägga till en kvadratmeter för varje iller utöver det. Så för 9 illrar blir det ju 5kvm+4kvm=9kvm om man håller dem ihop. :)

Banankaka320
0

#17 Fan vad illa :o Jag trodde det var minst 5kvm för en iller, och sen för varje ny iller plusade man på en kvm till. (ex 6kvm = 2 illrar.)

Aviendha
0

#18 Nepp, inte riktigt så tyvärr :/