Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 466 ggr
becka89
0

Teckna mercedez

Tänkte kolla om det finns någon som är bra på att teckna/rita av??? Vill ha en bild på mercedez som ska vara ritad… Ska kanske bli en tatuering.

Finns ingen här i stan som är bra på att rita av djur =(

Aviendha
0

Om du ska göra en tatuering kan det vara en bra idé att leta upp en tatuerare som är duktig på djur/porträtt och ge honom/henne bilder på Mercedez. Det finns ju en nackdel med att låta en person rita och en annan tatuera och det är att varje konstnär tolkar sitt motiv lite olika, så du får en tolkning när en ritat, och sen ska tatueraren göra en tolkning på det resultatet.

Inget som inte är omöjligt eller kanske ens kommer märkas, bara jag som är petig i mitt tänk ;) Annars kan jag tipsa om teckning.ifokus, där borde det rimligtvis finnas folk som är duktiga och intresserade om du inte får napp här inne. Vet att Dima har gjort bra porträtt, men jag har inte sett henne på ett tag så jag vet inte hur aktiv hon är.

JossanH
0

Håller helt med Aviendha. Det absolut bästa om det ska bli en tatuering är att låta tatueraren själv teckna av illern.

Sajtvärd på Iller.ifokus

becka89
0

Jo jag vet, Den närmsta tatueraren som jag vet är bra på att göra iller bor i göteborg, Är ju en bit att åka för en tatuering=(

Hittade ingen i stockholm när jag ringde runt lite igår, dom flesta frågade vad en iller var för djur:S

Någon som vet någon bra tatuerare spelar ingen roll vart i landet den finns. Men hon/han ska vara bra på illrar..

Kanske är någon här som har tatuerat sina illrar av någon dom kan rekomendera????=)

Bogey
0

Dima här inne är duktig. Hon har drivit en tatueringstudio i Hofors och hon ritade av Bogey till min dotters födelsedag förra året.

Du kan alltid höra med henne om hon har tid.

Kolla även hennes galleri från tatueringsstudion så ser du hur hennes tatueringar blir.

Gottfridsson
0

Det behöver inte vara en ritad teckning. Det går utmärkt att använda ett fotografi som inte är suddigt.

Aviendha
0

Det kan vara riktigt svårt att hitta någon som är bra på just iller. Satsa hellre då på någon som är erkänt duktig på djur överlag, det är en speciell konst att fånga det där realistiska hos djur, men har du en som visat att den kan göra just det på flera olika djur så har du en riktigt bra utgångnspunkt. Jag har ingen på rak arm faktiskt, men en bra start kan ju vara att kika in på bodyart.ifokus.se och kolla bland länkarna där, där finns länkar till en hel drös studios runtom i landet, så där kan du ju börja kolla och se om du hittar något lovande.

Norrskenets
0

Rekomenderar också Dima här inne. Hon målade av mina tre och det vart så snyggt:)

Anothername
0

Har inte läst igenom alla inlägg men såg att någon annan också skrev det.

Tatuerar själv och för att få ett bra portrait som tatuering är d bäst att ta med dig ett kort på illern så fixar dom en tatuering utefter den :)

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé